@antoniomargaretti: Wiele osób które znam potrafiło najechać na słupek, krawędź budynku czy zachaczyć sąsiada bo cofało na lusterku nie patrząc nawet na boczne lusterka. Druga metoda najskuteczniejsza do cofania, chyba że masz auto bez tylnej szyby.
@Tarec: Mówisz o lusterkach czy o obkręcaniu się do tyłu? Akurat patrząc w lusterka to tylko lekko ruszam głową, nie jak gapienie się do tylu wykręca całą szyję. No chyba że ktoś przygotowuje się do zrobienia loda, to takie ruchy to pewnie dobre ćwiczenie ( ͡°͜ʖ͡°)
jak nie masz czujnika parkowania, to tak jest po prostu wygodniej.
@looongier: Ja tak parkuję z głową przez tył z czujnikiem parkowania. Lusterka służą mi tylko do korekty, gdy czujnik parkowania pipka coraz szybciej. W efekcie cofam szybko i dokładnie :)
To się bierze z tego, że jak nasi ojcowie uczyli się jeździć to w ówczesnych samochodach było jeszcze cokolwiek widać przez tylną szybę a nie jak w nowszych autach masz niską szybę, do tego w połowie zasłoniętą zagłówkami.
@smk666: w autach klasy premium (nie, skoda superb nie jest premium xD ) można spotkać nadal składane tylne zagłówki z pozycji kierowcy. Teraz już często przez funkcje w komputerze ale w Mercedesach jeszcze
@pepies: Zagłówki to akurat mały pikuś. Po prostu geometria nadwozia powoduje, że dolna linia tylnej szyby biegnie bardzo wysoko i tak na prawdę więcej widać w bocznych lusterkach niż przez tylna szybę.
źródło: comment_iLZFa3o3KNehVZnFCVbHCgsLNXR44hoQ.jpg
Pobierz@Gieforit: zgadza się. Światło odbite od lusterka ma dłuższą drogę do przebycia niż to wpadające przez tylną szybę.
@looongier: Ja tak parkuję z głową przez tył z czujnikiem parkowania. Lusterka służą mi tylko do korekty, gdy czujnik parkowania pipka coraz szybciej. W efekcie cofam szybko i dokładnie :)
Komentarz usunięty przez moderatora
źródło: comment_oRxmn02mxqxnk0mUxjaIYvid4O5pI1mY.jpg
Pobierzźródło: comment_TvVpFGgr7WmNSYnNTcpzG7a0qq1t4rR1.jpg
Pobierz@smk666: w autach klasy premium (nie, skoda superb nie jest premium xD ) można spotkać nadal składane tylne zagłówki z pozycji kierowcy. Teraz już często przez funkcje w komputerze ale w Mercedesach jeszcze
źródło: comment_liNCHPCF0Lqdn6aLpjiciX2T1L3y40uv.jpg
Pobierz@kris03: Nic nie zastąpi starej sprawdzonej metody na opieranie się hakiem o blachy drugiego auta. ( ͡~ ͜ʖ ͡°)
@pepies: Miałem to w Mercedesie z lat 80-tych.