@tomekgz: Pięknie pokazuje w jakim kierunku zmierza edukacja w Polsce . Te zadania są czysto obliczeniowe, natomiast poziom ich trudności jest o kilka rzędów większy niż dzisiejszego egzaminu dojrzałości. Komu na tym zależy?
@tomekgz: dziś podobne zadania, tylko inne problemy się rozwiązuje. Np w piątym, zamiast liczyć objętość ostrosłupa, musisz pokolorować kulę. ( ͡°͜ʖ͡°)
@InbaTrwa2137: czy kandydat umie działać sprawnie pod presją czasu. Kij, że kod wygląda jak spaghetti o ile w ogóle coś powstanie, ale wybieramy tylko najlepszych, co nie?
Te akurat są z 1993r. W Olsztyńskim się nawet - banalne co prawda - ale jednak równanie różniczkowe. W programie równania były jeszcze przez 4-5 lat, na maturze chyba od 1993 czy 1994 ich już nie było.
@Filareta: trzeba było wtedy WYBRAĆ 3 z 5, a chcąc mieć "6" to z gwiazdką. Jeśli byłbyś w matfiz, to byś musiał sprawnie językiem matematyki się posługiwać, typu z podob. trójkątow, obieramy punkt, dla każdego x, zgodnie ze wzorem Herona np., wtedy i tylko wtedy gdy. Ten styl katowali ostatnie trzy miesiące powtórkowe. Coś ala wstęp do matematyki. Ale logika i teoria mnogości były jeszcze z pół roku wcześniej. Jak sobie
@Dorken: Zawsze (od pewnie lat 60/70) układali tak, żeby w jednym zadaniu ze 3 działy były. Mam trochę zbiorów, z 1975, 1989, 1994 i widzę ten schemat. Tyle że wtedy nikt dostępu do poprzednich arkuszy nie mial. Chyba że jakaś siostra była starsza o 2 lata, albo mama nauczyciel.
@tomekgz szczerze to nie wygląda to wcale na nic wielkiego, patrząc oczywiście z perspektywy matury rozszerzonej. Na podstawie pewnie sporo by odpadlo, ale aktualne rozszerzenie jest cięższe od tego (mimo braku np badania zmienności funkcji w podstawie programowej)
@matwes to wyobraź sobie 2 budowy. Na jednej pracuje Pudzian sam, na drugiej 5 budowlańców o przeciętnej sile fizycznej. Jak myślisz, kto szybciej postawi dom?
@tomekgz: licząc język "oficjalny" czyli z kwantyfikatorami też dałbym sobie radę, najgorzej z nazwami wzorów-własności. Najlepsze jest to, że sporo z tej wiedzy nabyłem dopiero po roku studiowania, wcześniej bym może 1 zrobił
@tomekgz: zadania były trudniejsze ale każdy rżnął na potęgę bo nauczyciele przymykali na to oko. Teraz to przynajmniej ta matura coś sprawdza, wtedy sprawdzała czy umiesz ściągać.
Maturę zdawałem 20 lat temu. Pytanie za 100 punktów - na #!$%@? to komu potrzebne? Po co się brandzlować, że był wyższy poziom matmy, skoro nigdy w dorosłym życiu mi się to nie przydało?
#matematyka
Ucinajmy godziny matematyki i róbmy matematykę obowiązkową
Geniusze
Komu na tym zależy?
Np w piątym, zamiast liczyć objętość ostrosłupa, musisz pokolorować kulę. ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Najlepsze jest to, że sporo z tej wiedzy nabyłem dopiero po roku studiowania, wcześniej bym może 1 zrobił
Komentarz usunięty przez moderatora