Aktywne Wpisy
MrMas +605
Zakazać trzymania psów powyżej 5 kg w blokach mieszkalnych i myślę że większość problemów z psiarzami i sfrustrowanymi psami się rozwiąże
A taki mały szczur to poleci jak się go kopnie więc problemu nie ma
Tak btw to uważam że trzymanie dużego psa w kawalerce to znęcanie się w pewnym stopniu
#psiarze
A taki mały szczur to poleci jak się go kopnie więc problemu nie ma
Tak btw to uważam że trzymanie dużego psa w kawalerce to znęcanie się w pewnym stopniu
#psiarze
ZenujacaDoomerka +264
Żadna kobieta urodzona po 1993 nie umie gotować, znają tylko McDonald, ładowanie telefonu,"twerkowanie", biseksualizm, jedzenie ostrych chrupkow, kłamanie
czyli
Polski Fiat 125p Kombi 4x4
Rozpoczęcie produkcji Polskiego Fiata 125p w Fabryce Samochodów Osobowych niosło ze sobą korzyści finansowe w postaci napływu dewiz, a także korzyści technologiczne – wszak 125p, będący hybrydą Fiata 125 oraz modelu 1300/1500, był nowocześniejszym pojazdem, w porównaniu z produkowaną ówcześnie Warszawą czy Syreną.
Podobnie jak radziecka licencja oraz polska myśl techniczna
popularny kant był bazą dla skądinąd udanego pickupa, modelu kombi, czy też prototypów – 125p Coupe, Ogara LS, Duttona czy po części FSO 1100. Sama mechanika była wykorzystywana – po lekkiej modernizacji – w Polonezie i pochodnych od niego.
Model kombi, wprowadzony w 1972 roku, posłużył jako baza do stworzenia wspomnianej wersji dostawczej, a także prototypu samochodu terenowego. Prototyp nazwany 125p Kombi 4x4 zbudowano w 1977 roku. Jako dawcę układu przeniesienia napędu oraz przedniego mostu wykorzystano części z Łady Nivy, której produkcję wówczas rozpoczęto. Pojazd otrzymał silnik o pojemności 1.5 l i mocy 75 KM, a także poszerzenia tylnych błotników i terenowe opony; zwiększono także prześwit. Prawdopodobnie napęd 4x4 był stały; w układzie – podobnie jak w Nivie – zastosowano centralny dyferencjał z możliwością blokady.
Dzięki zastosowaniu elementów z radzieckiej terenówki, 125p Kombi 4x4 miał całkiem niezłe zdolności terenowe. Podczas testów, pojazd zebrał niezłe opinie. Decyzję o rozpoczęciu produkcji przekreślił brak wymaganych części – zakłady Łady nie mogły sprostać polskim zamówieniom; innym powodem mogło być też to, że strona radziecka ponoć nie była chętna dzielić się podzespołami ze stroną polską. Z kilku zbudowanych prototypów przetrwał przynajmniej jeden, który znajduje się w Muzeum Motoryzacji w Warszawie.
#samochody #motoryzacja #gruparatowaniapoziomu #ciekawostki #prl #fiat #fso #125p #autakrokieta
Zresztą to auto jak dla mnie to cymes. Straż leśna, straż pożarna, straż graniczna... Tyle zastosowań, a budowane juz w kraju.
Była w PRL Niva mimo dostępności której jakoś ludzie w PRL nie zamawiali na potęgę myśląc raczej o Skodach, Fiatach
ale mimo wszystko nie chcę nawet wiedzieć jak "dobrze" musiało się to prowadzić
@xan-kreigor: z przodu wahacze, z tyłu resory… dobry prześwit, dobry rozkład mas, stosunkowo niewielka waga i terenowe opony
przez las to pewnie szedł jak dzik