Wpis z mikrobloga

Siemano Mirki

Mam problem z 530dA '99. Mianowicie czasem ma humorki i nie chce kręcić, a z rozrusznika na krótko nie odpala. Kostka stacyjki nowa, napewno sprawna bo nawet zastępując ją przełącznikami, silnik nie kręci. Rozrusznik jest nowy, błędów ews brak (ale i tak w M57 ews nie odcina rozrusznika). Ruszanie wybierakiem biegów nie przynosi efektu, ale może "czujnik" już jest dość leciwy. Moje pytanie brzmi, co jest jeszcze po drodze od stacyjki, do sterownika, co warto sprawdzić; które przewody się mostkuje w przypadku zmiany na manual (główny podejrzany); czy jest i gdzie przekaźnik rozrusznika? Problem jest o tyle ciężki, że jak już wezmę miernik i narzędzia, samochód bezproblemowo odpala.

Za wszystkie rady z góry dziękuję, a osobie która znajdzie przyczynę realizuje przelew na coś czym będzie można świętować zwycięstwo.

PS. Bardzo źle się czuję w kompaktowym Audi, więc tym bardziej proszę o pomoc

#motoryzacja #mechanikasamochodowa #bmw #e39 #samochody #samochod #warsztat
  • 15
@BobasDB: Sprawdź połączenia masy Aku->karoseria i karoseria->rozrusznik. Ew. przewód prądowy rozrusznika aż do samego akumulatora. Jeśli masz miernik z pomiarem wartości szczytowej napięcia (PEAK), to możesz zmierzyć spadek napięcia na połączeniach prądowych/masowych, jak będzie ponad 1.2V to masz winowajcę.
@BobasDB: Jeśli masz kłopot z przewodami, to zwarcie na krótko powinno go w pełni ozdrowić. Ale jak rozrusznik kręci żwawo, ale silnik nie załapuje, to problem jest gdzieś indziej. P.S. Uważaj z tym kluczem, bo może ci się albo przyspawać w trakcie kręcenia, albo bardzo szybko zacząć parzyć.
@dict było doświadczalnie. A masz może jakąś wiedzę na temat blokady rozruchu silnika, przez automatyczną skrzynie biegów, w przypadki braku pozycji N/P, jakiś schemat czy informacje które to przewody?
@BobasDB: Nie, A masz INPA? Może mógłbyś tam sprawdzić co widzi sterownik silnika z wybieraka skrzyni? Ja beemki niestety nigdy w życiu nie robiłem :D

W VAGach przy swapie skrzyni automat/manual trzeba się upewnić, że sterownik silnika ma mapy do tej skrzyni. Niektóre programy mają np mapy do czterech różnych skrzyń, a niektóre tylko do jednej konkretnej. U mnie przy swapie silnika ze sterownikiem był kłopot, że brakowało mapy do automatu,
Mam i inpe i iste, zaraz niebawem będę mógł się połączyć. Największy problem w tym, że jak już zabieram się za robotę, to odpala jak nowy