Wpis z mikrobloga

Mirki, co wy byście zrobili.
Otóż, silnik to 1.8 Duratec 125 KM w Ford C-Max MK1. Od dłuższego już czasu, raz na miesiąc, może dłużej zaświeca mi się znienawidzona lampka kontrolna koloru żółtego na tablicy zegarów (wiadomo o jaką chodzi), po za tym, nic innego, oczuwlanego się nie dzieje, tzn. nie szarpie, nie ma problemów z odpalaniem, nie ma falowania obrotów, nie mam zwiększonego spalania (no może teraz, ale to chyab przez to że zrobiło się zimniej dlatego silnik więcej spala, aby się szybciej rozgrzać). Po podłączeniu pod laptopa przez ElM i program FORscan odczytuje błąd z działaniem zaworu EGR. I tak bujam się z tym problem, od ajkiegos 1.5 roku już, i jestem taki, że chodź to wcale niewielkie problem, to nie daje mi czasami spokoju, jak sobie o tym przypomnę, bo mam takie zboczenie.
I dlatego mam 3 wyjścia
1. Wyłącznie EGR przez specjalistyczny serwis. Ale tutaj nasuwa się problem, bo jesli zaostrzą przepisy, to i w benzyniak ach będą badać spaliny, a bez EGR chyba nie wyjdzie taki test pozytywnie? I będę musiał znów wydawać kase. Poza tym ekologia się dla mnie liczy.
2. Spróbować wyczyści zawór. Co ludzie robią, cyTaken na forum, ale jeden mechanik odradził mi to, bo i tak to według niego nic nie da.
3. Kupienie nowego. Ceny zaczynają bsie od 250 zł, a za jakies 760zl jest oryginalny OEM Forda. Jeśli miałbym wybrać nowy to izdexydiwal bym się na zawór Magnetti Marelli, za jakieś 270 zł.
Jest jeszcze 4 opcja, jeździć i obserwować. Ale czy taka jazda nie szkodzi silnikowi? Jakie są wasze opinie?
#ford #focus #mechanikasamochodowa #duratec #samochod #silnikiboners #silnik
  • 25
  • Odpowiedz
  • 0
@Jemigrant oto błędy, warto chyba wspomnieć, że problem zaczal się od tego, jak użyłem jednorazowo na cały bak paliwa środka do czyszczenia wtrysków w benzynie firmy STS czy jakoś tak.

===PCM DTC P0400-E3===
Kod: P0400 - Zakłócenia przepływu w układzie EGR.

Dodatkowe symptomy
  • Odpowiedz
  • 0
@Berkel_88: ale co to za błąd nie napisałeś

I co sądzisz? Gdyby nie to, że EGR jest chłodzony cieczą z układu chłodzenia to san bym go odkręcił i przeczyscil, a tak teohc sie cykam i jeszcze to, z e jedną śruba mocująca do bloku silnika jest w takim miejscu, że trzeba się niemało nagimnastykowac ręką aby ją odkręcić.
A może to sterowniki PCM? Niby nic specjalnego nie grzebałem w nim,
  • Odpowiedz
@Berkel_88 masz jakieś pojęcie o mechanice żeby to zrobić samemu? Mechanikom nie ufaj w kwestii czyszczenia takich elementów, wiem bo jestę mechanikię ( ͡° ʖ̯ ͡°).
  • Odpowiedz
  • 0
@Jemigrant mechanik powiedział, że nie zrobi mi tego, bo jesli to nie pomoże (a wedlig niego to nic nie da, tylko wymiana na nowy, najlepiej, nie zaślepienie itp. bo przepisy się mogą w przyszłości zmienić, tzn. zaostrzą dla benzyniakow i dupa blada będzie jeśli będę miał zaślepiony i wyłączony) będę miał do niego o to pretensję.
Mam jeszcze znajomego mechanika, który tka dłubie przy samochodach, i spróbuje się z nim umówić,
  • Odpowiedz
@Berkel_88: jeśli masz elektrycznie sterowany EGR to jest jakiś silniczek który go wypycha w jedną stronę (otwiera) a sprężyna w zaworze powinna go zamknąć kiedy się silniczek cofnie. I jeśli go wyciągniesz ale zostawisz podpiętego do wiązki to komputerem możesz go wysterować tzn zrobić taki test działania - czy się grzecznie otwiera i grzecznie zamyka, weryfikujesz wtedy czy np silniczek nie jest padnięty lub coś się połamało w środku

