Aktywne Wpisy
pastarri +53
Brakuje mi pracy z biura.
Pracuję z zdalnie domu już od ponad trzech lat. Zespoły albo zagramanicą, albo co najwyżej w Polsce, ale w innym mieście. Brakuje mi tego, żeby wyjść z domu czasem, popitolić se głupotki w trakcie roboty przy kawie czy coś. Lepiej się z ludźmi współpracuje po tym, jak już ich się pozna twarzą w twarz, łatwiej ruszyć dupę, żeby załatwić coś po pracy jak już się jest w
Pracuję z zdalnie domu już od ponad trzech lat. Zespoły albo zagramanicą, albo co najwyżej w Polsce, ale w innym mieście. Brakuje mi tego, żeby wyjść z domu czasem, popitolić se głupotki w trakcie roboty przy kawie czy coś. Lepiej się z ludźmi współpracuje po tym, jak już ich się pozna twarzą w twarz, łatwiej ruszyć dupę, żeby załatwić coś po pracy jak już się jest w
Zawiera treści 18+
Ta treść została oznaczona jako materiał kontrowersyjny lub dla dorosłych.
Przede wszystkim pochwale się, że sprzedałem już ~8 tych urządzeń. Kilka do Finlandii, kilka do USA, a nawet kilka do.. Australii! :D Została azja i afryka ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Przerzuciłem się na 2 rdzeniowe ESP32 ze zintegrowanym wifi i bluetoothem. I jest i nowa nazwa, nazywa się Logger.S
Nowe funkcjonalności w stosunku do oryginału:
- automatyczne tworzenie telegramu (taka funkcja wysyłana do ECU dzieki czemu możemy jedną komendą dostać to co chcemy np. rpm, maf, load, lambda V itp.),
- funkcja INPA kabla po USB-C - można używać w każdym #bmw i nie tylko!
- logi są zapisywane na karcie SD!
- JSON do konfiguracji, można sobie wrzucić własną i w ten sposób dostosować urządzenie do dowolnego ECU,
- automatyczny firmware update prosto z karty SD (a binarki będę sam podrzucał z nowymi funkcjami - free of charge :D )
- zmiana baud ratów dla szybkości,
- bluetooth loggin po np. ALDLdroid
- CAN transmiter,
- jest to w pełni otwarty development board więc każdy może sobie sam pisać aplikacje, nawet napisałem bibliotekę do prostej obsługi urządzenia - i poprzedniej wersji opartej na arduino - polecam: https://github.com/handmade0octopus/ds2
Poniżej filmik z najcięższego etapu czyli retransmisji CAN działającej już. W ten sposób np. w E36 możemy mieć dostęp do informacji CAN i przekazywać je w ten sam sposób co w nowszych E46/E9X/E6X/E39 itp. itd. - oczywiście całość nie jest ograniczona tylko do BMW ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jak macie pytania albo chcecie zamówić to zapraszam, cena gotowego urządzenia to £99
W wypadku niezłożonego V1 opartej na arduino jest to £60 :D
Więcej info:
https://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=58&t=17030
#samochody #motoryzacja #motorsport #ciekawostki #elektronika #programowanie #programista2kgbp
Z fajnych featurów to konfigurowalny edge/speed detection - tu ustawiłem na stałe w miare. Póki co testowałem na 500kbps
Filmiki do znalezienia na YT „Volvo multivalue gauge”.
Moje urządzenie pozwala natomiast na tłumaczenie starego protokołu k-line na nowoczesny CAN przez co wiele nowoczesnych urządzeń może korzystać z tego - wiele urządzeń do motorsportu jest na tym oparte i mierzy również inne sensory i np. przeciążenia ( ͡° ͜ʖ ͡°