Wpis z mikrobloga

Pamiętacie jak zakup Pendolino za 2.6 miliarda złotych (łącznie z umową serwisową) był wielką aferą i "marnowaniem pieniędzy"?

Cóż to była za rozrzutność wtedy - inwestycja w Polską infrastrukturę, która posłuży nam 20+ lat.

A teraz? Teraz Duda ogłasza "bon turystyczny", który będzie nas kosztował 3 miliardy złotych - tylko na ten jeden rok.

Najwyraźniej pod rządami PiS Polska tak się wzbogaciła, że te 3 miliardy dla nas to jak splunąć. ¯\_(ツ)_/¯

#neuropa #polska #polityka #bekazpisu #bekazprawakow
rzep - Pamiętacie jak zakup Pendolino za 2.6 miliarda złotych (łącznie z umową serwis...

źródło: comment_1591687333nKZKGfYpzml2ycFO9Ewsjf.jpg

Pobierz
  • 81
  • Odpowiedz
@YodaMonster: Sezon wiosenno-letni to także "sezon" dla knajp (ogródki itp), siłowni (przygotowanie formy na lato), kin (największe hity wychodzą, tzw. "summer blockbusters" wychodzą właśnie w lato), targów, imprez masowych itp itd..

Kupa biznesów ucierpiała przez kwarantanne i będzie nadal cierpieć, bo ograniczenia, strach i niepewność finansowa.

Tylko przeciętny wyborca PiS w dupie ma knajpę, klub, targi czy siłownię a na wakacje by chętnie pojechał. I dlatego właśnie mamy "bon turystyczny".
  • Odpowiedz
@rzep:
"zwiększają koszt i awaryjność" jak chcę kupić Mini to nie kupuję Fiata 500 i nazywam tego Mini

odnosnie możliwości i dzwonu w Niemczech to akurat dopuszczeniowść na linii Warszawa Berlin (z naprawde sporymi predkościami po stronie polskiej) mozna było zbadać w 2013 a jakoś Nowakowi zalezało tylko na Gdansku i Krakowie
  • Odpowiedz
@phsbdg:

"zwiększają koszt i awaryjność" jak chcę kupić Mini to nie kupuję Fiata 500 i nazywam tego Mini


Nie kupujesz Fiata. Kupujesz ten sam pociąg, tylko bez dodatkowej opcji, której nie potrzebujesz, a która Cie ekstra kosztuje i jest
  • Odpowiedz
@rzep: siłownie najlepszy sezon mają w styczniu, w lecie zawsze świecą pustkami bo zazwyczaj zanim dotrzesz do siłowni to jesteś caly spocony i bez chęci na trening, forme na lato buduje sie przed latem. Mówię tu o turystyce nadmorskiej, mazurach, o biznesach które poza sezonem są zwyczajnie zamknięte, jedynie remontowane, ogarniane przed sezonem by na sezon się odpalic. Restauracje mogą mieć lepsze lub gorsze miesiące ale utrzymują się z plynnosci.
  • Odpowiedz
@rzep: Na pewno zwykłe EZT na 190 km/h (raczej zagraniczne niż polskie) nie dałyby podobnego efektu przy wyraźnie niższym koszcie? Bo chyba cały czas te Pendolino 200 km/h nigdzie nie przekraczają.

A naprawdę szybką kolej myślę, że warto było jednak zrobić na Y, ale na porządnie - z V=300, zasilaniem 15kV, naprawdę szybkimi pociągami. A w kolejnym etapie zmodernizować CMK do V=250 i 15kV
  • Odpowiedz
siłownie najlepszy sezon mają w styczniu, w lecie zawsze świecą pustkami bo zazwyczaj zanim dotrzesz do siłowni to jesteś caly spocony i bez chęci na trening, forme na lato buduje sie przed latem. Mówię tu o turystyce nadmorskiej, mazurach, o biznesach które poza sezonem są zwyczajnie zamknięte, jedynie remontowane, ogarniane przed sezonem by na sezon się odpalic. Restauracje mogą mieć lepsze lub gorsze miesiące ale utrzymują się z plynnosci.


