Wpis z mikrobloga

Może ktoś się zna na pompach ciepła...
Obecnie w projekcie mam taką pompę: https://www.hewalex.pl/oferta/pompy-ciepla-powietrzewoda-do-co-cwu-chlodzenia/pcco-split-10kw.html

Moja ekipa, która będzie budowała mi dom proponuje mi jeszcze jakąś nowość: https://pl.flexit.eu/econordic/

Plusem tej drugiej jest brak zewnętrznej jednostki, minusem zaś dopłata około 5k. Nie wiem tylko czy to jedyne różnice czy jednak może wydajnościowo albo pod względem awaryjności np ta druga byłaby lepsza i czy warto to dołożyć.
Ktoś ma pojęcie o tym?

Kwestia samej estetyki w tym przypadku nie jest dla mnie aż tak ważna żeby dopłacić kolejne 5k, ale jeśli inne aspekty by były dobre, to może bym się zgodził.

#budownictwo #pompaciepla #budujzwykopem
  • 8
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@sensi: hmm, nie znam się zbytnio, mam zwykłęgo splita ale...jakbym miał na nowo kupować to bym się nieźle zastanowił nad tym rozwiązaniem, bo wygląda nieźle.
  • Odpowiedz
@sensi: tak na szybko patrzę i wnioskuje, że jest to połączenie centrali wentylacyjnej i pompy ciepła (monoblok montowany w pomieszczeniu). Do tego urządzenia musisz mieć 4 otwory w ścianie, chyba 160mm, dwa do centrali wentylacyjnej (czerpnia i wyrzut) i dwa do PC (czerpnia i wyrzut). Trudno mi powiedzieć o parametrach grzewczych tej jednostki, bo dane są dość ubogie.
  • Odpowiedz
@sensi: musisz mieć dobrze energooszczedny dom, bo to urządzenie musi przewiać tyle powietrza aby strumień ciepła z niego przechwycony odrobił straty ciepła całego budynku. Prawdopodobnie trzeba by z tego urządzenia doprowadzić na zewnątrz budynku dwie rury o średnicy ~40cm, a są 20cm, z tego co zrozumiałem to potrafi odebrac z powietrza 3kW max +1kW pradu do sprężarki daje w dumie 4kW. Wiec jak beda takie zimy jak ostatnio do -5
  • Odpowiedz
@zibizz1 przeglądając materiały o tym urządzeniu trafiłem na jakiś schemat ideowy.