Wpis z mikrobloga

@babisuk: prawdziwa - w sensie, że gdyby to była nadal II RP, to takie składy zamówiono by w Pesie czy innym Newagu, mielibyśmy je taniej, nasze własne i bez sponsorowania upadającej włoskiej firmy z naszych podatków. To pokazuje kim byliśmy i kim teraz jesteśmy.
@ChrisVW: decyzja z pendolino jest błędna - prawda. Ale luxtorpeda to była przerobioną kupioną skądś lokomotywa. Nie taka Polska właśnie była ta konstrukcja. Do tego pendolino będzie osiągać 200km/h na kilku liniach a w przyszłości może nawet więcej. I co to kurda za porównanie czasu Wwa-Trójmiasto a Kraków - Zakopane. Obrazek się kupy nie trzyma.

Do tego przedstawiony na zdjęciu model jak wypowiedział się ekspert mógł osiągać 130km/h, a świetne i
@babisuk: ja bym tylko poprawił jedną rzecz.. te 200 km/h to nie na kilku liniach, tylko na kilku, krótkich odcinkach torów, bo nie mamy jeszcze ani jednej całej linii miasto-miasto, gdzie można jechać cały czas 160 km/h, nie mówiąc o 200 km/h.

A tak naprawdę, zamiast mało użytecznego Pendolino, trzeba było zakupić kilkaset nowoczesnych i klimatyzowanych wagonów do normalnych składów. Pasażerowie skorzystaliby na tym o wiele bardziej, a te same pieniądze