@YodaMonster: Dla wielu knajp okres zimowy (szczególnie styczeń-luty) to dopłacanie do biznesu i dopiero w lato sobie odbijają, szczególnie te, które opierają się na ogródkach.

I tu nie chodzi o to, żebyś dyskutował ze mną, czy ludzie na siłownię chodzą raczej w styczniu czy w marcu, ale o pokazanie Ci, że cała masa gałęzi gospodarki dostała po dupie i nie ma wcale dla nich specjalnego
  • Odpowiedz
akurat pendolino zamiast remontu torów to był rak


@FotDK: Przecież remontowano tory równolegle, właśnie po to, by miały po czym jeździć.
  • Odpowiedz
@FotDK: Jakie kilka lat?

14 grudnia 2014 ED250 Pendolino rozpoczęły planowe kursowanie z prędkością 200 km/h na odcinku Zawiercie-Olszamowice. Polska stała się pierwszym krajem spośród państw należących od 2004 roku do Unii Europejskiej, gdzie wprowadzano większą prędkość pociągów niż 160 km/h
  • Odpowiedz
@rzep: co to zmienia że potrzebujesz konkretną sumę by nie kupować jednego pociagu? By ożywić jakąś gałąź też potrzebujesz konkretnej sumy. Musisz stworzyć jakies ograniczenia ale zrobić to w miarę ogolnodostepne. Z Twojego punktu widzenia który dokladnie tu stosujesz - zakup pendo znaczy dokladnie to ze te 2,6mld nie pójdzie na karetki czy na autobusy, czy na pociągi do wsi wykluczonych z sieci. Tak samo jak bony na wakacje oznaczają
  • Odpowiedz
@sssabae zakup pociągów to jedno, natomiast ich wykorzystanie to drugie.
Na czas z zakupu praktycznie nie było tym gdzie jeździć. Nawet nie wiem czy obecnie są w pełni wykorzystane. PKP Intercity musiało pożyczyć pieniądze i Przez ten czas co roku płacić około 30 milionów odsetek. Gdyby Najpierw była infrastruktura to zakup tych pociągów bardzo szybko by Się wywrócił bo ludzie chcieliby podróżować szybko. Podobno w 2023 roku ma być w pełni
  • Odpowiedz
@rzep Fakt jest taki że na dzień zakupu nie mieliśmy infrastruktury aby takie pociągi nadal ich 100% nie wykorzystujemy. To tak jakby kupić maszynę która może produkować 10000 sztuk na godzinę a my produkujemy tylko 1000 bo nie mamy odpowiednią Wielkiego magazynu żeby dostarczyć tej maszyny materiały. A potem to się zobaczy ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@rzep: Z perspektywy czasu, myślę że projekt Pendolino nie jest jednak takim sukcesem. Pochłonęło sporą część budżetu PKP Intercity, a efekty marne. W tej chwili 200km/h mamy tylko na fragmencie CMK. PIC wydając parę miliardów, tak zrobił ofertę, że na głównej linii nie może i długo nie będzie mógł wprowadzić taktów. A wystarczyło kupić jakieś loki na 200 i używane wagony od szwajcarów czy OBB po 250k euro za sztukę.
  • Odpowiedz
@lukrecjowy_jez: ale jak infrastruktura się pojawi to nie trzeba będzie ogłaszać gigantycznego przetargu z pierdyliardem odwołań do KIO co zajmie 2 lata tylko puści się składy które już jeżdżą i finito.

Gdyby PLK uruchomiła w grudniu 2014 odcinek z vmax 200 po którym żaden pociąg nie pojechałby więcej jak 160 (bo na ten czas nie było żadnego dopuszczonego taboru na taką prędkość i prawdopodobnie nie byłoby go do dzisiaj) to
  • Odpowiedz