Wpis z mikrobloga

Mirki, proszę o radę co zrobić z nieuczciwym sprzedawcą, "firmą" od której 16.05 kupiłem kosiarkę #makita poprzez allegro. Kosiarka dotarła do mnie 20.04. Po pierwszym odpaleniu i skoszeniu ok. 20m trawnika zaczęła dymić z silnika. Wyłączyłem i napisałem do sprzedającego maila, że z tytułu wadliwego od nowości sprzętu rezygnuję z zakupu z tytułu rękojmi. Odpowiedź otrzymałem dopiero 7.05:

"W dniu 16.04.2020 roku kupił Pan za pośrednictwem serwisu Allegro Kosiarkę ELM3320 za kwotę 349,99 zł.
Według złożonej przez Pana reklamacji ujawniała się wada „dymienia silnika”. W reklamacji zażądał Pan odstąpienia od umowy tytułem niezgodności towaru z umową.

Po przeprowadzeniu diagnozy przez serwis dostarczonej kosiarki należy wskazać, że wskazane przez Pana wady wynikają z użytkowania urządzenia niezgodnie z jego przeznaczeniem, a nie na skutek wady tkwiącej w sprzedawanej rzeczy.
W załączniku znajduje się opinia autoryzowanego serwisu marki MAKITA."

Tu wklejam uzasadnienie opinii z serwisu tej samej firmy, u której kupiłem kosiarkę (żadnego autoryzowanego):

"Spód korpusu kosiarki jest wyraźnie zabrudzony przez przyklejony do niego piach, co wskazuje na użytkowanie urządzenia niezgodnie z przeznaczeniem i zasadami bezpieczeństwa zawartymi w instrukcji obsługi."

"Uważamy, że w złożonej reklamacji nie wykazał Pan że towar był już wadliwy w momencie zakupu. Ponadto jak już wskazano powyżej uszkodzenia wskazane w reklamacji mogły być spowodowane użytkowaniem niezgodnym z przeznaczeniem."

Odpisałem jeszcze tego samego dnia:

"Odnosząc się do opinii Państwa serwisanta, stwierdzającego że na spodzie urządzenia znajdują się drobinki piasku, muszę przyznać rację, że mój trawnik wyrasta z podłoża ziemi, w której znajduje się również piasek. Jak się okazuje wszyscy okoliczni mieszkańcy posiadają trawniki o identycznym podłożu, jednak ich kosiarki działają normalnie. Ja sam używam do tej pory kosiarki o słabszej mocy i sprawuje się ona doskonale. Na szczęście jak sprawdziłem żaden producent kosiarek nie zakazuje koszenia trawników na o podłożu składającym się nawet z samego piasku. Z przykrością więc stwierdzam, że opinia Państwa serwisu jest błędna."

20.05 nie mogąc doczekać się na odpowiedź, otworzyłem dyskusję ze sprzedającym na allegro.
21.05 otrzymałem maila:

"Poddaliśmy Pańską sprawę jeszcze raz analizie.
Biorąc pod uwagę opinię autoryzowanego serwisu producenta marki Makita, nie jesteśmy w stanie przychylić się do Pańskich żądań.
Z uwagi na powyższe, uznajemy reklamację za bezzasadną."

Mirki, nie chodzi już o te 3,5 stówki, ale o zachowanie podstawowych zasad i jakiegoś szacunku do klienta! Niestety "Polak mądry po szkodzie" opinie o tej "firmie" przeczytałem już po fakcie i mówią one wszystko. Mnóstwo osób dało za wygraną i straciło przez nich pieniądze. Doradźcie co dalej robić, żeby tym razem pseudo biznesmeni nie zarobili czyimś kosztem.

#januszebiznesu #prawokonsumenckie #prawo #reklamacja #gwarancja #rekojmia
  • 11
  • Odpowiedz
@cyryl1: Skontaktuj się z Miejskim Rzecznikiem Konsumentów (o ile kosiarki nie brałeś na firmę) - wyślij do nich całą korespondencję, opisz sprawę, a oni sami skontaktują się ze sprzedawcą i może coś to wskórają, bo niektórym Januszom mięknie rura, gdy dostają pisma od nich. Załóż też spór na Allegro.
  • Odpowiedz
@cyryl1: pytanie czy zgłaszałes jako gwarancję czy rękojmię. W przypadku rękojmi jest 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie Twoich roszczeń
  • Odpowiedz
@hippomasaz kupiłem na paragon. Spór założyłem, odziwo tu odpisują z dnia na dzień, a nie po 2 tygodniach. Jednak kulturalnie odpisują, że reklamację uznają za niezasadną. @pepexd w pierwszej wiadomości zażądałem zwrotu gotówki z tytułu rękojmi, ale napisali mi, że nie podlega, bo nie wykazałem wady urządzenia po zakupie i go użyłem. Na logikę jak miałem stwierdzić, że zacznie dymić z silnika bez odpalania? Reklamację złożyłem 20.05 odpowiedź była dopiero
  • Odpowiedz
@cyryl1: Napisz do nich, że kupiłeś kosiarkę w celu ścinania trawy a nie by stała sobie do podziwiania. Napisz, że jak odpalisz odkurzacz z sklepu rtv to zwrot/rękojmia ci nie przysługuje? Poproś o konkretne uzasadnienie na piśmie od kierownika i poinformuj, że odeślesz sprzęt ponownie po kontakcie z niezależnym rzeczoznawcą i w przypadku odmowy będziesz zmuszony skierować sprawę do sądu.

Powołaj się jeszcze na Art. 5562

Tak w ogóle składałeś
  • Odpowiedz
@arriva składałem reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową. Problem zasadniczy jest z "komunikacją" z nimi. Odpisują cały czas "kopiuj/wklej" te same regułki wszystkim klientom, wiem z komentarzy innych kupujących. Kierownika łatwo wygooglować, młody "janusz biznesu" i wydaje się bezsensowne polemizowanie z nimi, dlatego szukam innych metod. Nie zamierzam tracić życia na przepychanki z nimi, ale chce też coś udowodnić. Pozwolę sobie wrzucić kilka opinii z googla tej "firmy" (dociekliwi łatwo ustalą jej nazwe):
3 dni temu
Brak kontaktu. Firma nierzetelna, mówią że mają coś na stanie po czym zamawiam, opłacam zamówienie i po upływie tygodnia oraz po dziesiątkach wykonanych (nieodebranych) połączeń stwierdzili, że to co zamawiałem jest w dostawie. Porażka ale szalę goryczy przelała procedura zwrotu towaru i wręcz proszenie się o swoje pieniądze. Kompletnie NIE POLECAM !! Pierwszy lepszy dystrybutor po wpisaniu w Google „dystrybutor Festool” raz że zrobił lepszą cenę, dwa dorzucił dodatkową baterię do zestawu a przesyłkę miałem na drugi dzień z rana. ....szczerze odradzam.
3 dni temu
Nie polecam - otrzymałem niekompletny zestaw i od ponad miesiąca nie można się doprosić o dosłanie brakujących elementów.
Bezczelnie zamieszczono informacje o numerze przesylki, która od dwóch tygodni ma status "w
  • Odpowiedz