Wpis z mikrobloga

Czuję się jak totalny przegryw. Od miesiąca pracuję jako programista i robimy spory projekt w Vue. Sam framework nie sprawia mi zbyt wielkich problemów, bo wszystko jest dośc intuicyjne, a dokumentacja jest przejrzyście napisana. Zaczynają mi za to doskwierać braki w CSS i vanilla JS, bo szczerze mówiąc to uczyłem się tylko pythona do tej pory. Drodzy #programista15k czy też mieliście na początku swojej kariery zawodej rozterki, że się do tego nie nadajecie? Boli mnie to, że wiele rzeczy nie mogę napisać z głowy, pomimo że są proste, a muszę zajrzeć do docsów. Jeżeli chodzi o czystego JS - może ktoś polecić jakieś materiały/projekty, które mógłbym w domu robić, żeby podszlifować umiejętności? #programowanie #javascript
  • 36
spodziewasz się że znając jeden język poznasz je od razu wszystkie

@rotflolmaomgeez: Nie to miałem na myśli. Powiedzmy, że oglądałem jakiś tutorial/przejrzałem dokumentację i wszystko wydawało mi się dosyć łatwe do zrozumienia. Napisałem kod i działa, ale za jakiś czas wraca podobny problem i muszę sobie przypomnieć prawie od zera. Nie wiem czy pisać po kilka razy podobne "programy", żeby w głowie zostało.
@laiq: Ja ze szczerą chęcią bym się do tego przyłożył, bo nawet obecnie po powrocie z pracy wolę coś obejrzeć/poczytać związanego z programowaniem niż odpalić konsolę, ale tyle tego jest, że skaczę z tematu na temat i tak naprawdę niewiele się uczę i tracę motywację. Dlatego pomyślałem, że najlepiej będzie po prostu zacząć prawie od początku i skupić się na CSS i JS i robić jakieś projekty bez frameworków.
@SalsaDeAmigo: Tak chyba wszędzie jest, gdzie zaczynasz. Kiedyś po dwóch tygodniach sam chciałem się zwolnić. Ludzie mnie obgadywali za plecami, że się nie nadaje. Szef powiedział: daj sobie czas. Po miesiącu zaciskania zębów i łez, menadżer był pod wrażeniem moich postępów. Po dwóch latach jak odchodziłem szef powiedział, że jestem jednym z najlepszych jego pracowników.