Wpis z mikrobloga

Byłem ciekawy co tam ostatnio w modzie w świecie motoryzacji i postanowiłem pojeździć nowym "sportowym" SUVem - Cupra Formentor 2.0 TFSI, 310 KM.
Wnioski na szybko:

+ Dynamiczny motor. Co prawda turbo potraktowane gazem z nienacka potrzebuje sekundy żeby się zabrać za robotę, ale podczas ciągłej, dynamicznej jazdy opeerowanie prawym pedałem wywołuje zamierzony efekt.
+ Siedmiobiegowe DSG.
+ Zawieszenie w trybie komfortowym jest wygodne.
+ Hamulce Brembo zapewniają więcej siły hamowania niż opony przyczepności.
+ Stabilny tor jazdy przy prędkościach powyżej 200 km/h.
+ Niezła jakość wykonania wnętrza jak na Seata.

- Układ kierowniczy jest zbyt "gąbczasty", nieprecyzyjny. W połączeniu z wysokim środkiem ciężkości sprawia, że w szybkich łukach trzeba walczyć o zachowanie toru jazdy.
- Zawieszenie w trybie sport jest tylko bardziej niewygodne.
- Boczki foteli zbyt miękkie.
- Dźwięk silnika generowany z głośników (można wyłączyć)

Ciekawe auto rodzinne, którym można coś łatwiej wyprzedzić, ale niezbyt nadaje się do zabawy.

#motoryzacja #samochody #cupra #seat #vag
Jin - Byłem ciekawy co tam ostatnio w modzie w świecie motoryzacji i postanowiłem poj...

źródło: comment_1604397210lXSoASFyPNZQ0e2MmUDEbU.jpg

Pobierz
  • 16
  • Odpowiedz
@642425:

Taki agresywny. Przód jak jaguaromazda. Z tyłu widać po oświetleniu, że jest spokrewniony ze Skodą i Audi.
  • Odpowiedz
@Jin: Układ kierowniczy specjalnie pogorszony żeby nie robił konkurencji np vw R czy Audi Sq.
Opóźnienia na turbo specjalnie, żeby wychodziły lepsze parametry / wyniki co2 i wltp - poprawka softu zrobi robotę. Ogólnie znany motyw dla 2.0 tsi.

Następny w ciul generyczny klon od vw. Niby sportowy a suv, niby do szybszej jazdy a podwyższony, niby dobrze się prowadzi ale klasyczny sedan albo hatchback to przyjemność w zakrętach a to
  • Odpowiedz
@Jin: nie jestem fanem Seatów, ale dość interesujące autko, chętnie bym przetestował. Ciekawe jak z żywotnością silnika, bo 310km to trochę za dużo jak na 2l motor
  • Odpowiedz
@marcin-bialas111111111111111:

Futurystyczna wariacja nt. pięciooczkowych telefonów. Może być, ale mi się w AR najbardziej podobają oryginalne felgi.

@emasele:

Co zrobić, że taka moda. Jak próbuję sobie wyobrazić potencjalnego klienta, to wychodzi mi taki młody żonkoś, który wspólnie z żoną ustalił, że potrzebują rozsądnego, rodzinnego auta i ten model to jego sposób, żeby przmycić trochę zabawy. W weekend i tak nie pojedzie w góry upalać, bo co powiedziałby żonie? ;)

@
  • Odpowiedz
Ciekawe jak z żywotnością silnika, bo 310km to trochę za dużo jak na 2l motor

@Cezik93: nie żeby te silniki były już na rynku jakieś 8 lat... Za dużo technologicznie na stan obecny to jest 600KM, a nie jakieś tam 300KM... Bardzo udane i trwałe.
  • Odpowiedz
@carbonovski:

Taki całkiem tani to chyba nie. Góra deski rozdzielczej i boczków drzwi pokryta jest imitacją skóry z przeszyciami, a reszta normalnie. W zeszķym roku jeździłem Volvo V40 wcniskiej wersji wyposażenia i było dużo gorzej niż w Cuprze. I jeszcze nic nie skrzypiało.
Zapomniałbym - na minus brak fizycznych przycisków na konsoli środkowej. Radio, klima i wszystko inne sterowane ekranem.
  • Odpowiedz
Sprawdzales ilość miejsca z tyłu? Jakieś porównanie?
Ja sie będę zastanawiał w przyszlym roku miedy Stelvio 280KM a właśnie Cuprą, będę musiał dłużej objeździć oba modele.
  • Odpowiedz
@frnk:

Ujdzie. Jechałem ze znajomym i tak do 200km/h mogliśmy rozmawiać normalnie. Najbardziej było chyba słychać opony - już miał założone zimowe.
  • Odpowiedz
@Jin: A gdybyś miał porównać do klasy średniej "premium", czyli Audi A4, BMW G20, Mercedes C, to jest dużo gorzej?
  • Odpowiedz
@frnk:

Najnowszej serii premium nie znam. Mogę porównać do mojej e92 - do 180 beemka jest zauważalnie cichsza, ale póżniej zaczynają mi szumieć okna bezramkowe.
  • Odpowiedz