Wpis z mikrobloga

@Pesa_elf: Zniszczono ją bardzo perfifnie. Wiesz jak? Sprzedając polski majątek i utworzenie spółek. Kiedyś to należało do Polski teraz PKP jest tylko w "nazwie" Polskie... Bo wszystko to już obce spółki
  • Odpowiedz
  • 110
@ZPoetaZ nie wszystkie.spółki. Ale kurde najbardziej mnie rusza jak poprzez przestawienie rozkladu w 2 3 lata #!$%@? cała linie kolejową w tym tą do mnie.
  • Odpowiedz
  • 13
@Mroczny_Pasterz_bis u mnie stara gadka ze pociagi by wozily.powietrze że busy są(obecnie wszystkie busy zawiesily kursy bo zaraza) a nie powiedzą że #!$%@? rozklad był o czym wspominalem na różnych spotkaniach
  • Odpowiedz
Kiedyś to należało do Polski teraz PKP jest tylko w "nazwie" Polskie... Bo wszystko to już obce spółki

@ZPoetaZ: Co ty za głupoty wypisujesz? Które niby spółki kolejowe są zagraniczną własnością? Chyba tylko PKP Energetyka. Cała reszta jest własnością Skarbu Państwa.
  • Odpowiedz
@Pesa_elf: to jest bardzo tendencyjna książka i trzeba odrobiny krytycznego myślenia przy zabieraniu się do niej.

owszem obcinano połączenia, owszem robiono to w perfidny sposób sztucznie zaniżając popyt na usługi pkp przez niewygodny rozkład. ale z drugiej strony zobacz jak wyglądały te podmiejskie/ regionalne pociągi w latach 90' - dwa wagony ciągnięte przez potężny parowóz albo lokomotywę spalinową. koszty eksploatacyjne były ogromne i nie dało się tego utrzymać.

w żadnym wypadku nie uważam, że małe miejscowości powinny nie mieć dostępu do transportu publicznego, wręcz odwrotnie. ale polska w latach 90' była tak biedna, że nie było innego wyjścia - nie mieliśmy odpowiedniego taboru do tego typu
  • Odpowiedz
@Pesa_elf: Mam nadzieję, że za chwilę mi ją dostarczą, polecam jeszcze, akurat tam nie ma nic o transporcie niestety
"Pokolenie '89 Młodzi o polskiej transformacji" - ale też może zdenerwować ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
  • 4
@Im_from_alaska nie mówię ze wszystko bylo opłacalne ale popatrz na pociągi u mnie. Pod koniec zmniejszano prędkość stopniowo. Z 80 na 60 potem na 40 mimo że zużycie linii na rok 2011 wynosilo 18%. Potem zamieniono godziny pociągów. Robisz od 7 do 17 musisz wyjechać o 4 45 zeby pociąg był na 6 na miejscu i powiedzmy ze w 20.minut dostaniesz się pod zakład czy firmę. Co przez 40 minut bedziesz
  • Odpowiedz
  • 3
@push3k-pro nie nie kolej funkcjonowala dość dobrze i częściowo zdawano sobie sprawe z ważności transportu i szybkosci przemieszczania stąd elektryfikowano na potęgę i wymieniano tabor na elektryczny o czym jest mowa w książce. Dużo bylo nietrafionych decyzji czy celowych działań, część z braku lekkiego taboru. Ale dla rządzących tylko sie liczyly drogi drogi drogi i przez brak kolei ciężarówki rozjezdzaly kiepskie drogi i kolka sie zamykaly jak wiekszej inwestycji w drogi
  • Odpowiedz