Wpis z mikrobloga

Uszanowanie, motoryzacyjne świry. Mam problem z #ford #mondeo #mk3 . Taaak wiem, samo posiadanie Forda jest problemem ;) , ale do rzeczy: 2005 r., 2.0 TDCI 130 kunia. W czasie jazdy robi takie rzeczy jak na załączonym filmiku, czyli: przyspieszanie na biegu, sprzęgło, wybicie biegu, puszczenie sprzęgła i obroty nie spadają tylko utrzymują się na poziomie ~1500 rpm, a spadają do ok. 1000 dopiero po ponownym wciśnięciu sprzęgła. Na filmie widać 2x taką akcję. Dodatkowo, jeżeli bym się toczył "na luzie" i przegazował go do ~2000 rpm efekt będzie podobny. Miesiąc temu były wymieniane wtryskiwacze ("rozklekotały" się) + koło pasowe i napinacze, ale z nimi bym raczej tego nie łączył. Kopcić nie kopci, oleju nie bierze, moc ma jak #!$%@?, nie szarpie itd., jedzie jakby nigdy nic. Jakiż, ach jakiż to wydatek będzie mnie teraz czekał? Biorę po 200 od każdego Mirka z #mondeo i słucham państwa.
Aktualnie mam z nim jeszcze jeden problem (tiaaa...), ale to chyba temat na osobny wątek (a może te sprawy są powiązane, nie wiem). Ogólnie silnik nie pracuje tak jak pracował, ma jakieś takie "drżenie" czy buczenie czy coś. A co jeszcze bardziej #!$%@? - najbardziej dzieje się to przy skręcaniu w prawo i dodaniu gazu - np. przy opuszczaniu ronda.
#motoryzacja #kiciochpyta
  • 11
@OperatorHydrolokator:

błędów brak.

Śmiechłem, prychłem, piardłem, rzygłem.

Błędy to i ja bym Ci sprawdził, mam i do takiego forda interfejs.

Kwestia tego że nie o błędy się rozchodzi tylko o parametry:
- dawka wtrysku,
- kąt wtrysku,
- ilość powietrza (ciśnienie i przepływ bądź jego masa)
- temperatura powietrza,
- temperatura płynu chłodzącego,
- ciśnienie paliwa,
- stopień otwarcia przepustnicy (o ile występuje),
- czujnik wciśnięcia sprzęgła (o ile występuje),
-