Wykop.pl Wykop.pl
  • Główna
  • Wykopalisko265
  • Hity
  • Mikroblog
  • Zaloguj się
  • Zarejestruj się
Zaloguj się

Popularne tagi

  • #ciekawostki
  • #informacje
  • #technologia
  • #polska
  • #swiat
  • #motoryzacja
  • #podroze
  • #heheszki
  • #sport

Wykop

  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • FAQ
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Regulamin
LinuxPoLudzku
Profil firmowy

LinuxPoLudzku

Dołączył 5 lat i 8 mies. temu
  • Obserwuj
  • Akcje 38
  • Znaleziska 13
  • Mikroblog 25
  • Obserwujący 2
  • Obserwowane 1
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 17.05.2021, 22:24:42
  • 16
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Koziol132
Koziol132
Koziol132
17.05.2021, 22:36:45
  • 3
@LinuxPoLudzku: There is no system but GNU, and Linux is one of its kernels.
  • Odpowiedz
InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII
InformacjaNieprawdziwaCCCLVIII
18.05.2021, 01:10:09
  • 6
okazanie kodu programu postronnym programistą


@LinuxPoLudzku: (╯︵╰,)
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 24.07.2020, 17:09:59
  • 35
Jak zauważa Richard Stallman, oprogramowanie jest proste, albo użytkownik zarządza programem, albo program użytkownikiem. Mając na uwadze, że właściciel zawsze skutecznie zarządza programem (ponieważ ma jego kod oraz prawo własności „intelektualnej”), czyni to z programu narzędzie do kontrolowania użytkownika.

[dopowiedziane przeze mnie]
Chociaż z pozoru ta zależność wydaje się niewinna, a nawet pomocna, kiedy myślimy o przymusowych aktualizacjach bezpieczeństwa czy możliwości zlokalizowania naszego zagubionego telefonu przez (na przykład) firmę Google, to istnienie tej zależności
LinuxPoLudzku - Jak zauważa Richard Stallman, oprogramowanie jest proste, albo użytko...
  • 32
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

G.....1
G.....1
konto usunięte 24.07.2020, 17:18:57
  • 14
@iThink: a w jakim sensie? To ze libreoffice gorzej radzi sobie z formatem microsyfu podziekuj microsyfowi ze to utrudnia
  • Odpowiedz
i.....k
i.....k
konto usunięte 24.07.2020, 17:22:57
  • 19
@Godid1951: mniej intuicyjny, wiele rzeczy nie działa jak powinno (jak to jest zrealizowane na Microsofcie), lub nie działa wcale. Korzystałeś kiedykolwiek z pakietu libre/open office w bardziej profesjonalny sposób niż jako notatnik?
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 15.03.2020, 21:38:18
  • 8
Czy wiesz, że nie każda dystrybucja GNU/Linux zachowuje się etycznie? Są też takie, które szpiegują swoich użytkowników, na przykład Ubuntu.

Richard Stallman stanowczo potępia Ubuntu za to, że pokusiło się na szpiegowanie swoich użytkowników. Jak twierdzi, musimy dać Canonical lekcję, żeby nie szpiegowało swoich użytkowników, ponieważ jedną z zalet wolnego oprogramowania jest to, że możemy bronić się przed funkcjami szkodzącymi użytkownikom. Nasz sprzeciw musi być na tyle silny, aby żadna inna dystrybucja GNU/Linux
LinuxPoLudzku - Czy wiesz, że nie każda dystrybucja GNU/Linux zachowuje się etycznie?...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
16.03.2020, 22:42:25
  • 1
@PoteznyMagWody: w jednym z wywiadów, który teraz tłumaczę, Stallman mówi, że jeśli urządzenie się nie aktualizuje, a jego kontroler jest wolnym oprogramowaniem to nie musisz się przejmować w tym co jest żarówce (jego przykład dotyczył urządzeń IoT). Myślę, że tu podobnie, urządzenie raczej nic nie wysyła, nie mniej jednak 100% wolne oprogramowanie w oprogramowaniu sprzętowym to dobry kierunek, masz rację.
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
16.03.2020, 22:43:28
  • 0
@Formbi: nie wiem jak w 20.04, ale w instalatorze, jest opcja telemetrii domyślnie włączona (mogę mieć nieaktualne dane), ale tak, Amazon usunęli. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz

