Okazuje się, że produkowany w Rosji samolot pasażerski Suchoj SuperJet 100 jest nie porażką na rynku eksportowym, ale również i rynku krajowym.
Żadna z rosyjskich linii lotniczych, za wyjątkiem państwowego Aerofłotu, nie ma zamiaru zaopatrywać się w ten samolot. Sam dyrektor generalny Aerofłotu Vitaly Seveliev przyznał w rozmowie z agencją TASS, że gdyby linia lotnicza była prywatna, udziałowcy mogliby nie wyrazić zgody na zakup Superjetów. Dodając, że: "Cały program Superjet jest sztucznie podtrzymywany i całkowicie zależy od decyzji rządu, jak i rządowego wsparcia, ponieważ nie działa on komercyjnie".
Zagraniczne linie lotnicze stopniowo rezygnują z zakupionych wcześniej Superjetów. Irlandzki Cityjet wycofał je ze swojej floty rok temu, meksykański Interjet w zeszłym roku powiedział, że chce je sprzedać. Obecnie, według Flightradar24, aktywnie używa tylko czterech z 22 samolotów.
Przedstawiciel rosyjskich linii lotniczych Iraero w wywiadzie dla Reutersa stwierdził, że samolot ma problemy z eksploatacją, a "warunki umowy są dalekie od najkorzystniejszych" dla przewoźników, tym samym żądając od Sukhoi Civil Aircraft 1,9 mld rubli odszkodowania.
@arkan997 Ruskie trole zawsze piszą, że winę za to ponoszą francuskie części, bo tylko one się psują. Rosyjskie jak przecież wie cały świat nigdy się nie psują... Francuski sabotaż zniszczył rosyjski cudowny projekt, który miał zawojować świat.
@farmer111: Z cyklu „nie wiem ale się wypowiem”. Poniżej komentarz z FB pana piszącego m.in. dla miesięcznika „Lotnictwo”. Dodam, że zablokowano budowę magazynów/centrów obsługi Suchoja wraz z mniejszymi inwestycjami m.in. we Włoszech, Niemczech i UK. Francuska Snecma uniemożliwiła produkcję silników przez stronę rosyjską. „Rosyjski przemysł odpowiedzialny był w poprzednich latach za 23% komponentów (jeśli nie liczymy zimnej części silnika)” samolotu SSJ-100. Nawiasem, GSS i kooperanci mają też „bana” na transakcje i
@KZMeskoSK__kcnzKK No tak działają sankcje, o co teraz płacz? Trzeba nie było wiecznie prowokować i atakować w Europie.
Dokładnie tak samo się skończyło z ich marzeniami o Arktyce - cyk sankcje na norweskie technologie wydobywcze i pozamiatane xD Ruscy mogli sobie w Arktyce tylko żołnierzyka trzymać a teraz już nawet I tego nie robią bo nie ma po co xd
@Seiec: ale powiem Ci, że jako posiadacz Łady Nivy mogę stwierdzić, że oryginalne części metalowe są lepsze od polskich czy chińskich zamienników. Może nie zawsze są idealnie dopasowane :D ale na pewno nie szczędzili materiału jak chinole :P
@arkan997: a to nie jest tak, że to wyjście poprostu nie miało się o co oprzeć, żeby rozłożyć w prawidłową stronę? Edit: nie coś tam chyba jest zjeb@ne xD
Dodam, że zablokowano budowę magazynów/centrów obsługi Suchoja wraz z mniejszymi inwestycjami m.in. we Włoszech, Niemczech i UK.
@KZMeskoSK__kcnzKK: To wynik rosyjskiej agresji na Ukrainę, nie wrogości zachodnich koncernów wobec rosyjskiego cudu techniki. Zarówno Superjet jak i MC-21 nie są żadnym zagrożeniem dla Boeinga, Airbusa, Embraera czy Bombardiera.
@KZMeskoSK__kcnzKK: To wynik rosyjskiej agresji na Ukrainę, nie wrogości zachodnich koncernów wobec rosyjskiego cudu techniki. Zarówno Superjet jak i MC-21 nie są żadnym zagrożeniem dla Boeinga, Airbusa, Embraera czy Bombardiera.
