Wpis z mikrobloga

ZAKAZ HODOWLI ZWIERZĄT FUTERKOWYCH

W Sejmie procedowana ma być nowelizacja ustawy zakładająca zakaz hodowli zwierząt futerkowych. Na marginesie dodam, że wszystkie zwierzęta futerkowe, to najbardziej pokrewne człowiekowi ssaki. Moja opinia?

Nie zamierzam potępiać dawnych pokoleń, gdy nie było zbyt wielu alternatyw. Ale teraz? O ile nie ma alternatywy na mięso, o tyle jest sporo alternatyw jeśli chodzi o futro: czy to sztuczne futro, czy futro powstające z włosów zwierząt takich jak np. alpaka, gdzie takich zwierząt nie trzeba obdzierać ze skóry, a te włosy potem im sobie odrastają. Potentaci futrzani grożą, że zwiększy się bezrobocie w Polsce. Samemu nie mam pozytywnego doświadczenia z nimi, bo 3 na 3 jakich spotkałem nie tylko nie przejmowało się szczególnie losem hodowanych zwierząt, ale także swoimi pracownikami, ale to tak przy okazji, bo też chyba nie ma co zbytnio oceniać po 3 przypadkach. W każdym razie, wracając do tego bezrobocia. O ile wzrosłoby? O chwilowe 0,1%? Agrawacja. Mamy od 3 lat historycznie rekordowo niskie bezrobocie w Polsce i wszystko wskazuje, że będzie takie przez co najmniej kolejne 4 lata. Jak nie teraz dokonać pivotu niektórych gałęzi gospodarki, to kiedy?

Fajnie, że Polska może być światowym liderem w różnych rzeczach. Ale naprawdę nie muszą to być takie rzeczy jak zabijanie zwierząt futerkowych, produkcja papierosów, czy bomb kasetowych. Pozdrawiam.

#sejm #futrowpis #ekologia #zwierzaczki #zwierzeta #polska #papierosy #bron #gospodarka #ekonomia #prawazwierzat #futro #ochronasrodowiska #modameska #modadamska #wydarzenia
  • 5
@adam-antoszewski: Nie istnieje oczywiscie zaden produkt identyczny do miesa, ale dieta wegetarianska, nawet weganska, moze byc rownie pelowartosciowa jak ta z wlaczonym miesem. To nie jest trudne i troska o zycie zwierzat futerkowych, jednoczesnie ignorujac hodowane na mieso, to hipokryzja. Sztuczne futra zresztą tez nie są idealne, ale robimy to dla dobra zwiezrat