Wpis z mikrobloga

Mirki i Mirabelki, chciałbym podzielić się dzisiejszymi wrażeniami z @IKEA_Polska #ikea Marki. Otóż narzeczona płaciła kartą debetową @mBank za zakupy w kasie samoobsługowej. Płatność długo trwała, w koncu została odrzucona i wyskoczył komunikat, by zaczekać na pracownika. Czekamy, w koncu przychodzi Pani i nagle pyta jaką karta płatność była dokonywana i prosi o te kartę, by „coś sprawdzić”. Po tym zabiera kartę, bo komunikat na kasie wskazuje „zatrzymaj kartę”. Pani zaczyna mówić, ze ja nie interesuje co sie stało i oświadcza, ze musi komisyjnie (przy panu ochroniarzu) przeciąć kartę ( _) . Zanim zaczelismy protestować i dzwonić na mLinię, to karta była już w dwóch kawałkach. Na infolinii powiedziano nam, ze był błąd terminala i nic sie nie stało i skoro Pani miała takie procedury to niestety i będzie trzeba wyrobić nowa kartę. Zaczęliśmy dyskutować, prosić o dane Pani, wiec wezwała kierownika nie podając nawet swojego imienia. Kierownik powiedział, ze takie są procedury i ze karta musiała zostać przecięta mimo tego, ze bank twierdzi, ze to błąd maszyny. Narzeczona została bez karty na kilka dni i w sumie bez dyskusji musiała albo oddac zakupy albo zapłacić inna forma płatności. Generalnie dramat, łzy, straszenie policją i nerwy oraz uspokojenie nas przez babsztyla słowami „proszę przestać” lub „proszę sie uspokoić” na szczery płacz mojej różowej, która nigdy z taka sytuacja sie nie spotkała i wiedziała, ze na pewno to jakieś nieporozumienie. Jest prawie 4 rano, a my dalej przeżywamy tę sytuację, bo nas zwyczajnie „zdenerwowała”. Id* Pan w ch*j z taką atrakcją przy zakupach. Jutro będziemy kręcić Małysza przez jakieś Prawa Konsumenta, mBank oraz Ikea. Pomożecie? #afera #krecimymalysza ##!$%@? #prawakonsumenta #dramat PS. Zastanawiamy się co by było, gdybyśmy płacili telefonem z NFC i nie mieli fizycznie karty? Przecięli by nam komisyjnie smartfon? PS2. Musieliśmy „oddac” kartę i nie mamy żadnej pewności, ze dane na niej widoczne nie zostaną przez nikogo użyte do płatności w sieci lub w inny sposób jak nie raz podawał to @niebezpiecznik-pl Co robić?
  • 374
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

I nikt cię nie może zmusić regulaminem sklepu do oddania twojej własności.


@GajuPrzegryw: to nie jest regulamin sklepu tylko regulamin visy/mastercard/pośredników płatności/banku. A Ikea nie ma tutaj niż do rzeczy. W każdym banku byłoby podobnie. Czemu zawsze się wypowiadają ludzie, którzy nic nie wiedzą. A karta jest banku.
  • Odpowiedz
Trzeba było powiedzieć że za #!$%@? nie dasz bo to twoja karta i boisz się wycieku danych.

I nikt cię nie może zmusić regulaminem sklepu do oddania twojej własności.


@GajuPrzegryw: w przeciwieństwie do policji, która się w takim wypadku wzywa xD weź sobie swoją kartę do ręki i przeczytaj na odwrocie, czyja własnością jest karta zanim się kiedyś w przyszłości zbłaźnisz
  • Odpowiedz
nie do końca zdaje sobie sprawę z procedur o których >98% społeczeństwa nigdy nie słyszało


@Hottentot: z drugiej strony, skoro do pierwszej w nocy płaczą nad tym, to mogliby wziąć telefon do ręki i sprawdzić to w google, co zajęłoby im mniej czasu, niż napisanie powyższego posta ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@Bonku_Somm: jak jest "zatrzymać kartę", to kartę należy zatrzymać i przeciąć. Takie są przepisy, wytyczne i prawo. Jak ktoś by Ci ukradł kartę, to chcesz, żeby DOKŁADNIE TAK to działało. Tyle i nic inaczej.
Jak płaczecie nad tym do 4 nad ranem, to jesteście zwyczajnie #!$%@?.
  • Odpowiedz
ajnie „zdenerwowała”. Id* Pan w ch*j z taką atrakcją przy zakupach. Jutro będziemy kręcić Małysza przez jakieś Prawa Konsumenta, mBa


@Bonku_Somm: #!$%@? jak mi kiedys karte #!$%@? i robili nia zakupy to bym dziekowal bogu za taka pania kasjerke :)
  • Odpowiedz
@Bonku_Somm: #!$%@? zrobicie. Jak jest Referal A, to mogą zrobić z kartą co tylko chcą, bo to znaczy, że karta zgłoszona jako skradziona lub też zagubiona. Ofc mógł być też problem z urządzeniem ze względu na zmiany idące z PSD2 ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz
Takie sa procedury nic nowego kumpel tez stracił w taki sposób bo używał karty starej pomimo tego ze dostał nową i tez mu zabrali kartę to wynika z umowy z VISA tylko on nie skomlał w internecie bo wiedział ze #!$%@?ł
@mit-nick: @WarmWeather:
  • Odpowiedz
Dobrze że kasjer nie powiedział różowej żeby się odwróciła i dupsko wypięła, bo chce coś sprawdzić XD wtedy inaczej by was wyruchali jak tacy łatwowierni jesteście XD
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Geraltzkiwi @Felonious_Gru: ofc że chodzi o właściciela terminala, prawo finansowe jak ja cię #!$%@? nienawidzę
No ale zapis umowy operator-akceptant jest jak najbardziej normą wewnętrzną (inaczej, nie jest powszechnie obowiązująca - o ile nie ma jakiegoś rozporządzenia które przeoczyłem)
  • Odpowiedz
@Felonious_Gru tu moglobyc roznie bo jezli bank nie zastrzegl karty a komunikat zatrzymaj karte pojawil sie przez błąd aplikacji o czym świadczy cytat z rozmowy z bankiem to karta jest aktywna a terminal jej nie przyjal w wyniku bledu a nie zastrzezenia.
  • Odpowiedz
@Bonku_Somm: cześć! Mi też często w dziwny sposób odrzuca kartę. Nie rozumiem bo idę do bankomatu i tego problemu nie ma. Pieniądze są w dalszym ciągu na koncie. Posłuchaj, istnieje Fundusz Sprawiedliwości jeśli nie macie pieniędzy jest jeszcze Rzecznik Praw Obywatelskich ale też są Urzędy o których wspomniałeś które zajmują się Prawami Konsumenta. Karta jest własnością banku i posiadacza. Nikt nie ma prawa jej zabierać ani niszczyć. Myślę że za
  • Odpowiedz