Będę musiał rozchodzic tą złość która mnie ogarnia po przeczytaniu o metodach niszczenia kolei w białych rękawiczkach. Polecam książkę każdemu mikolowi #czytajzwykopem #ksiazki #kolej #pkp #100twarzykolejarzy
@Pesa_elf: no to było właśnie to sztuczne wygasznie popytu, żeby w rezultacie zlikwidować całe połączenie. przez dekady zaniedbań, brak odpowiedniego taboru i fatalny stan infrastruktury nie było mowy o finansowaniu kolei regionalnej w latach 90 i 2000.
teraz też wiele regionalnych połączeń nie przynosi zysku. ale po pierwsze łatwiej takiej połączenia utrzymać nawet dla kilku czy kilkunastu pasażerów, bo koszty eksploatacji są o wiele mniejsze, bo spółki pod zarządem marszałkowskim
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke PKS u mnie podobno rozwalono. Jako tako funkcjonujace zaklady ktore wykonywały polprodukty dla zachodnich firm też z d--y zalatwiono poprzez z d--y zmienione wymagania i kontrakty. Dziwnym trafem po prywatyzacji klepano to samo dla tej samej firmy.
@Im_from_alaska u mnie właśnie infrastruktura byla zmodernizowana z 15 lat przed końcem uzywania linii. A przy obciążeniu jakie miala ktore wyliczyli na politechnice Krakowskiej zuzyta byla mniej jak w 20%
@Pesa_elf: U mnie to wyglądało tak że w 1990 u steru przedsiębiorstwa stawał lokalny zasłużony działacz Solidarności, przedsiębiorstwo padało, prywatyzacja za psi pieniądz, kupował je sam działacz albo ktoś powiązany i okazywało się że jednak firma potrafi na siebie zarobić. Magia planu Balcerowicza.
@Im_from_alaska: Stan infrastruktury na początku lat 90-tych nie był fatalny. Tzn kibel na dworcu mógł być zdewastowany ale tory, sygnalizacja itp były w dobrym stanie.
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke: może na głównych liniach. a w książce jest mowa o tych peryferyjnych gdzie sam stan szyn był fatalny, nie mówiąc już o na przykład semaforach kształtowych. zresztą jeśli mówisz o kiblu na stacji (czyli zelektryfikowanym szklaku), to serio chyba nie widziałeś jak wyglądały linie na peryferiach (tak, wyglądały tak jak na filmie poniżej, wyglądały tak w 1996, wyglądały tak w 2000 czy nawet w 2005)
@Im_from_alaska: Znam przypadek z Zachodniopomorskiego gdzie pod koniec lat 90-tych zaorano linię wyremontowaną w 1985. Pociągi zawieszono jakieś 5 lat wcześniej, złomiarze zajęli się infrastrukturą, dzisiaj po lini nie ma śladu.
@wydac_Jadzke_za_Kokeszke tak samo u mnie zmodernizowano do prędkości 80 km/h przystosowano drogi hamowania itd ale potem wygaszanie popytu przez obnizenie prędkości i gowniane godziny pociągów głównie o tym jest mowa w książce.
@ZPoetaZ: Jesteś głupcem. To nie obelga, a stwierdzenie faktu. Mądry człowiek najpierw sprawdziłby jakie spółki wchodzą w skład Grupy PKP i kto jest ich właścicielem. Ewentualnie nie zabierałby głosu w sprawie, o której nie ma pojęcia. Głupiec sobie coś do łba wkłada i ma w dupie prawdę. Ważne, aby pasowało do jego światopoglądu.
#wypiek #wykop @bakehaus wypieku mobilnego już nie ma. Miał piękny pogrzeb ( ͡°ʖ̯͡°) chłopaki piszą, że na Google play juz nie Ma. Na iOS jeszcze idzie pobrać. Ale bez odpalania filmików z yt nie da się tego używać
#czytajzwykopem #ksiazki #kolej #pkp #100twarzykolejarzy
Komentarz usunięty przez autora
teraz też wiele regionalnych połączeń nie przynosi zysku. ale po pierwsze łatwiej takiej połączenia utrzymać nawet dla kilku czy kilkunastu pasażerów, bo koszty eksploatacji są o wiele mniejsze, bo spółki pod zarządem marszałkowskim
zresztą jeśli mówisz o kiblu na stacji (czyli zelektryfikowanym szklaku), to serio chyba nie widziałeś jak wyglądały linie na peryferiach (tak, wyglądały tak jak na filmie poniżej, wyglądały tak w 1996, wyglądały tak w 2000 czy nawet w 2005)
@ZPoetaZ: Ależ głupcem jesteś. Lol.
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora
Komentarz usunięty przez autora