Wpis z mikrobloga

Co przemawia za duzymi felgami i oponami niskoprofilowymi? Jakos to wladze f1 uargumentowaly? Wieksza obrecz to przeciez ciezsze kolo, oraz wieksza bezwladnosc rotacyjna. Sa jakies plusy takiego rozwiazania?

#f1
  • 18
@ajebo: Niskoprofilowe opony są też lżejsze. Felgi mają magnezowe więc może dużej różnicy nie będzie w masie. FIA chyba argumentowała tę decyzję jako promocję kapci które będą stosowane w autach drogowych w przyszłości. Ponad to większy wymiar to też większy #!$%@? dla aerodynamiki i będą musieli trochę pokombinować z nowym pakietem a nie rozwijać starsze konstrukcje
@ajebo formuła 1 jest od zawsze poligonem doświadczalnym, wiele rozwiązań jest potem dostosowanych do aut cywilnych. Pirelli już od paru lat naciska na zastosowanie opon zbliżonych rozmiarowo do tych najczęściej stosowanych na drodze, dzięki temu będzie mieć lepszy 'obraz' i udoskonalać swoje drogowe produkty.