Wpis z mikrobloga

2019: zrobimy wam strefę płatnego parkowania ale nie przejmujcie się, mieszkańcy za symboliczną opłatą będą mogli parkować
2020: dobra, dawać nam tu 100 zł/m-c za parkowanie!

Albo te argumenty.
"chcesz mieszkać w centrum to musisz bulić" no nie do końca, do centrum mam ponad 2 km w linii prostej
"ta opłata to kolejny sposób na walkę ze smogiem" z tego co wiem zaparkowany samochód nie generuje smogu
"miejsce na prywatnych parkingach są 2-3 droższe" tak, gwarantowane indywidualne miejsca, do których postronni nie mają dostępu, a nie zapewnienie rozrywki w postaci 3 kółek po osiedlu w poszukiwaniu miejsca. A w nocy przyjdzie patus i porysuje drzwi bo mu się będzie nudziło.

#warszawa #wola #praga #sppn
polnygroszek - 2019: zrobimy wam strefę płatnego parkowania ale nie przejmujcie się, ...

źródło: comment_1602828003GAPsHjWBu6MfhS8JmwwttN.jpg

Pobierz
  • 76
  • Odpowiedz
@polnygroszek: dla tych którzy potrzebują ich do pracy, dojazdu, kurierów, dostawców. Mieszkasz w faktycznym centrum Warszawy i dziwisz się, że miejsca postojowe są drogie i jest ich mało xD na hałas też narzekasz? Na Białołęka się wyprowadź, dzbanie.
  • Odpowiedz
dla tych którzy potrzebują ich do pracy, dojazdu, kurierów, dostawców.

@demagog: ale z logicznym myśleniem to nie po drodze, co? Wydaje ci się, że ja używam samochodu do hodowli królików?

Mieszkasz w faktycznym centrum Warszawy

@demagog: nie mieszkam w centrum. Nieistotne jest, co
  • Odpowiedz
XDDD. 100 zł to nie jest symboliczna opłata? W parkometrze postój kosztuje 33 zł. Za dzień, xd.

@Warzywo: nie widzisz różnicy między trzymaniem samochodu pod domem, a stawaniem na cały dzień w SPPN?
  • Odpowiedz
@polnygroszek: Widzę, stąd nie widzę problemu, że miesięczny postój mieszkańca kosztuje tyle, co trzydniowy nie-mieszkańca. W porównaniu z Krakowem czy Wrocławiem to i tak jest jak za darmo a jednak Warszawa to trochę inne miasto.
Nie wiem, czy śmieszniejsza jest januszerka, której się NALEŻY trzymanie pięciu 'samochodów' na kilogramy w ścisłym centrum, bo przecież wujek i pies muszą mieć ałto, czy pajace, którym ledwo na leasing starcza, więc równowartość dwudziestu
  • Odpowiedz
@Warzywo: strasznie dużo sobie dopowiadasz. Drugi to nie piąty, pisałem o strefach poza centrum. A jeśli chodzi o parkowanie w klombach to na podstawie dotychczasowych obserwacji uważam, że jeszcze sie nasili bo za takowe nie trzeba będzie płacić 1200 zł miesięcznie. Po dupie dostaną tylko ci, którzy starają się uczciwie pracować i żyć w zgodzie z literą prawa.
  • Odpowiedz
  • 10
PiS chyba płaci za te wyrysy ostatnie o Trzaskowskim. 100 zł na miesiąc na DRUGI samochód, to jest mało. Kropka. Miejsce w garażu kosztuje 250 zł.
  • Odpowiedz
@zaxcer jak przyjeżdżam do centrum samochodem to chcę normalnie zaparkować a nie tracić pół godziny na szukanie miejsca. Ceny powinny być podwyższanie do momentu kiedy 20% będzie wolne. Nie stać kogoś na parkowanie to nie stać go na samochód. Trzeba skończyć z tym komunizmem w pakowaniu.
  • Odpowiedz
@pozdroxxx666: ogólnie się z Tobą zgadzam, ale nie do końca rozumiem co miałeś na myśli pisząc:

Dlaczego wszyscy mamy składać się na to, żebyś mógł je tanio parkować?