490

Lista darmowego i otwartego oprogramowania - część druga

Lista darmowego i otwartego oprogramowania - część druga

Niecały rok temu stworzyłem listę darmowego oprogramowania na Windowsa oraz Linuxa, które każdy z nas może używać w dowolnym celu. Dziś ta lista jest dłuższa o aplikacje konsolowe, usługi które można uruchamiać na własnym serwerze oraz aplikacje na Androida(zarówno te z Google Play jak i F-Droid)

konto usunięte
z
github.com
dodany: 16.03.2020, 14:01:44
  • 109
  • #
    technologia
  • #
    linux
  • #
    windows
  • #
    android
  • #
    komputery
  • #
    informatyka
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 16.03.2020, 22:06:30
  • 16
@ProfiBoy: tu nie chodzi o cenę tylko o to czy ty panujesz nad programem i w rezultacie nad swoim komputerem czy nie.
LinuxPoLudzku - @ProfiBoy: tu nie chodzi o cenę tylko o to czy ty panujesz nad progra...
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 16.03.2020, 22:09:56
  • -2
@qarmin: doceniam akcję popularyzacji, ale nie podoba mi się to, że nazywasz listę otwartym oprogramowaniem, kiedy są tam też programy wolnego oprogramowania, takiego, które kładzie nacisk na swobodę użytkownika nie tylko współpracę podczas tworzenia.
LinuxPoLudzku - @qarmin: doceniam akcję popularyzacji, ale nie podoba mi się to, że n...
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 16.03.2020, 22:22:20
  • 4
@sexlord: kontrola własnego komputera nie wyklucza jego sprawnego działania, możesz mieć sprawny sprzęt, ale dzięki temu, że nad nim panujesz, nawet nie bezpośrednio, to wtedy komputer cię nie szpieguje (jak na Windows 10), albo wiesz, że producent auta nie może go kontrolować w żaden sposób.
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 16.03.2020, 22:28:24
  • 2
@lukaszw_: to prawda, ale nie jest ważne to jak wiele masz wolnego oprogramowania (bo taki android to tez linux, a szpieguje), ale to czy masz trochę niewolnego oprogramowania bo to wystarczy, żeby zaimplementować szkodliwe funkcję. Niestety sprzętom firm typu Huawei czy CISCO nie wolno ufać, w tym temacie polecam openwrt.
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 16.03.2020, 22:29:01
  • -3
@Ryptun: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 16.03.2020, 22:36:06
  • 3
@sexlord: ale free software nie oznacza darmowe, chodzi o wolność użytkownika. Swoją drogą przystępność GNU/Luksusa rośnie geometrycznie, nic z tego co opisałeś nie ma już miejsca. Spójrz proszę na film wyżej.
gzkk
gzkk
06.03.2020, 20:06:35
  • 3
@LinuxPoLudzku: Jesteśmy wszyscy zachwyceni, że założyłeś sobie konto i postanowiłeś ubogacać nas w każdym komentarzu/wpisie n razy dziennie linkami do swoich filmów na YT ლ(ಠ_ಠ ლ)

#spam #moderacja #moderacjacontent #wykop #zielonka
gzkk - @LinuxPoLudzku: Jesteśmy wszyscy zachwyceni, że założyłeś sobie konto i postan...

źródło: comment_1583525418C4YjfqkfnSxIdCccV6vSvo.jpg

Pobierz
  • 1
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 15.03.2020, 19:41:18
  • 1
@gzkk: tylko raz tak było, bo założyłem konto przez x nie ks, to stare skasowałem, dlatego wtedy nadrobiłem ( ͡° ͜ʖ ͡°).
  • Odpowiedz

74

Nadchodzi system oceny obywateli

Nadchodzi system oceny obywateli

Jak ma działać ruszający w tym roku chiński System Oceny Obywateli oraz jak stopniowo oswajamy się z ty, że rząd i korporacje wiedza o nas wszystko.

wojna_idei
z
youtube.com
dodany: 06.03.2020, 16:03:19
  • 21
  • #
    chiny
  • #
    inwigilacja
  • #
    swiat
  • #
    ciekawostki
  • #
    technologia
  • #
    kultura
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 06.03.2020, 16:10:48
  • 0
@LinuxPoLudzku:
LinuxPoLudzku - @LinuxPoLudzku:
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 06.03.2020, 16:23:45
  • 3
@PDCCH @Print_Screen co nieprawdziwego jest w tym temacie?
  • 3
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych odpowiedziach

LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 06.03.2020, 16:25:04
  • -4
@wojna_idei: takie znaleziska taguje się #linux - polecam obserwować moje konto lub kanał na YT jeśli interesuje cię tematyka wolności użytkowników komputerów.
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 06.03.2020, 16:35:01
  • 5
@PDCCH: ale ten temat jest jak najbardziej prawdziwy i poważny, jest coś takiego jak ruch wolnego oprogramowania, który walczy własnie z utratą wolności, prywatności czy anonimowości użytkowników na ich komputerach.
LinuxPoLudzku - @PDCCH: ale ten temat jest jak najbardziej prawdziwy i poważny, jest ...
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 06.03.2020, 19:24:20
  • -2
@grubson234567: nauka nie mówi o powinnościach, tu nie trzeba pracy naukowej, ale filozoficznej. Polecam zapoznać się z dorobkiem Richarda Stallmana w zakresie etyki programów.
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 04.03.2020, 21:59:06
  • 32
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 33
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
04.03.2020, 22:09:31
  • 0
@yuim: nie musi być Stallman, chciałabyś coś konkretnego na kanale? Może jakaś konkretna osoba?
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
04.03.2020, 22:09:43
  • 0
@MilionoweMultikonto: ok ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
04.03.2020, 22:16:39
  • 0
@ghostface: tym, że programy są bardziej subtelne. Poza tym głosy można przeliczyć jeszcze raz, teoretycznie, nie wiem jakby to wyglądało z "głosami" w komputerze.
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
04.03.2020, 22:22:00
  • 1
@ghostface: problemem nie jest techniczne rozwiązanie, tylko czy możesz mu ufać oraz tym którzy je wykonali i sprawują nad nim piecze. Programy mają to do siebie, że zawsze są pod czyjąś kontrolą, pytanie, czy ten ktoś ma dobre intencje, czy nie. Bardziej praktycznie jest po prostu nikomu nie ufać podczas wyborów niż narazić się na nieprawidłowości.
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
04.03.2020, 22:33:26
  • 1
@yuim: wszystko, co mądre sprawdza się w praktyce, jednak nie wszystko, co się sprawdza teraz, jest dobre filozoficzne. Nie jestem fanem pragmatyzmu z tego powodu, że niewykonalne jest pójście od praktyki do idei, i stwierdzenie: tak to jest mądre, tak to jest dobre.

Otwarte oprogramowanie wzoruje się na mądrej filozofii wolnego oprogramowania, ale nie w całości, teraz działa lepiej niż wolne oprogramowanie, bo jest korporacjom na rękę, jednak czy przysłuży
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
04.03.2020, 22:35:45
  • 0
@hitherto: bliżej wakacji zacznę wykrzykiwać swoje bzdury. Zainwestuje też w "pragmatyczne" podejście. Sam zaczynałem od praktyki, nie wolno od razu walić z grubej rury, to trzeba sposobem, tak działa marketing. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
04.03.2020, 22:36:41
  • 0
@ghostface: czy trudniej? Jesteś pewien? Właśnie przez program wydaje mi się łatwiej manipulować.
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
04.03.2020, 23:40:26
  • 1
@niepodszywamsiepodbiauka: jestem za, tylko implementacja musi być dobrze przeprowadzona.
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
06.03.2020, 16:38:24
  • 0
@PanHagrid: tego nie wiem.
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 02.03.2020, 22:48:08
  • 14
Wiele osób uważa, że kupując programy, staje się ich właścicielami, dzięki czemu może je kontrolować. Niestety tak się nie dzieje, ponieważ niewolne programy są sprzedawane, ale wciąż są na wyłączność producentów na mocy ich licencji, oznacza to, że nie możesz kontrolować programu ani komputera, którego używasz, kiedy taki niewolny program jest wykonywany.

Przeciwieństwem tego stanu rzeczy jest wolne oprogramowanie, które jest pod kontrolą użytkowników, którzy go używają.

