Parę razy przewijał się temat compositingu w prywatnych wiadomościach jako możliwej ścieżki kariery dla grafika.
Padały chociażby pytania co trzeba umieć, żeby dostać pracę. Jako, że u nas w studio korzystamy z After Effects do compo to spisałem taki core co trzeba umieć na Juniora. Prezentuję wam listę, bo dlaczego nie:
0. ogarnianie UI aftera 1. kluczowanie greenów 2. trackowanie w AE i Mocha 3. podstawy manipulacji obrazkiem, jakies warpy, distort itd 4. korekcja koloru, jak działa Curves, Level, Color balance, Hu/sat, selective colors 5. time streatch/time remaping [manipulacja czasem] 6. podstawy teorii - bit obrazka, fpsy, formaty, kaszety, obiektywy 7. umiejętność dostosowania noise/blur/motion/dof w CG do zastanego footage 8. roto, maskami, roto paint
Dla Nuke (czyli konkurencyjnego softu) te punkty mniej-więcej będą podobne.
Ciężko powiedzieć czy jest popularniejszy, bo Nuke to wielkie studia, a After to małe studia + freelancerzy. trzeba by policzyć, ale chyba suma sumarum jeśli chodzi o czyste compo to stawiałbym na Nuke.
@loczyn: @Logytaze: ILM, MPC, DD, Dneg, Framestor - wszystko na Nuke pracuje. Duże studia to duża kasa i fajne projekty. A i praca na nodach jest dużo przyjemniejsza niż pierdylion zakładek w afterze. No i dalej, łatwość znalezienia pracy - duże studio jak zaczyna projekt to będzie potrzebowało kilkudziesięciu ludzi do compo a nie jednego czy dwóch.
@loczyn: Z tym się mogę zngodzić, ILM nie jest liderem jeśli chodzi o wynagrodzenia, bo i tak się tam wszyscy pchają bo każdy chce gwiezdne wojny robić :)
Kurczę wszystkie te rzeczy potrafię i wiem nawet więcej. A brakuje mi jakieś pracy na tygodniu i żeby też się w tej dziedzinie rozwijać, w sumie zawsze uwielbiałem manipulację obrazem. Powiedz mi @loczyn co różne studia biorą pod uwagę gdy chce się aplikować na takie stanowisko? I jakie w ogóle studia w Polsce przyjmują na takie stanowiska?
Kurczę trochę mnie zmotywowałeś do zrobienia portfolio. W sumie sporo pracuje w Afterze i mam sprzęt do nagrania więc może sobie coś zbuduje bo teraz 2 miesiące mam takie martwe ( siedzę w branży weselnej ). Ale w wolnej chwili sporo się uczę o VFX'ach. Zawsze mi się wydawało że taka praca jest raczej nie dostępna dla lalika w Polsce o.O
@prosty_banan: After tez nie jest ani zlym ani dobrym wyborem. Poczytaj o branzy najpierw a pozniej pomysl nad specjalizacja. Jak wybierzesz specke to dopiero program. After to jest jakis procencik postprodukcji
Padały chociażby pytania co trzeba umieć, żeby dostać pracę.
Jako, że u nas w studio korzystamy z After Effects do compo to spisałem taki core co trzeba umieć na Juniora.
Prezentuję wam listę, bo dlaczego nie:
0. ogarnianie UI aftera
1. kluczowanie greenów
2. trackowanie w AE i Mocha
3. podstawy manipulacji obrazkiem, jakies warpy, distort itd
4. korekcja koloru, jak działa Curves, Level, Color balance, Hu/sat, selective colors
5. time streatch/time remaping [manipulacja czasem]
6. podstawy teorii - bit obrazka, fpsy, formaty, kaszety, obiektywy
7. umiejętność dostosowania noise/blur/motion/dof w CG do zastanego footage
8. roto, maskami, roto paint
Dla Nuke (czyli konkurencyjnego softu) te punkty mniej-więcej będą podobne.
Tak, można zadawać pytania ;)
#vfxnews #grafikakomputerowa #grafika #grafika3d #aftereffects #compositing
Ciężko powiedzieć czy jest popularniejszy, bo Nuke to wielkie studia, a After to małe studia + freelancerzy. trzeba by policzyć, ale chyba suma sumarum jeśli chodzi o czyste compo to stawiałbym na Nuke.
@Logytaze: @Pan_Kielonek:
@Pan_Kielonek: Tu może bym się wtrącił, że "to zależy" ;)
@Pan_Kielonek: Zgadzam się, sam wolę Nuke, ale więcej czasu jednak w Afterze siedzę to już specyfika projektów.
@loczyn: nie słyszałem jeszcze o małym polskim studiu, gdzie senior wyciągnie 25k brutto bez nadgodzin :)
Aplikowałbym gdybym takie znalazł :p
@Pan_Kielonek: W Polsce tak jest, ale na zachodzie już nie. Często takie studio jak np Roof oferuje więcej jak ILM.
Jeśli umiesz to udowodnić to zapraszamy :)
Najlepiej znaleźć sobie taką robotę, to będziesz to robił 8h dziennie ;)