Aktywne Wpisy

mrocznegacie +224
100zł dla pięknego kawalera (lub kawalerki) którego wylosuję jutro po południu.
Wysyłka do paczkomatu (nadawca, sam Michał B) lub blik ewentualnie.
Standardowo, losowanko z plusów+komć, zielonki out.
Nie, nie jest to scam, ostatnio rozdajo wygrała @Siik i może potwierdzić, więc mi tu nie trujcie gitary, że to skam.
#rozdajo
Wysyłka do paczkomatu (nadawca, sam Michał B) lub blik ewentualnie.
Standardowo, losowanko z plusów+komć, zielonki out.
Nie, nie jest to scam, ostatnio rozdajo wygrała @Siik i może potwierdzić, więc mi tu nie trujcie gitary, że to skam.
#rozdajo
źródło: stuwa-wydaje-ja-jakbym-spuwal
Pobierz
Trzesidzida +672
źródło: temp_file1843369294133614164
Pobierz




[dopowiedziane przeze mnie]
Chociaż z pozoru ta zależność wydaje się niewinna, a nawet pomocna, kiedy myślimy o przymusowych aktualizacjach bezpieczeństwa czy możliwości zlokalizowania naszego zagubionego telefonu przez (na przykład) firmę Google, to istnienie tej zależności tworzy pole do nadużyć i po latach bardzo często zaczyna przynosić katastrofalne skutki, takie jak: powszechne śledzenie wszystkich parametrów urządzenia (np. naszej lokalizacji), reklamy w telefonie i na komputerze, za który zapłaciliśmy, czy brak prywatności.
Według Richarda Stallmana rozwiązaniem tego problemu jest wolne oprogramowanie, czyli takie, gdzie to użytkownik ma ostatnie słowo do powiedzenia. Jest tak dzięki nadaniu pewnych praw, których potrzebuje każdy użytkownik i dzięki którym może on odzyskać kontrolę nad programem i sprawić, aby ten działał tak, jak tego potrzebuje.
Richard Stallman wyraźnie podkreśla, że nawet jeśli użytkownik nie jest programistą i nie może bezpośrednio zmieniać programu, to sam fakt, że może kogoś poprosić o pomoc lub zapłacić mu za usługę zmiany programu (co przy powszechnych licencjach jest zabronione), sprawia, że wszyscy użytkownicy w dłuższym okresie dostają dobre oprogramowanie, nawet jeśli sami nie byliby w stanie poradzić sobie ze szkodliwym dla nich programem.
Na końcu dodaje, że [tylko] używając wolnego oprogramowania, użytkownik ma prawdziwą kontrolę nad tym, co dzieje się na jego komputerze.
---
Linux Po Ludzku to kanał popularyzujący wolne oprogramowanie, w tym wszystkie dystrybucje systemu GNU z jądrem Linux; ma zadanie promować rzetelną wiedzę o filozofii wolnego oprogramowania.
Tag do obserwowania/czarnolistowania ~> #linuxpoludzku
Tagi dla zainteresowanych: #linux #bojowkalinux #gnu
Poczta elektroniczna: linuxpoludzku@gmail.com
Facebook: https://www.facebook.com/Linux-Po-Ludzku-106843790919730/
Mastodon: https://101010.pl/web/accounts/183740
Tagi dla zasięgu: #komputery #programista #programowanie #filozofia #pcmasterrace #stallman #windows #windows10 #microsoft #apple #macos #etyka #linuxmasterrace
Dodatkowe tagi: #technologia #technika #libertarianizm #saas
Kanal o wolnym oprogramowaniu
@iThink jeśli przez to rozumiesz "nie taki jak ms office" to masz rację. Ale nie znając najnowszych wersji office są tak samo nieintuicyjne, moim zdaniem ms office nawet bardziej.
@Godid1951: Patrzę na final cuta, intellij, screenflow i zastanawiam się, dlaczego ich wolne odpowiedniki są tak beznadziejne?
@Godid1951: Patrzę na final cuta, intellij, screenflow i zastanawiam się, dlaczego ich wolne odpowiedniki są tak beznadziejne?
@martwykotek: Hmm, akurat intelliJ (bazowe) jest OpenSource.
A pozostałe, myśle dlatego, ze to tak naprawdę frontendy do innych technologii i zwyczajnie prościej się zmówić.
Kwestia przyzwyczajen. Gdybys od poczatku uzywal np. Gimpa blendera to bys mowil ze photoshop trudny. To zaden argumemt
@martwykotek:
@edgar_k: LOL xDDDDDD serio? znajdź mi taki soft do renderowania filmów 4k, zeby dawał mi radę tak z renderowaniem jak fcpx
To dalej wyłącznie kwestia twoich nawyków, które są z-----e.
@Godid1951: Odpowiedz mi na zajebiście ważne pytanie:
powiedz jak moje nawyki wpływają na czas renderowania wideo? Używałem filmory i lightworksa, i obecnie FCPX. Mój nawyk odnośnie renderowania wyglada tak, że puszczam renderowanie i siedzę i
8 lat pracy z narzędziami a nie wiesz że największy wpływ na renderowanie wideo ma kodek z którego korzystasz? W takim kdenlive czy innym mogę użyć do tego najzwyklejszego w świecie ffmpeg i on jest standardową biblioteką dla wielu współczesnych aplikacji do tego celu, HandBrake dla przykładu. Nie wiem z jakich korzystają ww. narzędzia i nawet nie zamierzam sprawdzać bo mało mnie to
@Godid1951: To ciekawe, bo dla tych
słabego kompa to nie mam ale jak jak mam się j---ć z gównoUX z gliny i trytytek, które nie ma synchronizacji audio, potem korzystać z timeline które projektował smutny człowiek za darmo po godzinach i po wylewia a na koniec renderować coś godzinę zamiast 30 min to dziekuję, postoję.
szanuję swój czas, dlatego woję zapłacić i mieć coś co zajebiście działa, a nie
@Godid1951: Uży3wałem przez 8 lat do montowania wideo oprogramowania open surce.
Obecnie używam closed source, bo jest dla mnie łatwiejsze, szybsze i wygodniejsze. Ale ty Twierdzisz, ze jest inaczej. I widzę, że Cię nie przekonam do tego, zę moje doświadczenia sa inne niż Twoje postrzeganie świata.
Dlatego, tak, masz rację, na FCPX montuję 2 razy szybciej, ale
kolejna osoba która nie umie czytać ze zrozumieniem, znowu mam się