Wpis z mikrobloga

Mirasy z tagów #seo #webdev. Pracodawca chce rozwinąć swoją stronę, aby częściej i wyżej pokazywała się w wynikach wyszukiwania - czyli ją wy pozycjonować. Zanim jednak przejdzie do poważnych inwestycji, chce zacząć od podstaw. W jakich widełkach +/- wycenilibyście osobę, która zna podstawy pozycjonowania, do których należy:

- Znajomość search console (raczej w dobrym stopniu)
- Że duży nacisk trzeba kłaść na szybkość strony na urządzeniach mobilnych
- Ważne są linki z wartościowych stron (także zapleczowych)
- Certyfikat SSL (bo aktualnie strona nie ma)
- Dużo wartościowej treści
- Google Analytics

Dodam, że strona stoi na Wordpressie, ale jest zrobiona jako wizytówka. Czy taką stronę można też w miarę wysoko pozycjonować? Dodam, że chodzi o branżę technologiczną, więc też jest to ciężki temat. Nie ma możliwości dodania żadnej większej ilości artykułów, tylko podstawowe informacje - warto zmienić to i zainwestować w copywriting?

Za wszystkie odpowiedzi dziękuję. Jeśli coś pominąłem, to postaram się odpowiedzieć w komentarzach, dziękuję za wyrozumiałość.
  • 6
@metalnewspl: Troszkę mieszasz.

"Że duży nacisk trzeba kłaść na szybkość strony na urządzeniach mobilnych" - jeżeli strona jest wolna to pozycjoner dużo nie zdziała. Potrzebna jest zoptymalizowana strona -> szukaj kogoś z webdev.

"Dużo wartościowej treści" -> jeśli nie ma wystarczająco dużo treści to potrzeba copywritera lub kogoś z wewnątrz firmy, która ten tekst stworzy.

"Ważne są linki z wartościowych stron" -> tutaj dopiero może ktoś od pozycjonowania się przydać.

Moim
Dodam, że strona stoi na Wordpressie, ale jest zrobiona jako wizytówka. Czy taką stronę można też w miarę wysoko pozycjonować?


@metalnewspl: Każdy CMS może wypluć i super kod i fatalny. Dużo zależy od motywu i wtyczek. No i przede wszystkim treści. A czy można wypozycjonować... Znowu - jak wykupicie linki na wp.pl, onet.pl i gazeta.pl i dziesiątkach branżowych na stronie głównej to i pewnie najgorsza strona pójdzie do góry. Ale jednak
@zwierzak40: No może mieszam, bo nie jestem Seowcem, jedynie tyle co sam wykorzystuję na swojej stronie. Sęk w tym, że chodzi na razie o podstawy podstaw, zanim potencjalnie przejdziemy do jakichś firm, które zajmują się tym już na co dzień. :-)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 2
@metalnewspl: Nie wiem jak koledzy wyżej, ale ja poszłabym w stronę specjalistycznych artykułów skoro to branża technologiczna. Specjalistycznych w sensie takim, że zwykłemu użytkownikowi wyjaśnią dane zagadnienie dość dokładnie.
@aiky: Popieram, tylko zamiast "zwykłego użytkownikowi" sugerowałbym "potencjalnemu klientowi". Choć czasem treści właśnie dla "szaraków" też się sprawdzają, bo czasem ktoś jest zainteresowany tematem, ale się interesuje (np. studenci zainteresowani danym wycinkiem technologii) i może w przyszłości staną się klientami.

Czasem można pisać o efektach/klientach/zastosowaniach. Case study, analizy (jest spora grupa odbiorców która uwielbia parametry, liczby, porównywać, wykresy, badania itp.). Można wymieniać w nieskończoność, ale bez dokładniejszej znajomości branży można tylko