Wpis z mikrobloga

Mirki potrzebuję pomocy. Chciałem wymienić pasek napędu pompy wspomagania w BMW E30 M40B16 (ale w E36 chyba jest tak samo) i problem jest taki, że za #!$%@? nie mogę ruszyć napinacza. Poluzowałem śruby mocujące pompę, na napinaczu mam dwie nakrętki 19 i chyba 13 i nie wiem którą powinienem najpierw ruszyć. Próbowałem najpierw tą mniejszą, później większą i ani drgną, a nie chcę niczego ukręcić. Tam jest jakiś lewy gwint, albo coś w tym stylu? Wytłumaczy mi ktoś jak debilowi jak to powinno się robić? Fotka z neta, ale u mnie wygląda to tak samo.
#bmw #mechanikasamochodowa #pomocy
źródło: comment_gCGhncFJZ4sdSrx4NSowjG9X92z5zAlQ.jpg
  • 6
@CzeXD: Popuszczasz mniejszą śrubkę i teoretycznie możesz wtedy przestawić ten napinacz, w sensie ząbki względem tej większej nakrętki która robi za blokade pod spodem. Jeśli wszystko jest zapieczone to nie rób tego na siłę bo wyłamiesz ząbki i napinacz pójdzie do #!$%@?. Można wyjąć całą tą śrubę, tą blokadę i to oczyścić, potem ustawiasz napięcie, blokujesz tą jakby dużą nakrętką tak żeby wierzchołek zablokował ząbki i dokręcasz mniejszą.