Wpis z mikrobloga

@d___b: Swoja drogą ten film pokazuje że jednak słaba reakcja w tamtym filmie to nie był wynik zamyślenia, a po prostu ten kierowca tak ma.

W dwóch pierwszych przypadkach nie było potrzeby nagłej reakcji, ale można zauważyć kiedy przyhamowuje po ruchu horyzontu w kadrze kamery (na skutek "nurkowania" samochodu przy hamowaniu).

W 0:14 reakcja na światła stopu poprzednika równe 1s,
w 0:26 reakcja po 0.9s,
w 0:39 reakcja na hamowania awaryjne
@d___b: Stłuczka jak każda inna. Chwila zamyślenia, nieuwagi może się zdarzyć każdemu. Nie rozumiem więc tego biadolenia "Czas reakcji, jak w książkach, 1 sekunda" czy "sobie nic do zarzucenia". Dałeś dupy ale to nic bo po to są ubezpieczenia.
@hellfirehe ciekawe, nie słyszałem nigdy o takim systemie, ciekawe w jaki sposób miałby odróżniać przyhamowanie od próby gwałtownego hamowania. A co do umiejętności to w 1999 roku w Szwecji przeprowadzono ankietę wśród kierowców poszkodowanych w wypadku którzy przebywali w szpitalu na skutek spowodowania bądź uczestnictwa w wypadku drogowym i aż 77% uznawało swoje umiejętności za ponadprzeciętne.
ciekawe, nie słyszałem nigdy o takim systemie, ciekawe w jaki sposób miałby odróżniać przyhamowanie od próby gwałtownego hamowania.


@d___b:
Angielska wiki (polski artykuł jest słaby): https://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_brake_assist

W największym uproszczeniu wykrywa kiedy minął krótki czas od zdjęcia nogi z gazu do naciśnięcia hamulca, oraz ma jakieś schematy dynamiki naciśnięcia pedały hamulca (że początkowo naciskany jest z dużą prędkością, ale po napotkaniu oporu nacisk bardzo się zmniejsza).

Również wykrywa zmniejszenie nacisku na hamulec
Ja piernicze przecież to było już na wykopie. Odkrywacie moje stare filmy jakbym je przed kimś ukrywał i się ich wstydził. Napisałem w opisie albo komentarzu, że #!$%@?łem. Uśpiła moją czujnośc idiotyczna jazda astry (teraz już sie od takich trzymam z daleka) która ciągle podjeżdżała na dupę beemce z przodu i hamowała.

Napisałem że są to janusze lewego pasa bo ja chciałem zmienić pas na prawy po minięciu autobusu plus spojrzałem akurat
Z drugiej strony gdybym mocniej wcisnął hamulec to bym nie zrobił uniku.


@cwlmod: W samochodzie z ABS generalnie prawidłową reakcją jest wciśnięcie hamulca do oporu i razem z tym ewentualny skręt. W samochodzie który ma jeszcze ESP można takie manewry robić praktycznie bez ryzyka utraty kontroli nad pojazdem, nawet silnie skręcając raz w jedną, raz w drugą stronę.

Oczywiście samochód hamujący nie skręca tak dobrze jak niehamujący, jednak porównując obie strategię
1. W tamtej sytuacji zaspałem bo fsktycznie byłem rozkojarzony ale dzieki nie depnięciu hamulca na maxa nie skasowałem auta. Jakbym zawierzył absowi to zamiast otarcia miałbym typowa kraksę tylko przy nieco mniejszej predkosci. Tu juz nie nad czym sie zastanawiać. Zrażałem ale po tym błędzie podjąłem najlepsza decyzje możliwa.

2. Gram w fps wiec czas reakcji musi byc u mnie szybszy niz przeciętnie. To co ty opisujesz jest ze na filmach maja