Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa
#opel
Pacjent: Opel Astra H diesel
Zaczęła w czasie jazdy świecić się kontrolka akumulatora. Akurat byłem na miejscu, to zaparkowałem i zgasiłem silnik. Potem samochód normalnie zapalił, żadnych czerwonych kontrolek. W czasie jazdy zapaliła się żółta kontrolka ABS, wysiadło (lub wyłączyło się) wspomaganie kierownicy i zapaliła kontrolka akumulatora jednocześnie. Miałem kilkaset metrów do domu, to dojechałem, zaparkowałem i akumulator kompletnie się rozładował. Silnik zgasł. Prawdopodobnie alternator padł, coraz słabszy aku i samochód zaczął odcinać kolejne niepotrzebne systemy, ale wolę spytać się, czy ktoś nie miał podobnie. Naładuję akumulator i pojadę do mechanika, ale nie chcę żeby mnie naciągnął na niepotrzebne koszty.
Jest jakiś przelicznik, ile km. mogę przejechać przy danej pojemności akumulatora?
  • 10
  • Odpowiedz
@Pawery1: Miałem Astre H 1.7 CDTI (100KM).
Alternator. To tak ma. Jak jeszcze masz dobrze wyposażona wersje to alternator będzie leciał co jakis czas. Tam są za słabe diody i one się ubijają. Ale z tego co wiem nie idzie tego obejść.
To jedyna rzecz która wymieniałem w tym aucie xD
  • Odpowiedz
@n_____S: mam nadzieję, że to tylko to. Spróbuję.
@kajak98: A na jaki wymieniałeś? Oryginał czy jakieś zamienniki za 200zł, bo i takie widziałem na allegro?
Ja co roku muszę coś w tym aucie wymieniać.
@bslawek: dzięki, sprawdzę.
  • Odpowiedz
@Pawery1: nie wymieniaj tylko daj do regeneracji, taniej i pewniej wyjdzie. Na allegro nigdy nie wiesz co kupisz.
Na naładowanym aku dieslem przejedziesz na luzie kilkadziesiąt kilometrów, tylko powyłączaj wszystko (klima, radio itp).
  • Odpowiedz
@Pawery1: Zazwyczaj regenerowalem. Jeden miałem kupiony na zapas xD I był to oryginał no ale tez po regeneracji- miał być sprawny do szybkiego założenia gdyby na długiej trasie strzelił xD
  • Odpowiedz
@Pawery1: najpierw to trzeba ten główny przewód wykluczyć co idzie na akumulator z alternatora. Bo to może być jego sprawka i taka naprawa wyniesie grosze. Pamiętam, że w Oplu są potężne alternatory 90A-100A i regeneracja to minimum 300zł na dobrych częściach.
  • Odpowiedz