Wpis z mikrobloga

Z racji tego że chyba panu diagnoście na stacji kontroli pojazdów raczej nie spodoba się profesjonalna naprawa uszkodzonej dzisiaj opony jestem zmuszony kupić coś nowego. Ale od razu rodzi się szereg pytań i wątpliwości ( ͡° ʖ̯ ͡°)

1) Kupić komplet czy tylko na jedną oś? (Janusz here)

2) Seryjnie montowali 195/65/R15. Ale moja ukryta dusza Sebixa kazała mi jakiś czas temu kupić alusy i wrzucić 205/55R16. Technicznie na jakim rozmiarze lepiej jest jeździć? Czy to tylko kwestia nieco większego zużycia paliwa na szerszym laczu?

3) Cały wątek dotyczy opon letnich. Na szczęście nie zdążyłem zmienić na zimówki bo w grudniu kupiłem komplet nowych Pirelek, bolałoby nieco.. Teraz zmuszony wrzucę je bo w sumie to już czas. Ale czy z kupowaniem letnich czekać do wiosny czy korzystniej teraz?

4) No i sedno sprawy - jakie letnie opony polecacie do sezonowego robienia ok 3-4k km 16-letnim autem?

#motoryzacja #samochody #opony #cokupic
Pobierz tomy86 - Z racji tego że chyba panu diagnoście na stacji kontroli pojazdów raczej nie...
źródło: comment_1604940512Y7XAn0vJjhhNlEmakYDdtZ.jpg
  • 12
@tomy86
1. Jeśli druga os jest spoko to nie rozdrabniaj się bierz jedną oś, żadne januszostwo... Januszostwem by było szukanie jednej używki
2.szerszy łącz mniej mielenia ze startu ale gorsze odczucia w koleinach i troszkę większe spalanie, niższy profil zmniejszy komfort jazdy
3.Jak powiem że nalewki to mnie zaraz zjebią od góry do dołu, prawda jest taka że jeśli nie #!$%@? tylko jeździsz to bierz cokolwiek.
@tomy86 Do aut poniżej 150 koników kładłem nalewki i się nie przejechałem, zawsze brałem jedną firmę - targum. Oczywiście opony brałem z aledrogo bo tam chyba najciekawiej to cenowo wychodzi. Mogą być trochę głośniejsze od zwykłych opon ale innych różnic nie doświadczyłem, a radio od czegoś w aucie jest.
@tomy86: Do robienia 3-4 tys. przez cały sezon letni to jakiekolwiek. Nokian Line za 200 zł/sztua albo Falken Sincera w podobnych cenach będą w 100% wystarczające.
@chwed: https://allegro.pl/oferta/4x-nokian-line-205-55r16-94v-xl-9845546975

"Eksperci Polskiego Związku Przemysłu Oponiarskiego (PZPO) wskazują, że kilkuletnie nowe, przechowywane w odpowiednich warunkach opony są pełnowartościowym produktem, który jakością niczym nie odbiega od opon z aktualnej produkcji. Producenci na całym świecie mówią jednogłośnie, że żywotność każdej opony kończy się dopiero po 10 latach od daty jej wyprodukowania. "

Ciekawe co na to Mirki które to mówią że dwuletnie opony to szmelc. ( ͡° ͜ʖ ͡°
@tomy86 Nie zgodzę się z tą opinią, ponieważ w ośmioletniej oponie guma jest wyraźnie twardsza niż w nowej. Za górną granicę wieku opony, choćby nie wiem jaki był super bieżnik i nawet jakby nie było śladów, że jest trochę twardsza przyjąłbym 8 lat. Osobiście bym sobie nie wsadził na samochód opon starszych niż właśnie te 8 lat. Za rozsądny wiek wymiany ze względu na to że opona jest stara uznaję 5-6 lat.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@tomy86: przy takich przebiegach to cisnij na zimówkach skoro już je masz. Prędzej rozpadną się że starości niż je zajedziesz, nie opłaca się 2 kompletów opon mieć jaknsiebtyle jeździ.