Jak
  • Odpowiedz
  • 0
@Jemigrant ten zawór EGR jest taki jak piszesz, bo już ktoś mi tak proponowal aby tak zrobić jak opisujesz i tego co czytałem, zaobserwowałem sam to jest on sterowny elektrycznie. Mam kanał w garażu, także miałbym miejsce do tego, ale szczerze to nie robił bym teraz tego bo... jest za zimno ( ͡º ͜ʖ͡º) a wiedzy chce już zaczerpnąć wcześniej
A oto film https://youtu.be/cHaeIYo5aC4
  • Odpowiedz
@Berkel_88: na sam start spróbuj odkręcić silniczek i zobacz czy nie jest osmolone tam wszystko, może być lekko nieszczelny i syfem zatkał trzpień od silniczka. Jeśli wszystko w miarę czyste to spróbuj nacisnąć trzpień który jest w środku, jeśli czuć że jakoś tak 'grzęźnie' to demontuj śmiało i czyszczenie powinno pomóc doraźnie przynajmniej
  • Odpowiedz
@Berkel_88: uważaj czy tam jakiejś uszczelki nie będzie ale raczej się nie spotkałem, często gęsto wymienialiśmy sam silniczek do egr bo umarł i właśnie na aucie bez żadnego odkręcania EGR, jeśli jest dostęp to super i od tego bym zaczął bo w 5-10 minut byś ogarnął czy stoi od syfu czy może rozszczelnił się i silniczek stoi... od syfu :D
  • Odpowiedz
bo jesli zaostrzą przepisy, to i w benzyniak ach będą badać spaliny


@Berkel_88: Od bardzo dawno powinni badać. Ale nawet bez tego raczej na spalinach nie wyjdzie, bo nawet diesle z wyciętym DPFem przechodzą test zadymienia ponieważ nasze normy są bardzo luźne. Oczywiście sam fakt wyłączania układów oczyszczenia spalin powinien spowodować negatywny wynik kontroli ale chyba nie ma diagnosty w polsce który by miał wiedzę i narzędzia aby sprawdzić takie
  • Odpowiedz
  • 0
@LZBNZ na liczniku 248 500 km i żadnej awarii z silnikiem. Olej wymieniam co roku, nawer kiedy przejechałem 8 000 km, a olej to Ford Motorcraft A5 5W30, olej bierze książkowo, przy każdej wymianie robię płukankę. Co się popsuło to osprzęt, sprężarka klimatyzacji, no i zawór EGR. Od roku jeżdżę z Check Engine bo mechani stwierdził ze się coś #!$%@?ło w elektryce EGRu więc cały do wymiany, a nowy sporo kosztuje,
  • Odpowiedz
@Berkel_88: Właśnie dzisiaj jadę oglądać c-maxa 2010 z tym silnikiem (1.8 benzyna 125km). Wcześniej głównie jeździłem dieslami, chociaż jakaś benzyna się trafiła. Nigdy nie miałem styczności z EGR’em ale sporo ludzi przestrzega przed czymś takim. Czy idzie to jakoś wywalić z silnika całkiem żeby problemu nie stwarzało?
  • Odpowiedz
  • 0
@LZBNZ tak, zaslepic. Jeśli miał bym wybrać to wybrał bym 2.0 ze względu na skrzynie 6 biegowa bo o ile 80 km/h mało pali (według komputera pokladowego) 5-6 litrów to na drogach S czy autostradach przy 120 km/h do 9 podchodzi, właśnie brakuje tego 6 biegu. Ale trafił mi się w wersji Titanium, nie mam tylko podgrzewanych fotelii, i dlatego wybrałem taki jak był.
  • Odpowiedz