Wpis z mikrobloga

Społeczność dalej sama optymalizuje Cyberpunka part 2
Pamiętacie trick z prockami AMD? Jest nowy i dotyczy RAMu i VRAMu - okazuje się że domyślnie gra nie wykorzystuje wszystkich zasobów - wystarczy edytować tylko jeden plik CSV xD. Ludzie deklarują nawet dwukrotny skok FPS, niektórzy praktycznie nie widzą żadnej różnicy - podejrzewam że na tym zyskają głównie ci co mają więcej niż 3GB VRAMu

Plik znajduje się pod jedną z tych ścieżek w zależności skąd macie grę, uruchomcie jako administrator, pamiętajcie żeby zrobić sobie backup tego pliku, w razie czego:
Steam Library\steamapps\common\Cyberpunk 2077\engine\config\memorypoolbudgets.csv
GOG Galaxy\Games\Cyberpunk 2077\engine\config\memorypoolbudgets.csv

W kolumnie PC zmieniany wartości:
Pool CPU: wartość twojego RAMu w GB, np 32GB
Pool GPU: wartość twojego VRAM w GB, np 6GB

Zapisz i elo. Kolumna Durango i Orbis to nazwy kodowe dla PlayStation i Xboxa, jak widzicie PC był ucięty pod właśnie domyślne ustawienia konsol xD

Cały wątek o tym "fixie", dokładna instrukcja ze screenami, dyskusja itd: https://www.reddit.com/r/pcgaming/comments/kcka6t/unlock_your_cyberpunk_2077_memory_pool_budget

#cyberpunk2077
Pobierz
źródło: comment_16079278163bkRQSqqLoOm1S3EIX1Q0X.jpg
  • 108
@Reepo: ehh nowicjusze, to jest właśnie innowacyjne podejście CDPR do gier i do graczy, tak właśnie będzie wyglądać granie w przyszłości, sami sobie musicie gre zoptymalizować i szukać w kodzie, żeby cieszyć się grą

Co Wy #!$%@? myślicie? Zapłacą dwie stówki za gierkę i już by wszystko chcieli podane jak na tacy. Kiedyś to człowiek się cieszył z 25 klatek w 640x480 a teraz jakieś #!$%@? dupiksy, dlss, ssao i inne
@Reepo kurde, za chwilę mam wszystko odkryją i nie będzie jak zrobić przełomowego, przyspieszającego pacha, z którego wszyscy byliby tak zadowoleni... Dodatki tylko spowolnią grę, o czym widzieliśmy, dlatego z góry wydajność ograniczona, żeby później rekompensować. No i żeby się testerzy nie kapnęli, jakie to ma wymagania rzeczywiste.
@Variv: spróbuj ustawić obie wartości pool na połowę ram/vram
Alternatywnie spróbuj jeszcze tego narzędzia z które zmodyfikuje te ustawienia za Ciebie
https://github.com/yamashi/PerformanceOverhaulCyberpunk/

Jest tam też opcja wyłączenia Spectre wewnątrz samej gry (ponoć nie ma tam niczego wrażliwego w pamięci gry) co może na starszych CPU <Skylake spowodować kolejny wzrost wydajności.

Do tego jest opcja wyłączenia AVX aby ominąć crash na starych CPU.