Wpis z mikrobloga

Przed chwila dowiedzialem sie ze sa w 2019 ludzie, ktorzy maja dwa zestawy opon - zimowe i letnie. Czy jest tutaj ktos kto moglby mi podac chociaz jeden powod dla ktorego lepiej jezdzic jak dzban co sezon na wymiane a nie jezdzic na wielosezonowych? Przeciez jak sie wpadnie w poslizg to i zimowe nic nie pomoga a jedynie umiejetnosci wyjscia z poslizgu przez kierowce ()

#motoryzacja #opony #zima #logikaniebieskichpaskow #zalesie
Gordoniasty - Przed chwila dowiedzialem sie ze sa w 2019 ludzie, ktorzy maja dwa zest...

źródło: comment_lIq66ETFJFNJ2ml9iuVyOvj1XmTqD09e.jpg

Pobierz
  • 152
  • Odpowiedz
@Gordoniasty: True story,
na wielosezonowych jeżdżę też w góry na narty, ogólnie 15-20kkm rocznie, dojeżdżam tam gdzie inne normalne samochody na normalnych oponach.
Różnica jest jak masz opony za 6k+ i auto z napędami - wtedy czujesz różnice, a jeśli masz tanie opony letnie i zimowe to równie dobrze możesz jeździć na tanich wielosezonowych i nie ma żadnej różnicy.

Same profity, nie muszę składować opon, tracić czasu ani pieniędzy na wymiany,
  • Odpowiedz
@Gordoniasty: niektórzy robią osobówka 1500-2000 km tygodniowo po trasach i miastach i jazda na wielosezonowych zima to proszenie się o wypadek.sa dużo duzo gorsze do jazdy zimą od zimówek. Zwłaszcza na zakrętach czy przy hamowaniu. Ale faktycznie jak jeździsz w koło domu i robisz 100km tygodniowo to lepiej zainwestuj w hulajnogę bo jesteś zbyt wielkim cymbalem na auto.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Gordoniasty: ja od początku mam wielosezonowe, najtańsze Dębice navigatory 2. Jeżdżę 95% w mieście, reszta to wyjazdy na działkę pod Warszawą. Jeden komplet wystarczyl mi na 6 lat, koszt za oponę 175zl. Pewnie gdybym miał mocniejsze auto albo robił więcej tras to bym zmieniał ale tak to się nie opłaca.
  • Odpowiedz
@Gordoniasty: jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego ;) wielosezonówka będzie zawsze gorsza od opony dedykowanej na konkretną porę. A przy okazji przy zmianie można sobie podejrzeć jak wyglądają klocki, tarcze czy amortyzatory.
  • Odpowiedz
@Gordoniasty: Zależy jak kto użytkuje auto. Ja mam napęd na tył i często jeżdżę w trasie, w dodatku na zimę mam 16", na lato 18".

Jakbym miał jakiegoś przednionapędowego piźdźika do jazdy po mieście to tez bym założył wielosezon.
  • Odpowiedz
@Gordoniasty: Zimowe, letnie i multiseason różnią się nie tylko bieżnikiem ale mieszanką, letnie o wiele gorzej pracują przy niższych temperaturach, zimowe gorzej pracują przy wyższych temperaturach, a multiseason tak średnio bym powiedział.

A odpowiadając na pytanie dlaczego ludzie jeżdzą na zimówkach to w Polsce i w większości krajów UE przez przynajmniej 2 miesiące w roku jest obowiązek jazdy na zimowych oponach.
  • Odpowiedz