Nie ważne czy dostaniesz, czy kupisz program,
LinuxPoLudzku - Wiele osób uważa, że kupując programy, staje się ich właścicielami, d...
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
02.03.2020, 22:52:07
  • 0
@oslet: dzisiaj tylko trzy filmy, dawno nic nie wrzucałem. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
02.03.2020, 22:58:05
  • 0
@oslet: to mi ulżyło ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
04.03.2020, 22:11:04
  • 0
@Fuhrer-chan: trzy posty jednego dnia, nie ten sam.
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 02.03.2020, 22:50:52
  • 13
"Nie wiem, czy cokolwiek cnotliwego w społeczeństwie może współistnieć z ekstremalnym kapitalizmem, który oznacza, że biznes jest zainteresowany każdą sferą życia."

Wolne oprogramowanie powstało w bieżącym systemie ekonomicznym i nie ma konieczności jego zmiany, aby zapewnić wolność użytkownikom komputerów. Jednak ekstremalny kapitalizm, imperium korporacji powstałych z niesprawiedliwych umów handlowych, to nie jest wolny rynek, w którym cokolwiek cnotliwego może istnieć, uważa Richard Stallman.

Stallman zauważa dodatkowo, że wolne oprogramowanie, zawiera w sobie idee kapitalistyczne,
LinuxPoLudzku - "Nie wiem, czy cokolwiek cnotliwego w społeczeństwie może współistnie...
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

W.....l
W.....l
konto usunięte 03.03.2020, 08:03:30
  • 2
@pyroxar: to w jaki sposób obecny świat funkcjonuje?
  • Odpowiedz
Pawcio_cukierek
Pawcio_cukierek
03.03.2020, 12:30:22 via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@LinuxPoLudzku Popieram wolne oprogramowanie, ale gdy widzę jak w 2020 roku, linuxowe wykopki się podniecają artykułem o tym, że Mint ma nową funkcję dzielenia się plikami w sieci lokalnej to jakoś mam mieszane uczucia co do tempa rozwoju.


@kidi1: no a windowsiarze się 2 tygodnie temu jarali się że dostali w końcu natywną obsługę historii schowka. Serio na taką prostą rzecz która jest w każdej dystrybucji trzeba było czekać
  • Odpowiedz
LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku 02.03.2020, 22:15:19
  • 11
Wszystko, co robimy w Internecie, robimy poprzez zawierzenie. Nikt nie gwarantuje nam prawa do połączenia z Internetem, nikt nie gwarantuje nam prawa do domeny, nikt nawet nie zapewnia nam prawa do przesyłania pieniędzy poprzez Internet. Jak twierdzi Richard Stallman, twórca ruchu wolnego oprogramowania, przenoszenie naszej aktywności do sieci, do której nie mamy prawa jest zagrożeniem dla naszej wolności.

Oprócz systemu GNU/Linux, ruch wolnego oprogramowania tworzy także własny Internet.
Link dla zainteresowanych: https://gnunet.org/en/

Linux Po Ludzku
LinuxPoLudzku - Wszystko, co robimy w Internecie, robimy poprzez zawierzenie. Nikt ni...
  • 9
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

LinuxPoLudzku
LinuxPoLudzku
Autor
02.03.2020, 22:24:59
  • 1
@oslet: niekoniecznie ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wydaje mi się, że ma sporo racji, wystarczy wziąć do ręki dowolny szpiegofon, czy zobaczyć ile masz do powiedzenia jeśli chodzi o twój system operacyjny na komputerze, zakładając, że jest to Windows 10 lub MacOS.
  • Odpowiedz

GNU/Linux

  • Linux Po Ludzku to kanał popularyzujący wolne oprogramowanie, w tym wszystkie dystrybucje systemu GNU z jądrem Linux; ma zadanie promować rzetelną wiedzę o filozofii wolnego oprogramowania.
  • Wolne Oprogramowanie
  • https://101010.pl/web/accounts/183740
  • linuxpoludzku@gmail.com
  • Facebook

Osiągnięcia

  • Ekshibicjonista
    od 25.02.2020

    Ekshibicjonista
  • Rocznica
    od 25.02.2022

    Rocznica

Wykop © 2005-2025

  • O nas
  • Reklama
  • FAQ
  • Kontakt
  • Regulamin
  • Polityka prywatności i cookies
  • Hity
  • Ranking
  • Osiągnięcia
  • Changelog
  • więcej

RSS

  • Wykopane
  • Wykopalisko
  • Komentowane
  • Ustawienia prywatności

Regulamin

Reklama

Kontakt

O nas

FAQ

Osiągnięcia

Ranking