Wpis z mikrobloga

Mirki,

Padł TV kupiony w Media Markt - akurat tuż przed końcem rękojmi. Złożyłem reklamację i zażądałem wymiany na nowy lub zwrotu gotówki. Media Markt odpisał mi podpierając się paragrafami że:

" [...] zmuszeni jesteśmy odmówić załatwienia reklamacji zgodnie z Pana żądaniem, tzn. poprzez wymianę towaru lub rozwiązanie umowy zakupu.

Nasze stanowisko opieramy na opinii autoryzowanego serwisu producenta. Według serwisu wada kwalifikuje się do usunięcia przez naprawę podświetlenia ekranu oraz modułu zasilania bez ponoszenia nadmiernych (niewspółmiernie wysokich) kosztów wymiany produktu.

W związku z tym informujemy, że zgodnie z przepisem art. 561 § 3 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. 2014, poz. 121 ze zmianami), możemy doprowadzić towar do stanu zgodnego z umową w drodze jego naprawy. Jednocześnie informujemy, że w trybie art. 560 § 1 naprawa jest możliwa.

Oczekujemy zatem na informację, czy akceptuje Pan wskazane rozwiązanie. W przypadku przyjęcia stanowiska wada zostanie niezwłocznie usunięta.



Nie wyrażamy zgody na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich."

Rozumiem że nie mam wyjścia, i muszę czekać teraz aż to naprawią? Według opinii serwisu uszkodzeniu uległ moduł zasilania i podświetlenie ekranu. Boję się że za chwilę będzie to samo, bo naczytałem się w internecie opinii że ten model TV "tak ma, że psuje się tuż po rękojmi/gwarancji ( ͡° ͜ʖ ͡°)"

#prawo #reklamacja #reklamacje #rekojmia #handel #mediamarkt
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@szczurek_87: Tak jak wszystko się psuje po gwarancji. Ciesz się ze twój zepsuł się jeszcze w trakcie, podejrzewam ze zgodzenie się to jedyna i najlepsza opcja. Z żywotnością może być różnie, może się okazać ze tylko moduł jest takim wadliwym elementem i po naprawie tv Ci posłuży, a może się okazać ze coś jeszcze za jakiś czas się zepsuje.
  • Odpowiedz
@szczurek_87: Kiedyś kupiłem toshibę, z tego co pamiętam to był koniec 2007 roku. Dokładnie kilka dni po gwarancji padło podświetlenie. Naprawiłem pokątnie i odpłatnie za kilka stówek. Telewizor działał bez zarzutu przez następnych 10 lat. Pewnie dalej jest sprawny, ale kupiłem nowy i juz z toshiby nie korzystam.
  • Odpowiedz
@szczurek_87: Poszukaj sobie całego tego przepisu, jeśli dobrze pamiętam to tam jest coś o niezwłocznej naprawie i braku jej uciążliwości, a w przypadku gdy będziesz musiał kilka dni czekać na naprawę przez serwis, plus wysyłkę w obie strony to już nie jest niezwłocznie, plus brak TV przez kilka dni możesz podciągnąć pod uciążliwość ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Inboxie: @Zgrywajac_twardziela: @Wychwalany: 14 dni to już czekałem na odpowiedź i dali ją w ostatniej możliwym terminie ;) Znowu czekanie na TV to już będzie trochę irytujące. Chyba zrobię tak jak radzisz Zgrywajac_twardziela :)

Mam wykupione TV Sat, Netflix, HBO GO - w związku z czym dalej nie będę miał możliwości oglądania tych treści. To chyba są znaczne niedogodności?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@szczurek_87: wszystko ok wg prawa. Nie muszą wymieniać/zwracać jak taniej naprawia (chyba że to kolejna reklamacja) tak samo 14 dni mają na uznanie czy zrobią czy nie zrobią. A to kiedy zrobią to już poza tobą. ;)
  • Odpowiedz
@szczurek_87: pewnie że rób jak radzę, mi się udało to czemu Tobie miałoby się nie udać ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
Znajdź sobie ten przepis i zacytuj fragment o niezwłocznie i bez uciążliwości, sklepy lubią takie rzeczy, bo wtedy od razu wiedzą że ktoś conieco ogarnia, i nie ma sensu takiego klienta spławiać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Nie ma się co zgadzać pochopnie
  • Odpowiedz
@trolljaskiniowy: "Niezwłocznie" czyli jak najszybciej i jeśli ociągają się z naprawą wysyłasz im pismo lub dzwonisz i ponaglasz ich. Artykuł jasno mówi "Niezwłocznie i bez większych niedogodności"
  • Odpowiedz