Aktywne Wpisy
Jarek_P +73
Ale jaja, normalnie rozchodzić to muszę. Duże korpo z branży IT/Telecom, oddziały po całym świecie, w tym ileś w Europie. W branży krucho, wszyscy zaciskają pasa, więc my oczywiście też, zostaje podjęta decyzja o zamknięciu jednego z istotnych ośrodków, położonego na terenie Niemiec, osoby tamże zatrudnione alokowane w miarę możliwości, a że możliwości takie sobie to w większości uścisk dłoni przełożonego i życzenia powodzenia w dalszym życiu zawodowym - no wiadomo.
Problem
Problem
thorgoth +105
To Russel "Texas" Bentley, amerykański najemnik który walczył po stronie Rosji w donbasie od 2014 roku. Texas był bardzo oddany sprawie, sprzedał swój dom w USA, za uzyskane pieniądze nakupił od cholery sprzętu dla kacapskich bojówek DDR. Ożenił się z rosjanką, wielokrotnie podkreślał że nie pobiera żołdu, że walczy "za sprawę".
8 kwietnia Russel zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach. Wczoraj okazało się że jest przetrzymywany przez żołnierzy 5 brygady armii Federacji Rosyjskiej, został
8 kwietnia Russel zniknął w niewyjaśnionych okolicznościach. Wczoraj okazało się że jest przetrzymywany przez żołnierzy 5 brygady armii Federacji Rosyjskiej, został
Słynna sportowo-luksusowa francuska marka Bugatti przestała produkować auta w 1952 roku. Po 35 latach prawa do nazwy kupił włoski makler finansowy Romano Artioli, z ambitnym planem wyprodukowania samochodu godnego uczczenia 110 urodzin założyciela firmy z Molsheim - Ettore Bugattiego. Do tego celu wybudował od zera fabrykę we włoskim Campogalliano i zaangażował w projekt najgłośniejsze nazwiska tamtych czasów, m.in Ferrucio Lamborghini, Nuccio Bertone, Paolo Stanzani.
Auto posiadało dwunastocylindrowy silnik w układzie V o pojemności 3,5 litra, z pięcioma zaworami na cylinder. Dla każdego rzędu cylindrów zastosowano dwa wałki rozrządu. Silnik wspomagały cztery turbosprężarki IHI, a umiejscowiono go przed tylną osią, czyli w układzie centralnym. Moc 560 koni mechanicznych była przenoszona na obie osie poprzez dyferencjał, dzięki temu prowadziło się przewidywalnie i pewniej niż np. Ferrari F40.
EB 110 GT ważyło 1620 kg i przyspieszało do setki w 3,45 sekundy, by osiągnąć prędkość maksymalną 342 km/h.
Auto kosztowało 690 000 marek niemieckich. Za te pieniądze kierowca dostawał w standardzie ABS, klimatyzację, wspomaganie kierownicy, elektryczne fotele, stereo, zamek centralny na podczerwień. Na wikipedii znalazłem informację, że producent zobowiązywał się w przedziale trzech lat od zakupu wymienić wszystkie zużywające się części. Niestety nie dotarłem do informacji, co wchodziło w ich skład.
Samochód zbudowano na karbonowej ramie, a karoserię z metali lekkich. Drzwi otwierają się do góry, jak w Lambo (samochód projektował Marcello Gandini, który stworzył Miurę i Countacha). Z tyłu wysuwa się spoiler. Współczynnik oporu powietrza wynosił 0,35.
W sumie w latach 1991-1995 wyprodukowano 126 sztuk wszystkich wersji Bugatti EB 110.
Bugatti zamknięto w 1995 z powodu kłopotów finansowych związanych z kupnem Lotusa przez Artiolego oraz kosztowym rozwojem kolejnego superauta EB 112. Niemiecka firma Dauer Racing GmbH odkupiła kilka nieukończonych samochodów oraz części i zmontowała kilka swoich wersji EB 110 o nazwie Dauer.
Duża reklamę Bugatti zrobił Michael Schumacher, który nabył żółte EB 110.
#rzetelnafura -> opisy interesujących samochodów
#samochody #motoryzacja #carboners #bugatti #rzetelnafura