Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #bmw #bmw3

Hej wypoki, mam do was prośbę o poradę, bo sam już się troche pogubiłem i nie potrafię podjąć racjonalnej decyzji. Pewnie dlatego, że kocham BMW,a obecne E36 już idzie na sprzedaż. Sprawa wygląda tak:

Chodzi o to, że ojciec kolegi kupił e90 i chce sprzedać swoje e46 320d 1999r Auto było serwisowane, z tego co słyszałem zostało wymienione:

-dwumasa

-kompletne zawieszenie z przodu

-amortyzatory x4

-uszczelnienie dyfra

Podobno wszystko pięknie chodzi ale cały szkopuł w tym, że ma 360 000 nalatane. Wiem, że pewnie 3/4 bmw w dieslu z niemiec ma podobny przebieg ale jakoś mnie to odstrasza.

Przebieg jest taki ponieważ gość dojeżdżał z Gliwic do Jastrzębia do pracy przez parę lat.

Cena jest atrakcyjna - 9000 , opłaty są zrobione, przegląd też, zimówki na stalówkach w cenie.

Wczoraj wziąłem go do kumpla na warsztat i oto rezultaty:

Silnik pracuje doskonale, ciągnie na każdym biegu, nie dymi, jest suchy w 100%, na prawdę - zero wycieków. Parametry pracy na komputerze wyszły poprawne, brak błędów z pompy itd.

Zawieszenie rzeczywiście wymienione w całości, włącznie z amorami. Hamulce też są nowe, ręczny trzyma.

Nowy akumulator.

Teraz niestety czas na minusy:

1. Po dociśnięciu do końca pedału sprzęgła bardzo słychać łożysko oporowe, dwumasa była wymieniana ale sprzęgło zostało stare, pracuje poprawnie oprócz tego odgłosu.

2. Łożysko w tylnym kole do wymiany

3. Dwa prawe czujniki ABS wywalają błąd ale w trakcie jazdy kontrolki gasną i ABS zaczyna działać - domyślam się, że są zabrudzone przez pył z klocków

4. Łącznik elastyczny wału - do wymiany

5. Lewarek zmiany biegów ma bardzo duży luz, czasami na zimnym silniku wskakuje 5 zamiast 3. Generalnie wajcha jest bardziej z prawej strony niż po środku.

6. Uszczelka prawych drzwi kierowcy szumi powyżej 60km/h, przy 120km/h hałasuje w cholere!

7. Elektryczna regulacja prawego lusterka nie działa

8. Termostat do wymiany (prawdopodobnie), przy wyższych prędkościach temperatura silnika maleje - wskazówka opada do 1/4

9. Poduszki silnika do wymiany - telepie budą na jałowym

Teraz czas na blacharkę:

1. Zderzak przedni połamany, trzyma się ale wygląda fatalnie

2. Lewy błotnik do wymiany

3. Na pozostałych błotnikach lekkie pęcherze pod lakierem

4. Drzwi pasażera mają naloty na rantach od wewnątrz

6. Tylna klapa - purchle nad rejestracją

7. Jeden przedni kierunek ma pękniętą szybkę

Poza tym auto jeździ prosto i ogólnie nienajgorzej.

No i teraz wielkie pytanie do was, czy opłaca się to wziać za 9000zł? Jeżeli nie za tyle to ile zaproponować?

Jeżeli o mnie chodzi to nie trawie diesli więc chciałbym go ewentualnie kupić po to żeby sprzedać na wiosnę i nie stracić - planuje dołożyć i kupić 328 lub 323 w qp.
  • 4
@nokio: Jeżeli chcesz inne auto kupić w przyszłym roku to poczekaj. Nie wiem jak e46 stoją cenowo ale w tego będziesz musiał trochę władować. Chociaż kto wie czy po zrobieniu go byś na nim nie zarobił. Ja bym nie kupował gdybym miał zamiar kupić w następnym roku inna bryke.
@nokio: Trochę dużo tych minusów. Szczególnie jeśli chodzi o blacharkę, bo te samochody generalnie nie powinny rdzewieć, jeśli nie były walone i amatorsko lakierowane. Tak że usuniesz rdzę która jest, a pewnie zaraz wyjdzie następna.

Sprzęgło (bez dwumasy), łożysko, czujniki ABS to nie jest problem ani bardzo duży koszt. Łącznik elastyczny wału też, w każdym tylnonapędowcu prędzej czy później do zrobienia. Lewarek skrzyni jest nierówno zapewne tylko na zimnym, standard w