@wolodia: Technicznie zarówno MC-21 jak i SSJ100 są przystępnymi konstrukcjami, podobnie jak ich cena. W zasadzie do MS-21 ma nawet kilka nowinek, których próżno szukać u zachodniej konkurencji, jak kompozytowy wingbox ( ͡°͜ʖ͡°) problemów
@farmer111 Już nie pamiętam jaka to była Tuska rakieta do lotów w kosmos co kilka lat temu eksplodowała,ale sytuacja z nią była taka że przed startem montowano w niej różne czujniki i pracownik Roskosmosu nie mogąc jednego zmieścić wbił go na siłę młotkiem gdy w rzeczywistości powinien być zamontowany odwrotnie (⌐͡■͜ʖ͡■)
kuuurwa. ruskie z ich położeniem i zasobami naturalnymi powinny być jedną z prawdziwych potęg gospodarczych. tym czasem są jednym z najlepszych przykładów na to, w jakie gówno zamieniają się państwa rządzone przez debili ¯\_(ツ)_/¯
@KZMeskoSK__kcnzKK Pierwszy samolot rozbił w 2012 i już wówczas mówiło się, że oficjalna wersja o błędzie pilotów nie do końca była prawdziwa. Stewardessa po tym wypadku napisała, że szkoda, że nie rozbił się samolot Aerofłotu, bo może by ich nie zamówili... bo strach nimi latać. Szybko została zwolniona z pracy. Od czasu rozpoczęcia użytkowania, ale jeszcze przed rosyjską agresją na Ukrainę takich incydentów było bardzo duzo: lądowanie bez podwozia z powodu jego
Żadna z rosyjskich linii lotniczych, za wyjątkiem państwowego Aerofłotu, nie ma zamiaru zaopatrywać się w ten samolot. Sam dyrektor generalny Aerofłotu Vitaly Seveliev przyznał w rozmowie z agencją TASS, że gdyby linia lotnicza była prywatna, udziałowcy mogliby nie wyrazić zgody na zakup Superjetów. Dodając, że: "Cały program Superjet jest sztucznie podtrzymywany i całkowicie zależy od decyzji rządu, jak i rządowego wsparcia, ponieważ nie działa on komercyjnie".
Zagraniczne linie lotnicze stopniowo rezygnują z zakupionych wcześniej Superjetów. Irlandzki Cityjet wycofał je ze swojej floty rok temu, meksykański Interjet w zeszłym roku powiedział, że chce je sprzedać. Obecnie, według Flightradar24, aktywnie używa tylko czterech z 22 samolotów.
Przedstawiciel rosyjskich linii lotniczych Iraero w wywiadzie dla Reutersa stwierdził, że samolot ma problemy z eksploatacją, a "warunki umowy są dalekie od najkorzystniejszych" dla przewoźników, tym samym żądając od Sukhoi Civil Aircraft 1,9 mld rubli odszkodowania.
Źródło:
https://www.finanz.ru/novosti/aktsii/aeroflot-ostalsya-edinstvennym-pokupatelem-sukhoi-superjet-1028922633
#rosjawstajezkolan #rosja
Na dole gif prezentujący otwarcie drzwi ewakuacyjnych.
Komentarz usunięty przez autora
Z cyklu „nie wiem ale się wypowiem”. Poniżej komentarz z FB pana piszącego m.in. dla miesięcznika „Lotnictwo”. Dodam, że zablokowano budowę magazynów/centrów obsługi Suchoja wraz z mniejszymi inwestycjami m.in. we Włoszech, Niemczech i UK. Francuska Snecma uniemożliwiła produkcję silników przez stronę rosyjską. „Rosyjski przemysł odpowiedzialny był w poprzednich latach za 23% komponentów (jeśli nie liczymy zimnej części silnika)” samolotu SSJ-100. Nawiasem, GSS i kooperanci mają też „bana” na transakcje i
Dokładnie tak samo się skończyło z ich marzeniami o Arktyce - cyk sankcje na norweskie technologie wydobywcze i pozamiatane xD Ruscy mogli sobie w Arktyce tylko żołnierzyka trzymać a teraz już nawet I tego nie robią bo nie ma po co xd
@KZMeskoSK__kcnzKK: To wynik rosyjskiej agresji na Ukrainę, nie wrogości zachodnich koncernów wobec rosyjskiego cudu techniki. Zarówno Superjet jak i MC-21 nie są żadnym zagrożeniem dla Boeinga, Airbusa, Embraera czy Bombardiera.
@wolodia: Technicznie zarówno MC-21 jak i SSJ100 są przystępnymi konstrukcjami, podobnie jak ich cena. W zasadzie do MS-21 ma nawet kilka nowinek, których próżno szukać u zachodniej konkurencji, jak kompozytowy wingbox ( ͡° ͜ʖ ͡°)
problemów
@farmer111: oczywiście, że nie, bo nie istnieją ( ͡° ͜ʖ ͡°)