Wpis z mikrobloga

Dzisiejszy odcinek #codziennymlodytechnik jest nietypowy, bo dorzucam też okładkę. A na okładce zwycięska załoga Rajdu Monte Carlo 1972r w grupie II - klasie samochodów seryjnych. To dzięki temu zwycięstwu powstała wersja Fiat 125p Monte Carlo.

#codziennymlodytechnik 79/100
Młody Technik 1/1976 - "Rajdy Monte Carlo"

#ciekawostki #motoryzacja #samochody #fiat #fiat125p #mini #lancia #motorsport #montecarlo #monako #renault #wyscigi #rajdy #gruparatowaniapoziomu #skany #czasopisma #mlodytechnik
SebaD86 - Dzisiejszy odcinek #codziennymlodytechnik jest nietypowy, bo dorzucam też o...

źródło: comment_7KknVHS9QY7jyV6I0daipiLJ1TgmEt9U.jpg

Pobierz
  • 6
@Lardor: tak, silnik DOHC z Fiata 132
Z wikipedii:

W tym samym okresie przygotowano dwie limitowane serie 125p, 1600 Monte Carlo i 1800 Akropolis. Zastosowano w nich silniki DOHC przejęte z PF 132p. Motor 1600 generował moc 98 KM co pozwalało na osiągnięcie 165 km/h, 1800 zaś 105 KM co owocowało prędkością rzędu 170 km/h


Poza tym pisze DOHC - czyli Double Overhead Camshaft - czyli 2 wałki rozrządu
kurde, ciekawe czy faktycznie, oryginał jak tak to wart swej ceny.


@Lardor: @SebaD86:

To nie jest oryginał. W ogłoszeniu jest nawet wyraźnie napisane, że "fiat wzorowany na rajdowych fiatach z początku lat 70". Czyli zwykły kundel z ceną o jedno zero za dużo. Poza tym oryginalne MC lub Akropolisy byłyby z roczników 1974-1976, a nie 1973.

Piszę "byłyby", bo do dziś nie przetrwał ani jeden taki egzemplarz. Wszystkie istniejące na