Wpis z mikrobloga

Jakie cišnienie oleju powinno być? 2.5TDI R5 BAC (silnik T5/Touareg 2005). Ma ktoś jak sprawdzić?
Na wolnych obrotach wskazówka leży, a na 2000obr jest jakoś 2.5bar (zdjecie).

Olej jest zalany 4kkm temu, syntetyk Motul ze specyfikacji do tych motorów plus pół dawki motodoktora (1 puszka na 9L oleju).
Jak był wcześniej Castrol Edge 5w30, to od 90'C migała sobie randomowo kontrolka ciśnienia (tak, tak, czerwona). Dwa czujniki oleju wymienione i przestała, ale motur i tak paskudnie brzmiał (taki rozklekotany).

Pytam, bo w Touaregu, aby mise zrzucić trzeba silnik wydłubywać, a to w ciul pracy jest. Przed tym Castrolem miał epizod, że ok 100km jechał w trasie z rozszczelnionym pompowrryskiem i lała się ropa do oleju. Jeszcze nie szacowałem stratz ale po naprawie pompki, działa. Nie wiem jak sprawdzić, czy się wtedy przytarł bez rozbierania.
#mechanikasamochodowa
dict - Jakie cišnienie oleju powinno być? 2.5TDI R5 BAC (silnik T5/Touareg 2005). Ma ...

źródło: comment_15880602741Vj8FpGozRFK9INBxlpjZk.jpg

Pobierz
  • 17
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

1.5-2 bary na wolnych i ok 4-5 bar na wyższych obrotach


@qwertex: Skąd masz to info? Jesteś pewien? Bo trzaichlac69 wspomina, że ma o połowę mniejsze wartości z Auto Daty.
  • Odpowiedz
@PanKracy582: Niskie ciśnienie (czerowna lampa alladyna) wystąpiło po zalaniu Castroll Edge 5W30 (olej zmieniony ze względu na awarię pompki i zalanie ropy do oleju). Po wymianie dwóch czujników ciśnienia oleju - problem zniknął. Pierwszy najtańszy (nie było innego w danym sklepie), drugi droższy i jest do dziś ok.

Ten silnik ma wymaganie VW 506 01, obecnie jest na Motul Specific zgodny z tą specyfikacją i jest wszystko ok, pali, jeździ,
  • Odpowiedz
Tak, domyślam się - ropa w układzie smarowania. Chcę ustalić, czy remont silnika jest konieczny. Bo to różnica kosztu 1k vs 4k PLN na samych częściach. Panewki na wałku rozrządu i sam wałek ze szklankami na pewno wymienię, ale wygrzebywanie całego silnika i wymiana panewek na wale korbowym (ewentualny szlif/wymiana wału) mi się nie uśmiecha. Przynajmniej kompresja jest 100% ok. Nie chcę robić niepotrzebnej roboty.
  • Odpowiedz
@dict: 506.01 to norma Long Life do pompowtryskiwaczy jak nie zmieniasz oleju według wskazań komputera to wystarczy olej na normie 505.01 (system serwisowania qg0 bądź qg2 )albo 507.00 bo ta ma dwie wcześniejsze w sobie .Tylko w przypadku 507.00 musi być mid saps olej nie może być low saps, gdyż te oleje są wyjałowione, żeby dpfu tak szybko nie zapchać.
  • Odpowiedz