Wpis z mikrobloga

Jak mnie denerwują Klienci, którzy zadają pytanie i mimo, że kompletnie nie znają się na danym temacie, każą sobie wybrać odpowiedź spośród zaproponowanych przez siebie opcji. Najgorsze jest to, że jak odrzucisz każdą z nich, to jeszcze próbują udowodnić, że mieli trochę racji i przeciągają rozmowę... przykładowy dialog:

K: Dzień dobry, dzwonię do Pana odnośnie urządzenia, X. Proszę mi powiedzieć jakie są sposoby podłączenia go do komputera, przez czincze te takie trzy kabelki, czy może przez kabel euro?
Ja: Urządzenie wyposażone jest wyłącznie w wejście HDMI.
K: Rozumie, a te HDMI to bardziej jest takie czincze czy euro raczej? Bo miałem kiedyś euro i mi bardzo dobrze działało.
Ja: To jest zupełnie inny format, niewiele ma wspólnego z tymi, które Pan wymienił, ale proszę mi zaufać że też będzie działać bardzo dobrze.
K: Tym HWDP się do telewizora też podłącza, nie?
Ja: Tak, też używa się tego formatu przy podłączaniu urządzeń do telewizora.
K: HE HE, no widzisz Pan ja taki ciemny nie jeste HEHE. EURO też się do telewizora podłącza a Pan mi tu, że to co innego HE HE, mnie Pan nie zrobisz na szaro HE HE. Jeszcze przemyśle ten zakup, bo na razie to nie kupuje tylko się tak pytam bo to syn chce kupić ale ja się nie znam tylko tak mu szukam jakby co żeby doradzić

#handel #obslugaklienta
  • 13
@pietrek3121: ja jak na studiach pracowałem w media markt.
To miałem bardzo fajną sytuację i koleś nie owijał w bawełnę.
Tata chciał kupić dziecku klawiaturę do komputera ale nie miał hajsu na jakieś razery corsarze itp.
I podszedł do mnie czy by nie mógł podejść ze mna do syna i mu przetłumaczyć że jakaś klawiatura tak do 100 zł jest bardzo fajna do grania no i żeby świeciła - wcisnęliśmy mu
zumie, a te HDMI to bardziej jest takie czincze czy euro raczej? Bo miałem kiedyś euro i mi bardzo dobrze działało.

Ja: To j


@pietrek3121: kiedyś w Media Markt stałem jako "doradca" i miałem rozmowę z klientem na temat TV. To były czasy kiedy dopiero "płaskie" TV wchodziły. Tłumaczę gościowi, ze taki a taki model jest fajny bo ma dobrze zrobione podświetlenie i czernie w nim (jak na tamte lata) są
@pietrek3121 większość obsługi klienta to też dzbany, co powtarzają tylko wyklepane na blachę formułki i w ogóle klienta nie słuchają.
Jak klient pyta jakie są sposoby na podłączenie urządzenia czinczami albo euro, to znaczy że tak chce podłączyć i tyle, polecasz mi wtedy taki adapter, a nie mówisz, że się nie da.

Jak nie masz siły i cierpliwości do klientów, to może źle wybrałeś branże ¯_(ツ)_/¯
Pobierz m.....k - @pietrek3121 większość obsługi klienta to też dzbany, co powtarzają tylko w...
źródło: comment_6Aba1lKyjJRoqylhUJerPUYjkPzQUTbx.jpg
@meshack: Jak klient pyta, czy urządzenie podłącza się chinchami czy euro, to nie znaczy, że tak chce podłączyć, tylko że zapewne zatrzymał się w latach 90. jeśli chodzi o wiedzę o sprzęcie i trzeba mu prosto wytłumaczyć, że teraz stosuje inne rozwiązania, a nie proponować bezsensowne rozwiązanie, jak ta przejściówka, która będzie dobra może dla 1% klientów którzy faktycznie mają stare telewizory bez HDMI xD
Bo jak mu tak polecisz, a
@SKYFander możesz podpowiedzieć na zasadzie "musi pan kupić adapter, ale zdecydowanie polecam połączyć dedykowanym kablem hdmi", taka postawa obsługi klienta jak we wpisie pokazuje, że nie ma cierpliwości do klientów i uważa ich za durniów. Nawet jeśli to prawda to twoim zadaniem jest w końcu obsłużyć klienta, a nie iść z nim na noże, więc jeśli ma gdzie twoje sugestie to dajesz mi ten pieprzony adapter a nie przepychasz się słownie i
@meshack: to co wrzuciłeś w obrazku to nie jest kabel HDMI-EURO, tylko taka przejściówka do płaskich telewizorów, gdzie euro by się nie zmieściło. Z jednej strony jest żeńskie euro złącze, a z drugiej własne złącze, które wymyślił producent telewizora ;)
@pietrek3121: Ludzie szukają odniesień do tego, co znają. Nawet jeśli wydaje ci się to głupie, warto iść tym tropem, żeby komuś coś wytłumaczyć. Nie mówię że robisz coś źle, ale do obsługi klienta trzeba często więcej kreatywności niż samej wiedzy.