Wpis z mikrobloga

#kiciochpyta #pracbaza #grafika #grafikakomputerowa #reklama

Może mi ktoś powiedzieć jak to jest z wami grafikami od kilku lat się bawię w grafikę komputerową - głównie raczej 3D.
No ale że tak powiem znam pół pakietu adobe na średnim poziomie, jakąś tam wyobraźnie mam i orientuje się mniej więcej w trendach - nie twierdzę że jestem grafikiem wysokiej półki - chociaż czasami znalazło się kilka fajnych dobrze płatnych zleceń z grafiki 3d.

Mnóstwo znajomych, znajomych znajomych prosiło mnie o ogarnięcie takich rzeczy jak(bo ja się znam):
- wizytówki
- ulotki
- kalendarze
- materiały promocyjne
- strony internetowe

No i jestem oczywiście na jakiś grupach z ogłoszeniami dla grafików i zupełnie nie ogarniam tych cen:
Nie mogę sobie wyobrazić jak tacy ludzie znajdują klientów jak:
liczą sobie za godzinę pracy np. 90 zł netto albo:
- projekt wizytówki 300 zł
- projekt ulotki 300 zł
- strona wizytówka 1,500 - 3000 zł (w 95% na WordPressie bez znajomości co się komu sprzedaje i jakie to ma konsekwencje prawne)
gdzie ja biorę np:
za wydruk wizytówek 1000 sztuk wraz z projektem 200 zł
prosta strona wizytówka, z ofertą hotelu itp itd 500 zł.

Serio przeglądam portofila tych ludzi i stwierdzam, że robię na równie dobrym poziomie co oni (graficznie) i nie rozumiem czemu im ktoś płaci za PROJEKT wizytówki 300 - 500 zł - gdzie to nie są jakieś j3bitne firmy tylko jakieś zakłady fryzjerskie itp.

Jakiś typ na grupie ostatnio napisał że potrzebuje jakieś logo dla swojej firmy otwiera firmę związana z montażem garaży blaszanych - napisał że ma budżet 100 zł.
95% ludzi go wyśmiało - napisałem do typa, zrobiłem logo nawet bez myślenia tak o z d--y zajęło mi to godzinkę (może) typ zadowolony - przelał 100 i tyle - a ci ze kuhwa księga znaku, projekty, wizualizacje logo to od 1000 się zaczyna...
WTF ?
Serio oni mają zlecenia jak 150 ludzi typowi odpisuje że za 100 zł sobie może sam narysować ?