Wpis z mikrobloga

Witam
To moj pierwszy post i przepraszam, ze na dzien dobry szukam "pomocy" () , ale chcialbym sie doradzic odnosnie zakupu samochodu.
Docelowo mialem budzet na samochod 100-115k, niedawno sobie to przeliczylem i uswiadomilem, ze to troche duzo jak na pierwszy samochod z salonu i tez nie bedzie on zbyt czesto uzywany (max 10-15k km w skali roku)
Dlatego zmienilem budzet na ~80k
I na ten moment trafilem na 2 samochody godne dla mnie uwagi:
- hyundai elantra - prosty silnik 1.6 wolnossacy, ~130koni, raczej przyszlosciowo bedzie latwy w ewentualnym serwisowaniu + mozna go zagazowac. Samochod w automacie, podgrzewane siedzenia/kierownica/kamera, android
Wszystko to za 75k brutto
- peugot 2008 - 130koni, na turbo 1.3 (bodajze) , automat, panorama, wszystkie bajery. Cena rowniez w granicach 77k brutto.
Cena moze jeszcze zejdzie, gdyz wchodzi nowa 2008

Teraz chcialbym sie dowiedziec od Was - czy sa jakies jeszcze fajne wozidla w tej kwocie? Moze jakies konczace sie modele (przechodzace lifting), czy moze po prostu inne marki? Skoda zawsze mi sie podobala, ale to co zrobila z swoimi cenami... troche przegieli

#samochody #leasing #motoryzacja #kia #hyundai #peugeot #kupujzwykopem
  • 15
@misiakos666: Hyundai jak Ci się podoba, to będzie bardzo spoko.
2008 bym nie brał, te wszystkie suvy i crossovery są bez sensu.

Teraz wychodzi ze sprzedaży Alfa Romeo Giulietta i w tych pieniądzach można kupić nieźle wyposażone 1.4 turbo które też da się zagazować, ale Alfa to jest raczej auto dla ludz którzy wiedzą że chcą mieć Alfę.
@misiakos666: nie widzę związku z ceną a kwestią czy to pierwszy samochód z salonu a tym bardziej przebiegiem. Stać Cię to bierzesz za 115, nawet robiąc małe przebiegi można kupić droższy bo mniej straci na wartości.
@misiakos666: A jak długo chcesz auto mieć? Hyundai trochę drożej niż kia wyjdzie. Jak bym się rozejrzał za czymś u nich, co Ci odpowiadać będzie, bo lepsze wyposażenie za mniej dostaniesz. (z uwagą niżej)
Do Peugota mam tak silny awers, że byłbym mocno nieobiektywny ;)
Przy małych przebiegach rocznych (tak ok 10k w skali roku właśnie) raczej tylko benzyna, chyba że chcesz naprawdę długo używać, to można gazować - wówczas faktycznie
@misiakos666: Ja bym wybrał zdecydowanie coś z turbiną. Auta bez turbiny to tragiczny komfort jazdy (a raczej brak komfortu) oraz wysokie zużycie paliwa. Finalnie kierowca ciśnie ten samochód aby jechał co skutkuje wysokim spalaniem. Pomijając już komfort i zużycie paliwa to najważniejsze jest bezpieczeństwo, a wyprzedzanie takim autem na trasie zdecydowanie nie należy do bezpiecznych ( ͡° ʖ̯ ͡°)
@asffaf: fajne autko, siedzialem w wersji z sedanem i mialem odrzucenie do niego, po ilosci miejsca dla pasazera... mam nadzieje, ze w HB albo w kombi to poprawili :) Za wysoki nie jestem - 178cm, a dotykalem kolanami deski, przy odsunietym normalnei siedzeniu.

@OptiFinance: martwie sie, ze downsize silnikow za dobrze nie bedzie im sluzyl w perspektywie >5-6lat (samochod zostanie na 10 lat minimum)
@misiakos666: po 10 latach to czy downsize jest czy nie, będzie siadać wszystko inne niż mechanika tj. elektronika, blacha.

Już wielu wieszało psy nad downsize, prawda jest taka, że silniki te robią 200k km bez awarii. Czyli ok. 10 lat jazdy przeciętnego Kowalskiego.
@misiakos666: najnowsza corolla jest ciasna jak skurczybyk, siedziałem w kombi i HB ostatnio.

spójrz ile mają turbo benzyny na allegro czy otomoto, 300 tysięcy km na pewno znajdziesz.
Potwierdzam też, że turbobenzyny są o wiele przyjemniejsze w eksploatacji, o wiele bardziej elastyczne i mniej palą.
@misiakos666 nie napisałeś jakie masz konkretnie wymagania w stosunku do auta. Ja bym brał auto za pełen budżet 115k w full opcji (kupowanie wyższego modelu w bieda wersji nie ma moim zdaniem sensu). Nie bierz nic wolnossącego ani diesla. Pooglądaj Skodę Scala. Generalnie Skoda ma najlepszy stosunek ceny do jakości i wyposażenia.