Jakie koszta generuje zaparkowany w mieście samochód, że mielibyśmy się składać?
  • Odpowiedz
@polnygroszek: Nie tyle dopowiadam, co widzę przez okno i zastanawiam się, czy mieszkam w Omsku, czy w stolicy czegoś, co jednak aspiruje do 'zachodu'. Wola, Ochota czy Żoliborz to jednak aktualnie również jest 'centrum', więc skoro zostało tak wylansowane za sprawą różnej developerki i biur, to ponosi również tego konsekwencje. Teraz poza centrum jest może Ursus :D
Nie wierzę, że gospodarstwo domowe, składające się z dwójki osób, mieszkające w osi
  • Odpowiedz
@Warzywo: no pewnie
Tutaj 100zl tam 20zl za chwike 5zl za cos pozniej 150 i tak sie zbierac bedzie. Posiadanie samochodu to nie jest luksus, luksus to posiadanie sauny i basenu a nie auta
Posiadanie kilku samochodow powoduje cos takiego co sie nazywa niezależność i dodatkowy bonus nie trzeba ogladac tych smutych buzi w autobusie czy tramwaju
  • Odpowiedz
: Nie tyle dopowiadam, co widzę przez okno i zastanawiam się, czy mieszkam w Omsku, czy w stolicy czegoś, co jednak aspiruje do 'zachodu'.

@Warzywo: jeśli masz na myśli proceder abonamentów na pojazdy, które faktycznie nie należą do mieszkańców to również jestem przeciwny. Ale opłata abonamentowa uderzy głównie w mieszkańców, a nie w omijających obowiązek opłaty parkingowej

Wola, Ochota czy Żoliborz to jednak aktualnie również jest 'centrum', więc skoro zostało tak wylansowane za sprawą różnej developerki i biur, to ponosi również tego konsekwencje. Teraz poza centrum jest może Ursus :D

@Warzywo: to już trochę semantyka. Jeśli chodzi o biurowe strefy to zapewne masz racje, ale wiele ulic to nadal stare sypialnie, nikt nie przyjeżdża dla przyjemności, żeby sobie postać
  • Odpowiedz
@sowiq: Mówimy o SPP. Miasto przede wszystkim traci dochód jeśli na miejscu stoją 2 samochody 1 mieszkańca niż 2 samochody nie-mieszkańca. Przez co nie ma środków na pokrycie kosztów np. rozwoju komunikacji miejskiej która z założenia jest mało dochodowa.
  • Odpowiedz
@Krzyszy: Nie wywarzaj otwartych drzwi. Naprawdę, wielu specjalistów odkryło już tą prawdę - jak budowa i rozwijać zrównoważone miasta. Nie ma innej opcji jak postawienie na komunikację zbiorową i przystępność dla pieszych. Miasta należy dogęszczać, aby się nie "rozlewały" co w konsekwencji będzie powodowało zwiększenie nakładów na infrastrukturę, uzależnienie ludzi od samochodów w konsekwencji - korki. Warszawa cały czas inwestuję w rozwój komunikacji miejskiej. Totalnie bezkolizyjne ciągi komunikacyjne w centrum
  • Odpowiedz
komfort życia w centrum dla mieszkańców i odwiedzający był coraz lepszy.


@pozdroxxx666: Jak chcesz zwiększać komfort zabierając albo mocno utrudniając posiadanie samochodów przez mieszkańców, co nagle jak będą mieli tylko jeden samochód to ich komfort się zwiększy? xD xD XDDDDDD
  • Odpowiedz
2019: zrobimy wam strefę płatnego parkowania ale nie przejmujcie się, mieszkańcy za symboliczną opłatą będą mogli parkować

Rok temu miasto się ze mną umawiało na trochę inne warunki.


@polnygroszek

Kwestia czysto formalna. Czy miasto w 2019 roku wprowadzając SPP wydało jakiś oficjalny dokument, w którym zagwarantowało stałe stawki za parkowanie dla mieszkańców na np 5 czy 20 najbliższych lat?
Jeśli nie to jednak miasto na nic się z Tobą ani pozostałymi
  • Odpowiedz