Wpis z mikrobloga

Hamowanie silnikiem przy dużych zjazdach i w momencie kiedy z daleka widzimy czerwone światło ma sens. Ale jak to ma się do zakrętów i rond? Pytam jako kilkuletni kierowca bez ani jednego ( ͡° ͜ʖ ͡°) punktu karnego. Hamowanie silnikiem stosuje tylko przy zjazdach z górki i w momencie gdy z daleka widzę czerwone światło. Przy skręceniu np. zmiana drogi, jadę do zakrętu z normalną prędkością i dopiero w czasie skrętu zmieniam bieg na niższy np z 4 na 2. Czy to dobra technika jazdy?
#polskiedrogi #motoryzacja #samochody
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

. Przy skręceniu np. zmiana drogi, jadę do zakrętu z normalną prędkością i dopiero w czasie skrętu zmieniam bieg na niższy np z 4 na 2. Czy to dobra technika jazdy?


@Nobody32: W zakręcie powinno się raczej unikać zmiany biegów. Zdecydowanie lepiej jest zredukować przed zakrętem i zakręt przejeżdżać już na właściwym biegu. Ma to szczególne znaczenie jak jest ślisko gdzie szarpnięcie w zakręcie związane ze zmianą biegów może spowodować
  • Odpowiedz
@Jakis_ja: Znaczy może i zmieniam delikatne przed. Ale znalazłem wideo na yt że zakręty powinno się pokonywać na silniku. A według mnie to rozwali sprzęgło nawet jeśli ktoś jest bardzo dobrym kierowcą.
  • Odpowiedz
@Nobody32: A dlaczego to ma rozwalić sprzęgło? No chyba, że przy redukcji strzelasz ze sprzęgła bez wcześniejszego dodania gazu - wtedy to nie tylko sprzęgło szybko rozwalisz.
Poprawną redukcję trzeba poćwiczyć i tyle. Przed puszczeniem sprzęgła trzeba kopnąć gaz tak aby silnik wszedł na wyższe obroty - odpowiednie do niższego biegu przy danej prędkości.
  • Odpowiedz
@Nobody32: może jestem zmęczony, ale ni uja nie rozumiem, o co właściwie pytasz.
Przy normalnej jeździe drogowej zakręt powinno się pokonywać na biegu nigdy na luzie czy sprzęgle, można hamować czy przyspieszać, ale bez szaleństw, hamować można hamulcem i silnikiem. Lepiej od razu wejść w zakręt na niższym biegu jak wiesz, że już za chwilę będziesz redukować, ale czasem zakręt to łuk ciągnący się przez długi odcinek i jak będziesz
  • Odpowiedz
@Zebrzysta_Zebra: w zakręt nie powinno się wchodzić na luzie. Twoja technika redukcji też pozostawia dużo do życzenia, należy redukować w ten sposób
- wciskasz sprzęgło i odejmujesz gazu
- zmieniasz bieg
- zanim puścisz sprzęgło dodajesz na tyle gazu, by wprowadzić silnik na takie obroty jakie powinien mieć podczas jazdy na tym biegu z taką prędkością
- dopiero puszczasz sprzęgło, jak nie masz wprawy i obroty mogą być słabo dopasowane
  • Odpowiedz
@Zebrzysta_Zebra: przy wysokich biegach różnica obrotów jest niewielka, przełożenie skrzyni biegów też niewielki - więc szarpanie znikome. Zredukuj z 4 na 2 przy 60 km/h bez szarpnięcia. Można się tego nauczyć tylko trzeba trochę popracować.
Jak chcesz poćwiczyć to najlepiej na jakimś kawałku prostej z małym natężeniem ruchu jechać te 60 na 4. Wciskasz sprzęgło, wbijasz 2 ale jeszcze nie puszczasz sprzęgła, dodajesz gazu tak aby silnik wszedł na wyższe
  • Odpowiedz
@SpalaczBenzyny: Widze ze fan wymiany aprzegla. Nic dziwnego ze mam cie na czarnej

@Nobody32: Oprocz techniki wyjaśnionej przez kolegów wyżej, dodam tylko od sie ze biegi nie służą do hamowania Tylko do jazdy. Jesli nie masz revmatchingu to nie bedziesz w z100% skuteczny z dopasowaniem obrotów i zawsze sprzęgło sie troche zużyje. Hamulce sa od tego zeby hamować a nie silnik. Hamulce sa tez tańsze w wymianie i
  • Odpowiedz
Hamowanie silnikiem stosuje tylko przy zjazdach z górki i w momencie gdy z daleka widzę czerwone światło.


@Nobody32: Hamowanie silnikiem należy stosować zawsze gdy zmniejszasz prędkość.

Przy skręceniu np. zmiana drogi, jadę do zakrętu z normalną prędkością i dopiero w czasie skrętu zmieniam bieg na niższy np z 4 na
  • Odpowiedz
@SpalaczBenzyny: Jak widać zasługujesz na czarna bo nawet nie potrafisz czytać ze zrozumieniem pajacu xD

@bidzej: Wiem ze szkoda komentarz bo nic nie mozna dodać do mojej wypowiedzi. Mozesz napisać juz tylko głupoty ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@hellfirehe: Jak chcesz skręcić z głównej drogi w prostopadła uliczkę to tez dedukujesz przed zakrętem? Pasażerowie musze kochać twój styl jazdy.

To co opisujesz ma zastosowanie tylko przy szybkich zakretach a nie zawsze? Przy 15 km/h trudno stracić przyczepność przy wpięciu dwójki nawet przy strzale ze sprzęgła.
  • Odpowiedz
@cwlmod: g---o wiesz, z tego co piszesz (i co można pooglądać na jutubie) masz bardzo cieniutkie pojęcie o jeździe samochodem i opowiadasz ludziom takie kocopoły, że aż zęby bolą. Weź wyłącz już te internety.
  • Odpowiedz
Jak chcesz skręcić z głównej drogi w prostopadła uliczkę to tez dedukujesz przed zakrętem?


@cwlmod: Oczywiście.

Przy 15 km/h trudno stracić przyczepność przy wpięciu dwójki nawet przy strzale ze
  • Odpowiedz