Wpis z mikrobloga

Pamiętacie jak zakup Pendolino za 2.6 miliarda złotych (łącznie z umową serwisową) był wielką aferą i "marnowaniem pieniędzy"?

Cóż to była za rozrzutność wtedy - inwestycja w Polską infrastrukturę, która posłuży nam 20+ lat.

A teraz? Teraz Duda ogłasza "bon turystyczny", który będzie nas kosztował 3 miliardy złotych - tylko na ten jeden rok.

Najwyraźniej pod rządami PiS Polska tak się wzbogaciła, że te 3 miliardy dla nas to jak splunąć. ¯\_(ツ)_/¯

#neuropa #polska #polityka #bekazpisu #bekazprawakow
rzep - Pamiętacie jak zakup Pendolino za 2.6 miliarda złotych (łącznie z umową serwis...

źródło: comment_1591687333nKZKGfYpzml2ycFO9Ewsjf.jpg

Pobierz
  • 81
  • Odpowiedz
Pendolino to zakup na 25 lat. To że nie wyszło dokładnie tak jak powinno nie oznacza że zakup był chybiony. Przypomnijcie sobie jaki efekt wizerunkowy miało wejście tych pociągów do służby.

Aktualny horyzont czasowy to vmax 250 od grudnia 2023 na CMK i tego się trzymajmy.


@Karatte:
Nie 250km/h, a 230km/h.
Do każdej daty którą ogłasza PLKa trzeba dodać kilka lat, więc obstawiam 2025.
Zakup na więcej niż 25 lat
  • Odpowiedz
@lmateusz: wszystko zależy od tempa implementacji ETCS L2, póki co średnie opóźnienie w projektach to 4 lata (E30 i E65) więc wychodzi nawet 2027 xD

Pożyjemy zobaczymy.
  • Odpowiedz
@Shatter: wciąż nie zmienia to faktu ze z tych 3 mld wiecej pieniedzy wróci do budzetu niz z 1,5 mld ktore poszly bezposrednio na zakup pociagow.
Bilety to juz inne pieniądze i najprawdopodobniej nie spłacą zakupu w ciągu 20 lat. Dlatego inwestuje się w dobrych czasach, a w kryzysie pompuje się pieniądze w obieg.
  • Odpowiedz
@sssabae: Bo to były źle wydane pieniądze. A raczej nadal są.
Pendolino nie mogą rozwijać pełnej prędkości na naszych torach, bo infrastruktura jest niewłaściwa. Na przykład pośrednie stacje przez które nie może jechać za szybko.
Można by kupić tańsze, które jechałyby tak samo szybko albo przebudować tory (co nie jest możliwe w tym państwie).
No i UE bardzo by chciała żebyśmy mieli Pendolino, bo szybkie pociągi to ważna rzecz przy
  • Odpowiedz
@Shatter: wystarczyło tylko nie zabraniać nikomu wyjazdów, nie zabraniac zgromadzeń, nie karać mandatami i nie zamrażać niczego w gospodarce to nie trzeba było by ratować niczego z gospodarki i piękną byśmy mieli krzywą zachorowań, nie mówiąc o tym że w szpitalach by się ludzie nie pomieścili. W ogóle rozumiesz co piszesz czy losowo wciskasz klawisze?
  • Odpowiedz
Bo to były źle wydane pieniądze. A raczej nadal są.

Pendolino nie mogą rozwijać pełnej prędkości na naszych torach, bo infrastruktura jest niewłaściwa. Na przykład pośrednie stacje przez które nie może jechać za szybko.


@Antyradek: pociągi kupuje się i eksploatuje 20-30 lat dlatego kupiono pendolino. przez tak długi czas można zmodernizować linie kolejowe do wyższej prędkości

No i UE bardzo by chciała żebyśmy mieli Pendolino, bo szybkie pociągi to ważna rzecz przy przesyle wojsk NATO w razie
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@rzep: może to nie jest najlepszy technicznie pociąg, jakie mamy na rynku i ogólnie dostępne jako państwo, ale w porównaniu do jakiegokolwiek wynalazku PKP to pendolino wygrywa zanim się w ogóle zacznie głosowanie. Dzięki nim można w końcu w jakimś sensownym czasie przejechać przez kraj, przynajmniej tymi głównymi ścieżkami. To jest w ogóle kierunek, którym Polska powinna podążać. Ale niee, lepiej #!$%@?ć hajs w pese i ich gówno składy, które
  • Odpowiedz
@rzep: Spokojnie, jeszcze matoły będą płakać jak im Maliniak postawi CPK za ponad 30 miliardów, które przez najbliższe 20/30 lat będzie stać puste opłacane z naszych pieniędzy XD
  • Odpowiedz
@rzep: i dlatego ja tak się irytuję jak słyszę "a za peło". nie, nie ma tutaj żadnej symetrii. przez te 5 lat standardy wylądowały w rowie kloacznym. to co kiedyś było aferą dziś jest normalnością, nad którą nikt się nawet nie zastanawia. pamiętacie "zegarek Nowaka"? przecież to dziś brzmi niewinnie przy LAWINIE afer za PiS. pamiętacie te wielce oburzające ośmiorniczki?

jak to brzmi dzisiaj przy PiS-owskim rozdawnictwie niesłychanie wysoko
  • Odpowiedz
@sssabae: to nie były doźle wydane pieniądze. To były po prostu nie najlepiej możliwie wydane pieniądze - jak choćby kwestia wifi w pociągu, gdzie okazało się po fakcie, że trzeba wiercić składy dla anten, a to utrata gwarancji, jak kupiono skłądy, które się nie wychylają na zakrętach (mniejsze prędkości maksymalne) itd.
Ale... Jest jedno zasadnicze ale. Nawet jeżeli te pieniadze nie były optymalnie wydane, to BYŁY WYDANE ROZSĄDNIE. Zostało kupione
  • Odpowiedz
Ale Wy wszyscy jestescie #!$%@? hehe. Porownujecie Pendolino gdzie wiekszosc kasy idzie do Wloch z bonem na turystyke gdzie wiekszosc kasy pojdzie do naszych rodzimych firm. Masakra, ile macie lat? 13?
  • Odpowiedz
Ale niee, lepiej #!$%@?ć hajs w pese i ich gówno składy, które więcej się psują, niż jeżdżą.


@buczubuczu:
Nie mamy przemysłu motoryzacyjnego i teraz powinniśmy zarżnąć przemysł kolejowy bo nie jest supernowoczesny (jakkolwiek puste jest to słowo)?

Fakt że pesa nie jest nie jest firmą która mogłaby zrobić klon AGV czy N700, ale imo pesa "produkuje gówno" zwyczajnie dlatego że zamawiający oczekują czegoś "taniego i minimalnie lepszego" a nie czegoś
  • Odpowiedz