Wpis z mikrobloga

Ej bo papież był dobry chłopak ale był stary i nie kumał co się dzieje i go Dziwisz oszukiwał

To chyba już ostatnia linia obrony ludzi wątpiących w to że Karol Wojtyła wiedział o pedofilii w kościele i miał aktywną rolę w jej ukrywaniu. Czy słuszna? Chyba nie bardzo.

Na ten moment mamy jedno poważne zeznanie, według którego wiedział z pierwszej ręki.

Na początek jednak przenieśmy się do Afryki w roku 1988. To wtedy właśnie południe tego kontynentu odwiedził Jan Paweł II. Miał 68 lat. Wizyta była dość kontrowersyjna, ponieważ ostentacyjnie pominął na mapie pielgrzymki RPA, dając tym samym wyraz dezaprobaty wobec tamtejszej rasistowskiej polityki.

Pod spodem widzicie film z tej wizyty. Nie jestem lekarzem, ale nie wygląda mi tu on na osobę z demencją, oderwaną od rzeczywistości, nie rozumiejącą co się wokół niego dzieje. Raczej zdrowy facet w słusznym wieku.

Dlaczego uparłem się na ten 1988? Otóż w tym roku miało miejsce również inne wydarzenie.

Jak czytamy w raporcie Watykanu na temat pedofilii w kościele, mniej więcej w tym roku Watykan odwiedził nie kto inny jak Theodore McCarrick. Przyjechał on w obecności chłopca, który to miał wyspowiadać się u Ojca Świętego. Co mu wyznał? No cóż, ponoć fakt że McCarrick napastował go seksualnie.

Na stronie 439 raportu czytamy:

In August 2019, one of McCarrick’s victims alleged in a lawsuit, and later repeated in an interview, that, in approximately 1988, the victim (then an adult) was introduced by Archbishop McCarrick to Pope John Paul II in Rome, after which McCarrick left the room and the victim told the Pope that McCarrick had been sexually abusing him since he was a young child.


Czy papież nie dosłyszał? Czy akurat coś go ubodło w boku? Czy ofiara dwukrotnie (w pozwie sądowym oraz w wywiadzie) kłamała? Tego się pewnie nie dowiemy.