Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 256
Czy tylko mnie wkurza jak dzwonią do mnie z banku i w celu weryfikacji chcą ode mnie moje dane? Przecież to pole do ostrych nadużyć.
Nieznany mi numer telefonu, jakiś koleś twierdzi, że jest z banku i dej swój pesel i inne dane. Skąd mam wiedzieć, że to nie oszust?
Takie praktyki powinny być ograniczone bo jak faktycznie zadzwoni oszust to ludzie z przyzwyczajenia podadzą te dane.
#banki #bankowosc #polska #bezpieczenstwo #gorzkiezale #mbank #santander #pkobp
  • 62
@dondon: Ja konsekwentnie zawsze odmawiam, bo to jest kpina z zasad bezpieczeństwa. Nie wiem co za kretyni ustalają te procedury. Do tego zwykle te banki dzwonią z jakimiś pierdołami, czyli podaj nam wszystkie dane, bo chcemy ci wcisnąć kredyt.
Czasem pytam ich skąd mam wiedzieć, że dzwonią z banku, ale zwykle po prostu informuję, że nie zamierzam podawać danych osobowych przypadkowej osobie podającej się za bank i niech zadzwonią jak zmienią
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@wojstenik: @KanapkaPL:
No ja miałem takie 2 telefony w ostatnim czasie z 2 różnych banków, a to nie był pierwszy raz. Za pierwszym razem podałem bo coś od banku chciałem, ale to nie było w tej sprawie, tylko wciskanie nowej oferty. Za drugim razem się #!$%@?łem i nie podałem. Millenium prawie na bank tak do mnie kiedyś dzwoniło, nestbank chyba też, ale tu głową nie ręczę.
Takie praktyki powinny być ograniczone bo jak faktycznie zadzwoni oszust to ludzie z przyzwyczajenia podadzą te dane.


@dondon: Nie musisz przecież im podawać żadnych danych. Ja nie podaję. Raz jak chciałem mimo wszystko porozmawiać, to poprosiłem najpierw o weryfikację z ich strony poprzez podanie kilku danych, żebym miał pewność, że to pracownik banku, który i tak ma wgląd w te dane.
@dondon: Nic nigdy nie podawać przez telefon. Po prostu NIGDY. A jeśli samemu chcemy coś załatwić to ruszyć dupę i udać się do banku. Ludzie podają swoje dane na lewo i prawo, a potem w programie UWAGA łzawy reportaż o ludziach na których ktoś wziął kredyt. ()
A jeśli samemu chcemy coś załatwić to ruszyć dupę i udać się do banku.


@emilius: Po co? Większość rzeczy da się samemu załatwić przez stronę banku lub infolinię. Oczywiście o ile ktoś potrafi odróżnić prawdziwą stronę czy infolinię od tych fałszywszych. Jak nie to rzeczywiście musi dymać do siedziby.
@dondon: Pracowałem w telesprzedaży banku. Większość waszych obaw pośrednio jest uzasadniona. Obecnie, tj. od jutra wchodzi dyrektywa PTSD2 która jeszcze mocniej zabezpiecza przed wyciekiem danych.

Więc moja rada jest taka, jeżeli macie wątpliwość co to za numer dzwoni i chcecie się upewnić to poproście o ponowne przedstawienie się i podanie numeru pracowniczego (wewnętrzny indywidualny identyfikator pracownika). Potem wchodzicie na stronę banku, w zakładce kontakt znajdziecie numer na infolinie i możecie się