Aktywne Wpisy
robertx +744
DJRuraWydechowa +182
Kolejny z tych debili Need For Speed Kraków, albo Illegal Night, który nie używa mózgu.
Nocny wypadek na Zabłociu, ameba umysłowa niby żyje, bo strażacy wyciągnęli go i został przetransportowany do szpitala, ale w sumie samochód jest tak #!$%@?, że szczerze mam wątpiwości, czy przeżyje. W najlepszym wypadku będzie kaleką do końca życia, tyle że już nie umysłowym, a fizycznym.
#krakow
Nocny wypadek na Zabłociu, ameba umysłowa niby żyje, bo strażacy wyciągnęli go i został przetransportowany do szpitala, ale w sumie samochód jest tak #!$%@?, że szczerze mam wątpiwości, czy przeżyje. W najlepszym wypadku będzie kaleką do końca życia, tyle że już nie umysłowym, a fizycznym.
#krakow
Otóż, silnik to 1.8 Duratec 125 KM w Ford C-Max MK1. Od dłuższego już czasu, raz na miesiąc, może dłużej zaświeca mi się znienawidzona lampka kontrolna koloru żółtego na tablicy zegarów (wiadomo o jaką chodzi), po za tym, nic innego, oczuwlanego się nie dzieje, tzn. nie szarpie, nie ma problemów z odpalaniem, nie ma falowania obrotów, nie mam zwiększonego spalania (no może teraz, ale to chyab przez to że zrobiło się zimniej dlatego silnik więcej spala, aby się szybciej rozgrzać). Po podłączeniu pod laptopa przez ElM i program FORscan odczytuje błąd z działaniem zaworu EGR. I tak bujam się z tym problem, od ajkiegos 1.5 roku już, i jestem taki, że chodź to wcale niewielkie problem, to nie daje mi czasami spokoju, jak sobie o tym przypomnę, bo mam takie zboczenie.
I dlatego mam 3 wyjścia
1. Wyłącznie EGR przez specjalistyczny serwis. Ale tutaj nasuwa się problem, bo jesli zaostrzą przepisy, to i w benzyniak ach będą badać spaliny, a bez EGR chyba nie wyjdzie taki test pozytywnie? I będę musiał znów wydawać kase. Poza tym ekologia się dla mnie liczy.
2. Spróbować wyczyści zawór. Co ludzie robią, cyTaken na forum, ale jeden mechanik odradził mi to, bo i tak to według niego nic nie da.
3. Kupienie nowego. Ceny zaczynają bsie od 250 zł, a za jakies 760zl jest oryginalny OEM Forda. Jeśli miałbym wybrać nowy to izdexydiwal bym się na zawór Magnetti Marelli, za jakieś 270 zł.
Jest jeszcze 4 opcja, jeździć i obserwować. Ale czy taka jazda nie szkodzi silnikowi? Jakie są wasze opinie?
#ford #focus #mechanikasamochodowa #duratec #samochod #silnikiboners #silnik
===PCM DTC P0400-E3===
Kod: P0400 - Zakłócenia przepływu w układzie EGR.
Dodatkowe symptomy usterki:
- Sygnał powyżej maksymalnej wartości progowej
Status:
- DTC obecny w czasie wydania polecenia
- Kontrolka usterki włączona przy tym DTC
Moduł: Moduł sterowania pracą silnika (Power Train
I co sądzisz? Gdyby nie to, że EGR jest chłodzony cieczą z układu chłodzenia to san bym go odkręcił i przeczyscil, a tak teohc sie cykam i jeszcze to, z e jedną śruba mocująca do bloku silnika jest w takim miejscu, że trzeba się niemało nagimnastykowac ręką aby ją odkręcić.
A może to sterowniki PCM? Niby nic specjalnego nie grzebałem w nim, no
Mam jeszcze znajomego mechanika, który tka dłubie przy samochodach, i spróbuje się z nim umówić, a
Jak masz
A oto film https://youtu.be/cHaeIYo5aC4
@Berkel_88: Od bardzo dawno powinni badać. Ale nawet bez tego raczej na spalinach nie wyjdzie, bo nawet diesle z wyciętym DPFem przechodzą test zadymienia ponieważ nasze normy są bardzo luźne. Oczywiście sam fakt wyłączania układów oczyszczenia spalin powinien spowodować negatywny wynik kontroli ale chyba nie ma diagnosty w polsce który by miał wiedzę i narzędzia aby sprawdzić takie rzeczy.
co tam sie działo