Wpis z mikrobloga

Trochę się pochwalę, bo dawno nie było udpate mojego projektu #arduino który już nie jest arduino.. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przede wszystkim pochwale się, że sprzedałem już ~8 tych urządzeń. Kilka do Finlandii, kilka do USA, a nawet kilka do.. Australii! :D Została azja i afryka ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Przerzuciłem się na 2 rdzeniowe ESP32 ze zintegrowanym wifi i bluetoothem. I jest i nowa nazwa, nazywa się Logger.S

Nowe funkcjonalności w stosunku do oryginału:
- automatyczne tworzenie telegramu (taka funkcja wysyłana do ECU dzieki czemu możemy jedną komendą dostać to co chcemy np. rpm, maf, load, lambda V itp.),
- funkcja INPA kabla po USB-C - można używać w każdym #bmw i nie tylko!
- logi są zapisywane na karcie SD!
- JSON do konfiguracji, można sobie wrzucić własną i w ten sposób dostosować urządzenie do dowolnego ECU,
- automatyczny firmware update prosto z karty SD (a binarki będę sam podrzucał z nowymi funkcjami - free of charge :D )
- zmiana baud ratów dla szybkości,
- bluetooth loggin po np. ALDLdroid
- CAN transmiter,
- jest to w pełni otwarty development board więc każdy może sobie sam pisać aplikacje, nawet napisałem bibliotekę do prostej obsługi urządzenia - i poprzedniej wersji opartej na arduino - polecam: https://github.com/handmade0octopus/ds2

Poniżej filmik z najcięższego etapu czyli retransmisji CAN działającej już. W ten sposób np. w E36 możemy mieć dostęp do informacji CAN i przekazywać je w ten sam sposób co w nowszych E46/E9X/E6X/E39 itp. itd. - oczywiście całość nie jest ograniczona tylko do BMW ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak macie pytania albo chcecie zamówić to zapraszam, cena gotowego urządzenia to £99

W wypadku niezłożonego V1 opartej na arduino jest to £60 :D

Więcej info:
https://www.romraider.com/forum/viewtopic.php?f=58&t=17030

#samochody #motoryzacja #motorsport #ciekawostki #elektronika #programowanie #programista2kgbp
sorek - Trochę się pochwalę, bo dawno nie było udpate mojego projektu #arduino który ...
  • 12
@damian713: tunerzy samochodowi/ludzie od motorsportu często logują (zapisują) dane z silnika/samochodu, które następnie są zapisywane. Później te dane się analizuje i dostraja ECU i samochód odpowiednio.

Moje urządzenie pozwala natomiast na tłumaczenie starego protokołu k-line na nowoczesny CAN przez co wiele nowoczesnych urządzeń może korzystać z tego - wiele urządzeń do motorsportu jest na tym oparte i mierzy również inne sensory i np. przeciążenia ( ͡° ͜ʖ ͡°