Wpis z mikrobloga

Siemano,
szukam jakiegoś fanatyka BMW, najlepiej mechanika przy tym czy coś. Kwestia taka, że planuje zakup E46 330 xd 2004 rok, sedan z m pakietem, jakieś 350 tyś zrobione, potwierdzone poprzez VIN. Cena 12 tyś, i tutaj przychodzi moja zagwozdka, czy jest to normalna cena za tą konfigurację? Widuje oferty dużo słabszych silników i ogólnie wizualnie gorszych modeli po 14-15 tyś, a tutaj nie dość, że oryginalny silbergrau, to do tego m pakiet, gość mi podesłał listę rzeczy które są zrobione więc wychodzi, że wszystko na bieżąco eksploatacyjnie ogarnięte zostały tylko klocki tył, klapy wirowe usunięte i zaślepione więc silnika nie rozdupcą itd. Także potrzebuję pomocy i ocenienia czy to normalna cena, i realna za w pełni sprawny egzemplarz, czy raczej się czegoś obawiać, jak ogólnie z tymi silnikami i całym x-drive. Na co zwrócić uwagę oprócz podłogi i wózka itp. Może też akurat ktoś ma tą konfigurację i może się wypowiedzieć :)

#bmw #motoryzacja #mechanikasamochodowa #e46
  • 38
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@danielosw: Nie ma opcji wyłączenia tymczasowego napędu przedniego tak jak to ma miejsce w niektórych samochodach??
Co do skrzyni, tutaj akurat jest manual 6 biegowy
  • Odpowiedz
@Yeltet: to jest stały napęd na 4. To znaczy napęd na tył i załączany przód ale bez możliwości jego odłączenia.
.
Jeśli mógłbym coś doradzić to fotele sportowe (takie z wysuwaną częścią pod kolana) są super wygodne. Najlepiej sam się przejedź to zobaczysz.
  • Odpowiedz
Kiedyś jak byłem u mechanika to doszli do wniosku, że najmocniejsze wersje silnikowe najbardziej zadbane bo ciężej je sebom itd zajechać niż takie 320 np. bo jednak samochód jakiś tam zapas mocy ma. Nie wiem jak się do tego ustosunkować, co Wy sądzicie?
  • Odpowiedz
@Yeltet: jak był walony w bok to sprawdź wnękę drzwi miernikiem, czy uszczelka nie jest pocięta, czy nie jest napylone lakierem gdzieś na zamek albo śruby we wnęce, sprawdź zawiasy drzwi czy nie ma śladów/rys od śrubokręta - może to oznaczać że drzwi były demontowane. Spróbuj odchylić albo zdjąć tapicerkę w bagażniku żeby zobaczyć czy okolice tylnego błotnika albo podłoga bagażnika nie była spawana. Sprawdź czy zgadzają się oznaczenia na
  • Odpowiedz
@Yeltet: sam jeżdżę 330xd prawie w full opcji i nie wyobrażam sobie go sprzedać za 12k, a minimum 15k. 4x4 nie są tak zajechane mimo swoich wysokich przebiegów. Jak masz jakieś pytania to śmiało pytaj.
  • Odpowiedz
@cemiron: Na mokrym leci bokiem? xD A tak serio to jak ogólnie z kosztami utrzymania? serio jest jakaś tragedia jak przyjdzie co do napraw czy tak jak z większością samochodów? No i awaryjność, czy jest coś takiego na co trzeba zwrócić uwagę, że lubi się sypać. Jak pompy wtrysków np w 320d
  • Odpowiedz
@Yeltet: na mokrym nie ma problemu latać bokiem ale spróbowałem raz i więcej nie zamierzam xd Co do kosztów utrzymania to jeżeli chodzi o sam silnik to tak samo jak zwykły 330d - tem sam silnik. Jeżeli chodzi o cały spód to już drożej. Nie ma praktycznie zamienników, a jedyna firma, która robi np. wahacze czy sworznie to Lemforder. Koszt jednego sworznia to 300-400 zł. Wahacz 500 zł. Poduchy silnika
  • Odpowiedz
a z tym verticalem to nie było jakiejś afery ostatnio?


@xionze: > Ziomek na YT śmigał i robił testy samochodów, i podczas rozmowy z handlarzem sprawdzał taki sam samochód ale z innego vinu,
  • Odpowiedz
@Yeltet: myślę że normalna cena biorąc pod uwagę ze to xdrive. Raz że nikt tego za bardzo nie chce bo każdy woli rwd, to jest droższe w eksploatacji i wcale nie tak udane
  • Odpowiedz
@razdwarazdwa: Tak w sumie wyszło, ale zmieniam chyba jednak plan. Będę szukać czegoś do 8 tys. jakieś 320 d albo i, słabsza jednostka i bez parcia jakiegoś, że ma być już. Tamta okazała się być składana, przynajmniej po fotach widać inne odcienie na drzwiach i złe spasowanie nadkola
  • Odpowiedz
@Yeltet: jak samochód jest obniżony to nadkola lubią pękać np na progach, a malowane drzwi nie oznaczają, że był bity, jak nie robisz wiecej niz 15k km rocznie, to odpuść diesla i wez benzyne
  • Odpowiedz