Wpis z mikrobloga

Jade dzis obejrzec cos takiego; może ktoś ma chęć skomentować? Cos moze na zdjeciach widac czego ja nie widze...
Jakies zlote rady, wskazowki?

M54b30
Kompresja na pieciu 10-12, a na jednym "niecale 9". Tylko pierscienie czy totalny trup? Na kompie pomiary pracy w normie

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-5-e39-3-0i-lpg-rolety-gloss-shadow-line-navi-skora-ID6D4xvB.html?#gallery-open

Jak dobrze pojdzie to zostalbym synonimem sukcesu - wlasna 20 letnie klasa premium ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Czujecie ten zapach pieniadza i mokrej cipki na fotelu pasazera? xD

@xan-kreigor: @cyckonauta: @vegetassj1: @madox: @Pumpkinn: @Arturrow: @dzikiczytelnik: @aksal89: @dzikiczytelnik: @goferek: @Xenesthis: @szkorbutny:

#motoryzacja #bmw #e39 #samochody #pytanie #ankieta

Co finalnie wybrac?

  • Praktyczność E39 Touring i okazyjne spanie w aucie 48.3% (29)
  • Wrażenia E46 Cabrio. Dawno nie miałem cabrio. 35.0% (21)
  • Wygląd (subiektywnie ofc) E46 Sedan 16.7% (10)

Oddanych głosów: 60

  • 45
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@InterferonAlfa_STG: Strojenie gazu do turbo nie jest proste co sam zauważyłeś, skoro piszesz o wymianie większości instalacji.

V8 to wiekszy blok silnika, głowice kolektory. W turbo masz przebudowę wydechu, wiecej rur dolotowych, intercooler i samo turbo. Nie znam sie ale strzelam ze różnica nie bedzie wielka na niekorzyść v8 ale ile #!$%@? sobie oszczędzisz w stawianiem intercoolera to twoje.

Jak widzisz nie tylko ja uważam ten pomysł za bezsensowny. Jak
  • Odpowiedz
@Pulton: wiem, mieszkam.
Wiem ze cipska bym spychal pietami z lozka gdybym kupil plastikowego mustanga, ktory z trudem jedzie po prostej.

Dla mnie daily to jest 400km w tygodniu po miescie, 800 w weekend na wycieczke, wakacje 3500 w dwie strony kilk razy w doku i kimanie w wyciszonym samochodzie z wlaczona klima na festiwalu.

A czy bede robil stage 1 do m54 czy nie to nie wiem. Mowilem, ze to nie jest moj priorytet
  • Odpowiedz
Jak widzisz nie tylko ja uważam ten pomysł za bezsensowny.


@cwlmod: nie pytalem nikogo czy pomysl EWENTUALNYCH modyfikacji silnika, rozwazanych odleglych mozliwosci jest sensowny czy tez nie.
Ani tym bardziej czy E39 bedzie dla mnie dobrym daily.
Bo tak - uwazam, ze bedzie bo jest wypadkowa wymiarow pojazdu, komfortu, praktycznosci i niskiego kosztu uzytkowania.
Brzydkie jest z zewnatrz, ale nie mozna miec wszystkiego ( ͡
  • Odpowiedz
@InterferonAlfa_STG: proszę bardzo, audi s4 b6 małysz, dołożysz minimalnie więcej i trafisz b7/b8. Przynamniej 320 koni, bez żadnych modyfikacji. Tez kombi, tez wygodne.

I mówię to ja, gość który jako swoje auto nie widzi nic innego niż BMW, a jedyny mercedes jaki ma to kaczka, bo mam taka lawetę ;)

Po autostradzie hula fajnie, e39 zajebiscie się prowadzi, takie e38 tylko mniejsze (tak, e38 to duże e39. Różnica między 5
  • Odpowiedz
@InterferonAlfa_STG: To chyba lepiej wyjdziesz na kupnie tego 530i i zamianę pozniej na 540i bo turbienie tego dla kogoś takiego jak ty jest jest totalnie z dupy ;)

Mirek, ty lepiej powinieneś wiedzieć czy warto brac to e39 czy bo Przeciez jestes fanem ładowania grubego siana w stare auta ;)

Powodzenia i dzieki za otworzenie oczu na gazowanie auta. Szkoda ze tak późno ( ͡° ͜ʖ ͡°
  • Odpowiedz
@cwlmod: nie kupię nigdy e39 w v8 bo mnie na to nie stać. Tzn stać mnie oczywiście ale przy ilości kilometrów którą robię mi się nie kalkuluje. Utrzymanie v8 kosztuje więcej niż dwóch r4. Utrzymanie gazu do v8 też x2. Zrozum to w końcu. Jak zrobię rewizję m54 to zrobię i może mi się będzie wtedy nudziło to zrobię soft turbo a może nie zrobię. A sama rewizja v8 kosztuje
  • Odpowiedz
@InterferonAlfa_STG: butla gazowa do kiedy ma ważność i czy ma certyfikat ( ) butla ważna do 06.2022r

