Wpis z mikrobloga

@Pociongowy: konkretnie chodzi mi o to, np na szlaku jest 80km/h zarzadca torowiska ustawia np limit predkosci na odcinku jednego kilometra limit 40 km/h , czy za pomoca jakiegos urzadzenia da sie to zrobic czy trzeba ustawiac znaki na slupach? Czy jest urzadzenie ktore samoczynnie zwolni sklad do tych 40km/h czy maszynista dostaje "swiatelko" - masz zwolnic i zwalnia.?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@xdrcftvgy: jeśli jest czasowe zwolnienie ustawiane są wskaźniki odcinka ograniczonej prędkości W14 lub W9. Te pierwsze są wykazywane w ostrzeżeniach czasowych w wydruku R307, czyli komputerowym wydruku rozkazu "O" bądź też dyktowane. Te które są na szlaku powyżej 6msc wchodzą DO wykazu ostrzeżeń stałych. Maszynista ma regulować prędkość i żadne urządzenie w takim przypadku tego za niego nie zrobi. W systemie ETCS balisy mają za zadanie pokazywać na komputerze mechanikowi krzywą
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@xdrcftvgy: taki wydruk dostaje się na stacji wyznaczonej do wydania rozkazu O na wydruku. Wręcza go pracownik PLK. Są na nim _Kilometry ustawienia zwolnień, uwagi i prędkość z jaką powinno się je przejechac
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@xdrcftvgy: Nie. Nie ma powodu by takie coś dawać. Jeśli chodzi o składy pasażerskie ona są w miarę ciche, jedynie sygnał dźwiękowy dawany przed przejażdżki kolejowo-drogowymi zmusza nas do zwiekszania natężenia hałasu ale to uzasadniona sprawa. Większy problem ze wkładami towarowymi jest ale to nie problem przewoźnika A zarządcy