Wpis z mikrobloga

To jest dosyć... interesujące zdanie w sprawie Pendolino i jego przyszłych testów homologacyjnych:

Czy jakimś problemem jest to, że jeszcze nie certyfikowano pojazdów, które mogą osiągać takie prędkości?


- Problemem może okazać się brak infrastruktury kolejowej przygotowanej na osiąganie takich prędkości, jaką może rozwijać ten pociąg (tj. 250 km/h), a w sferze badań może przełożyć się to na niemożność przebadania pojazdu dla jego prędkości maksymalnej (np. wymagana prędkość badań dynamicznych to Vmax + 10%, a więc 275 km/h).

http://www.rynek-kolejowy.pl/47185/testy_pendolino_planowo_zakoncza_sie_w_styczniu_2014_roku.htm

Say wat? xD

Trudno mi zweryfikować to stwierdzenie, ale faktycznie jedynie CMK mogłaby obecnie podołać prędkości do 250 km/h (w sumie to też nie jestem pewien biorąc pod uwagę informacje o możliwości osiągnięcia na CMK przez Pendolino prędkości jedynie vmax=230 km/h z powodu zasilania - na E65 to wyglądało tak*).

Dosyć ciekawie brzmią te słowa o możliwych problemach podczas przeprowadzania badań homologacyjnych i możliwych problemach z osiągnięciem prędkości maksymalnej Pendolino przy słowach przedstawiciela Alstom Transport:

(...) Zdecydowanie chcemy pojechać więcej niż 250 km/godz. Jedyna linia kolejowa, na której jest to możliwe, to Centralna Magistrala Kolejowa. Od jakiegoś czasu rozmawiamy już z PKP PLK na temat warunków, w jakich powinny być przeprowadzone takie próby. Poinformowaliśmy o tym także UTK. Mam nadzieję, że od października rozpoczniemy próby dotyczące prędkości maksymalnej i uda nam się pojechać 275-280 km/godz.


Nie mam żadnych konkretów i odpowiedzi na to ja to będzie wyglądało i ile toto wyciągnie bo mam same znaki zapytania - ???

EDIT:: ale i tak będzie zabawnie. ( ͜͡ʖ ͡●)

* I jeszcze o CMK: http://www.wnp.pl/drukuj/-8323_1.html

#neuropa #truelolcontent #pkp #kolej #polska #pendolino #transport #logistyka #baron24
Pobierz BaronAlvonPuciPusia - To jest dosyć... interesujące zdanie w sprawie Pendolino i jego...
źródło: comment_7xyGouUarO9RlmTytv34iYz3TSE2YEop.jpg
  • 5
@Baron_Al_von_PuciPusia: ale za Dziennik.pl:

(...) Ale żeby dostać homologację, musi się jednorazowo rozpędzić do maksymalnej prędkości fabrycznej – 250 km/h powiększonej o 10 proc., czyli do 275 km/h. Ta próba odbędzie się w nocy, na czasowo wyłączonym z ruchu odcinku CMK Zawiercie–Psary. Szef projektu Pendolino Nicolas Halamek liczy na wynik 300 km/h.
Zgadzam się, gdy badań zgodności technicznej Pendolino z wymaganiami polskiej infrastruktury nie przejdzie... polska infrastruktura, to będzie bardzo ciekawie ( ͡° ͜ʖ ͡°)


@Gigi_: Teraz to mi się nie chce szukać info więc jedynie mogę założyć, że jeżeli będą problemy z osiągnięciem prędkości powyżej 250 km/h(250km/h+10%) to możliwe, że homologacja zostanie przydzielona dla mniejszych prędkości.

ale za Dziennik.pl:


@Gigi_: Ciągle jednak nie wiem jaką prędkość ma
@Gigi_: I teraz inne źródło i inne info:

Pociąg będzie stopniowo rozpędzany, aż osiągnie 275-280 km/h. Musi tyle pojechać, żeby być dopuszczony do jazdy po Polsce z prędkością 250 km/h (w rozkładzie jazdy 2014/15 na początek będzie jeździł do 200 km/h, później do 220-230 km/h).


http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14361373,Testowe_Pendolino_pojedzie_w_Polsce_280_km_h.html

Pojawiają się też tytuł o prędkości nawet 300 km/h...

http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/artykuly/721094,pendolino-moze-w-tym-roku-pojechac-u-nas-z-predkoscia-300-km-na-godzine.html

(i tu info o prędkości do 220 km/h)