Dokumenty niezbędne do przeglądu auta z LPG
Tak jak w przypadku każdego badania technicznego pojazdu niezbędny będzie dowód rejestracyjny. Diagnosta sprawdzi, czy znajduje się w nim zapis o LPG. Jeśli takiej informacji brakuje, będziesz musiał udać się do urzędu i zaktualizować dane.
Kolejny dokument to świadectwo legalizacji zbiornika gazowego, tzw. paszport. To potwierdzenie, że butla spełnia wymagania techniczne do użytku w LPG, jest szczelna i Transport Dozoru Technicznego
  • Odpowiedz
@eNse: dzięki za totalnie z dupy rady i uczepienie się tego że omówiłem perspektywy stage 1 w tej koncepcji. Drugi raz się upierasz jakby to była podstawą moich założeń. S4 nie jest wymiaru 5er!. Poza tym w życiu nie widziałem w takim wnętrzu jak z ofertą którą podałem. Właśnie obejrzałem tego turasa i dalem zaliczkę. V8 na autostradzie przy 220 pali 22 litry LPG, do butli największej wejdzie 65 po
  • Odpowiedz
@eNse: skoro sam masz M54 to mogles mi sprzedac taka zlota rade, jakiej wczoraj kiedy ogladalem samochod jeszcze nie znalem.

Jezeli ktos to potem jeszcze czyta: warto zobaczyc czy rura wydechowa nie jest #!$%@? od oleju ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A co do turbienia M54 to rzeczywiscie moze pojezdze az padnie i potem sobie zrobie m52b28 tu albo nawet m50.
Oczywiscie mam polifta wiec bedzie wiecej #!$%@?, ale juz pytalem
  • Odpowiedz
@eNse: plus jaki olej i filtry?
Oleje rozwazam od vavoline VR1 racing 5W50 full syntetyk czyli pewnie hydrocrack
Po AMSOIL tylko nie wiem jaka lepkosc jeszcze zeby sie zmiescic w 400zl za wymiane.

i estrowy dodatek typu Archoil
  • Odpowiedz
@eNse: zastanawiam się jakie temperatury osiąga olej. Max Temperatura pracy 50 to około 110, a 60 którego używasz (dane ze strony millers) to 125. Zawsze latem vavo 5W50 się dziś dowiedziałem się że to hydrocrack. Xado ma olej 5W50 z bazą PAO, ale jeszcze się zastanowię. Pewnie mam dużo syfu. Ciekawy jestem tej rury, bo zapomniałem obejrzeć
  • Odpowiedz
Także kupiłem e39 turasa m54b30 automat, zrobiłem 2kkm. Ubytków oleju nie zanotowano do tej pory. Spalanie jest spore. Na trasie jak jest większy ruch i co chwilę jest 90,130 -> 200 spalanie wynosi 19l LPG, gaz odcina po 200km bo jest już za małe ciśnienie. Obroty przy 180 to 4,5krpm.
W mieście 16.

Cieszę się, że nie kupiłem 4,4 tam pewnie by było spalanie koło 25, a butla przecież większa nie wejdzie czyli trzeba by co 50 minut tankować gaz co zajmuje +- 10 minut. Byłby to interes życia. Już nie myślę tylko o pieniądzach ale czasie ogółem.

Od lipca jeździmy do 189 ciekawe ile wtedy wyjdzie, pewnie już na tempomacie
  • Odpowiedz
@InterferonAlfa_STG: Kurła gdzie ty tak jeździsz 200 km/h? W Polsce to tylko na płatnych i pustych autostradach da radę tyle jechac zeby to miało sens i bezpieczeństwo.

Ciekawostka dla mnie bo nie wiedziałem ze gaz odcina przy wysokich obrotach.

Jak sobie radzisz z wjeżdżaniem na parkingi podziemne skoro jest tyle zakazów? Po prostu nie musisz na nie jezdzic czy wcale nie ma ich tak duzo?

Szerokiej drogi
  • Odpowiedz
@cwlmod: gaz odcina na wysokich obrotach jeżeli masz za słaby reduktor, źle wyregulowana instalacje. U mnie to nie występuje. Gaz odcina jak jest go za mało w zbiorniku. Jest wtedy komunikat o braku gazu i bez niego nie zauwazylbys że spalasz benzynę.

Ten weekend wawa krakow i za chwilę wracam. Jakby była ładniejsza pogoda to by jeszcze Sopot wskoczył.
Do Krakowa jest dość dobra droga. Między Warszawą i Radomiem był jeszcze spory ruch, ale już od obwodnica Radomia do Skarżyska kamiennej jest szeroko i zakręty sa przewidywalne.
W Skarżysku kamiennej jest szykana i nie życzę nikomu żeby tam wpadł 200 ani więcej, formalnie nadal jest to droga ekspresowa. Dalej do granicy z Małopolska jest dobra droga i mały
  • Odpowiedz