Wpis z mikrobloga

Ciekawostka, automatycy kolejowi, nie tylko dbają o stan urządzeń srk, ale do pracy jeżdżą pociągami, więc musimy mieć pewność, że wszystko co serwisujemy działa dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Swoją drogą, trochę to #!$%@?, nie? Jako automatyk srk na usterki i konserwację jeżdżę pociągiem, bo moja działka auta służbowego nie ma. Da się przeżyć, ale największym debilizmem dla mnie jest wymóg kupna biletu.

Jestem kolejarzem, w pracy jeśli się gdzieś przemieszczamy, to wzdłuż swojej linii więc wszystko obskakujemy pociągiem, niemniej jednak koleją podróżuje tylko służbowo, prywatnie wolę jeździć autem, i teraz ciekawostka. Kolejarze mają obowiązek tak samo jak każdy pasażer posiadać bilet, jednorazowy do 100 km kosztuje 2 zł, miesięczny na trasę +- 200 km to koszt 19 zł. To daje mi legitymacja służbowa kolejowa, mam zniżki na bilety. Za każdy bilet płacę, za legitymację raz w roku płacę około 200 zł. Moim zdaniem to chore, że jeżdżąc do pracy pociągiem muszę sam płacić za bilety, i za legitymację, chociaż robię to służbowo.

Pozdrawiam Mirków

#100twarzykolejarzy #kolej #pkp #pracbaza #zalesie
K.....k - Ciekawostka, automatycy kolejowi, nie tylko dbają o stan urządzeń srk, ale ...

źródło: comment_3rpBASB48Y06h3vtcS0Fyz7li9aL6kms.jpg

Pobierz
  • 60
  • Odpowiedz
@PawEHO: Standard jak na kolej. Końskie zdrowie, czysta toksykologia, wysoka sprawność motoryczna, tytuł technika elektryka, uprawnienia SEP, 2 rok mechatroniki na studiach w trakcie, tyle ja miałem i wystarczyło
  • Odpowiedz
Da się przeżyć, ale największym debilizmem dla mnie jest wymóg kupna biletu.


@Kolej00rek: Jaja sobie robisz? Przecież to nie ma sensu...

Dawno temu jak miałem okazję pracować przy remoncie linii kolejowej to też czasem nam szybciej było się zabrać pociągiem niż czekać aż nas busiki firmowe zgarną więc wsiadaliśmy w co
  • Odpowiedz
@Kolej00rek Nie masz rocznego sieciowego biletu? W Cargo kiedyś zwracali za roczne sieciowe na IC i, w naszym przypadku, Koleje Śląskie. Koszt takiego rocznego to około 200 zł i masz sieciówke na wszystkie połączenia.
  • Odpowiedz
@Fearaneruial: Sam transport nie jest problemem, problem zaczyna się na usterkach/konserwacji. Jak masz iść 2 km od stacji na sygnalizację, a zdarza się, z torbą monterską i jakimś czujnikiem powiedzmy od SPA2A to można się naprawdę zmęczyć. Zwykle w takich sytuacjach jeździmy swoimi samochodami.

Ale w tych kamizelkach, z tymi młotkami i łomami, ale mu pokazałeś, pewnie wiedział kto tu rządzi i dlatego nie podszedł ( ͡° ͜ʖ
  • Odpowiedz
@Siateczkasrodplazmatyczna: Powiem Ci kolejną ciekawostkę. Istnieją 3 rodzaje urządzeń. Mechaniczne, przekaźnikowe i komputerowe. Polska montuje wszędzie, przy każdej modernizacji najnowsze urządzenia. Ciężko znaleźć tam powód usterki, diagnostyka jest skomplikowana i wymaga przeszkolenia które często jest szczątkowe i powodzenia. Nie wspominając, że jak ostatnio piorun pier*# i poszło na szyny, to wszystkie odgromówki szlag trafił i cholera wie co jeszcze, 2 dni stacja tylko na rozkaz działała, bo urządzenia wymagały naprawy/wymiany.
  • Odpowiedz
@Siateczkasrodplazmatyczna: Kolej jest ciekawym miejscem, przychodzisz do zakładu, łapiesz doświadczenie i wybywasz dalej, mało płacą, ale poza tym fajne miejsce pracy, masz przekrój wszystkich rodzajów urządzeń, zabezpieczeń czy masę zależności. Fajnie to wszystko złapać, żeby potem w jakimś ciekawszym zakladzie pracy mieć z górki naukę podstaw. Dużo lepsze pieniądze się zarabia w automatyce. Ja tu będę pewnie do końca studiów, został mi rok, jak skończę to albo awans i lepsza
  • Odpowiedz
@Kolej00rek: Ja też często spotykam PLKowców na stacjach i przystynkach. Choć w sumie te zniżki to faktycznie śmieszna rzecz, że musimy płacić za przejazdy osobówką, choć ja i tak najczęściej podróżuję jednostkami nienależącymi do grupy PKP.
  • Odpowiedz
@Kolej00rek masz racje komputerowe urzadzenie jak nie zrobisz resetu to.nie dowiesz sie co bylo nie tak. Na przekaznikach jak nie wzbudzi przekaźnika to szukamy po drodze zależności w ktorym miejscu nie ma zestyku. Schodzi ale jakby w.Poznaniu kilka dni temu tak bylo to w pół godziny by usterke rozwiazali ale nie bo trzeba lcs wszędzie budować gdzie części zamiennych plk nie ma ¯_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@Kolej00rek: wprost mówiąc chodzi mi o ciche przyzwolenie na jazdę bez biletu, bo konduktorzy na bank wiedzą jaki to bezsens w waszym przypadku. W każdej pracy są procedury, które każdy olewa i tutaj to nawet nie byłoby lenistwo, a optymalizacja czasu pracy i twojego i konduktora.
  • Odpowiedz