Wpis z mikrobloga

Ciekawostka, automatycy kolejowi, nie tylko dbają o stan urządzeń srk, ale do pracy jeżdżą pociągami, więc musimy mieć pewność, że wszystko co serwisujemy działa dobrze ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Swoją drogą, trochę to #!$%@?, nie? Jako automatyk srk na usterki i konserwację jeżdżę pociągiem, bo moja działka auta służbowego nie ma. Da się przeżyć, ale największym debilizmem dla mnie jest wymóg kupna biletu.

Jestem kolejarzem, w pracy jeśli się gdzieś przemieszczamy, to wzdłuż swojej linii więc wszystko obskakujemy pociągiem, niemniej jednak koleją podróżuje tylko służbowo, prywatnie wolę jeździć autem, i teraz ciekawostka. Kolejarze mają obowiązek tak samo jak każdy pasażer posiadać bilet, jednorazowy do 100 km kosztuje 2 zł, miesięczny na trasę +- 200 km to koszt 19 zł. To daje mi legitymacja służbowa kolejowa, mam zniżki na bilety. Za każdy bilet płacę, za legitymację raz w roku płacę około 200 zł. Moim zdaniem to chore, że jeżdżąc do pracy pociągiem muszę sam płacić za bilety, i za legitymację, chociaż robię to służbowo.

Pozdrawiam Mirków

#100twarzykolejarzy #kolej #pkp #pracbaza #zalesie
K.....k - Ciekawostka, automatycy kolejowi, nie tylko dbają o stan urządzeń srk, ale ...

źródło: comment_3rpBASB48Y06h3vtcS0Fyz7li9aL6kms.jpg

Pobierz
  • 60
@broczapa: Nie ma przyzwolenia na jazdę bez biletu, normalnie dostajemy mandat w pełnej wysokości, legitymacja obniża jedynie cenę biletu. Czasem konduktorzy nawet nas nie sprawdzają, ale to raz na 10 przejazdów nie chce mu się sprawdzać, zwykle jesteśmy traktowani jak zwykli pasażerowie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Shishu: no to może i 6,34 zł, nie pamiętam już, ale jest to śmieszna kwota na cały rok. Dodatkowo za jedną sieciówkę w większości spółek PKP też zwracają i płaci się tylko podatek (też parę zł).
@Shishu ale mnie to irytuje (òóˇ) u nas ponad 450 zł () wszyscy powinni mieć jednakową cenę jeśli firma jest w ZPK

@Kolej00rek u nas pracownicy PLK mają bilet miesięczny / sieciowy z podbitą pieczątką PLK więc bilet ten funkcjonuje jako bilet na okaziciela. Nie trzeba żadnych danych wpisywać. U was pracodawca też mógłby dogadać się z przewoźnikiem w ten sposób. Choć
@Shishu to nie chodzi o wpis u kierownika na przejazd takiej osoby w pociągu tylko chodzi mi o wydanie rozkazu s na przejazd osoby w kabinie maszynisty albo oznaczenie ps w rozkładzie na przyst. służbowy
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Kolej00rek: ej, masz chyba głupiego brygadzistę. Nie wierzę aby w pelce nie ma rozliczenia podróży służbowej. Co miesiąc wypisujesz wniosek o zwrot kosztów podróży, piszesz w nim (wystarczy kilka przejazdów) trasy jakie pokonałeś z godzinami itd. wpisujesz nr biletu miesięcznego, koszt tak aby było ponad wartość biletu. Brygadzista to klepie i zamówisz do babki z plac.
U mnie to przechodzi i nawet sieciowe Intercity na jedynkę tak rozliczałem i przechodziło. Także
Standard jak na kolej. Końskie zdrowie, czysta toksykologia, wysoka sprawność motoryczna, tytuł technika elektryka, uprawnienia SEP, 2 rok mechatroniki na studiach w trakcie, tyle ja miałem i wystarczyło


@Kolej00rek: Tylko nie mów że nawet na automatyka kolejowego trzeba mieć sokoli wzrok.
@KristoFuller: słuchaj, najgorsze są badania wstępne. jeśli na nich coś jest nie tak to jest koniec. w późniejszym czasie na okresowych w srk jest tak, że jak nie masz w obowiązkach kierowcy, to ci po prostu co najwyżej nie podbije prac na wysokości i teoretycznie nie możesz sobie nawet wejść na tarczę/semafor. bardzo dużo też zależy od okulisty i orzecznika. są takie przypadki że jeden okulista powie ci tylko tak po
@asymetryczny_: O tym to słyszałem właśnie, że jak już się przejdzie wstępne to później przy okresowych nie ma się za bardzo co martwić. Więc w zasadzie jak sam mówisz nie powinni się do Ciebie doczepić jeśli wszystkie kończyny na miejscu. ;)
No mi właśnie chodziło o badania wstępne jak bym chciał w przyszłości podjąć podobną pracę jak autor wpisu. Jednak przy moim niedowidzeniu jednego oka i wadzie +3,5 w drugim, to