Wpis z mikrobloga

Krótka piłka, nie znam się na #mechanikasamochodowa #samochody #motoryzacja

Ale mam pytanie: czy jest jakiś umowny okres czasu w którym trzeba wymieniać uszczelki przy kolektorze? Np co 4lata czy cos? Naczytałem się ze zużyte uszczelki mogą brać powietrze i powodować nierówne obroty i huczenie/buczenie przy dodawaniu gazu i wyższych obrotach, prawda to?

Zastanawiam się czy te uszczelki kiedykolwiek były wymieniane u mnie, ale jeśli trzeba to wymieniac co 2 lata to może są już przeorane ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Benzyniak golf4
  • 10
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@uwielbiamnalesniki: nie ma, wymienia się je kiedy są uszkodzone. szansa na to, że objawy przez ciebie opisane to wina nieszczelnej uszczelki kolektora ssącego są jednak dość małe, przyczyn może być pierdyliard niestety, dlatego to trzeba zdiagnozować, a nie zgadywać
  • Odpowiedz
  • 1
@amath Akurat w 1.6 8v od vaga stosunkowo często spotykałem się z wydmuchanymi pod kolektorem. Ale dużo częściej jednak były to podciśnienia, łączenia dolotu, problemy z przepływka i paroma innymi rzeczami xD
  • Odpowiedz
@amath: Problem taki ze chyba 4 mechaników sprawdzało skąd te wahania i nic nie znaleźli, z reguły jak nie ma problemu na vagu to znaczy ze wszystko gra i zostaje odesłany do domu ze wszystko jest ok ( ͡° ʖ̯ ͡°) podejrzewałem jeszcze egr, ale żadnych błędów nie wywalił
  • Odpowiedz
  • 0
@uwielbiamnalesniki Z problemów z dolotem to w vagu poza przepływka i przepustnica wiele nie sprawdzisz. Do takich zabaw dużo lepsza jest analogowa mechanika, ale malo komu się chce iść przewód po przewodzie i szukać xD
  • Odpowiedz
@uwielbiamnalesniki: no właśnie takie sprawdzanie szczelności miałem na myśli. o ile sam dym duże nieszczelności pokaże bo się ulotni, o tyle jakiś mniejszych oraz tych, które się pokazują dopiero jak ciśnienie / podciśnienie w układzie się pokaże to już nie.